fbpx

עורך דין ביטוח תאונות אישיות לתלמידים

במסגרת סעיף 6 ד (1) לחוק לימוד חובה, קיימת פוליסת ביטוח תאונות אישיות בגני הילדים ובתי הספר המעניקה כיסוי ביטוחי לכל ילד ונער מגיל גן (3) ועד גיל 18. הפוליסה מכסה תאונות שקרו בשטח בית ספר ואף במקרים מסוימים מחוצה לו. לצד אותו פיצוי ניתן אף לתבוע פיצוי נוסף הנוגע להתרשלות סגל ההוראה ובית הספר עצמו וזאת באמצעות עורך דין ביטוח תאונות אישיות תלמידים אשר מתמחה בתביעות מסוג זה.

מהו ביטוח תאונות אישיות?

ביטוח תאונות אישיות הינו מסגרת ביטוח המעניקה פיצוי במקרים של תאונות העלולות להוביל למוות, נכות לצמיתות, אובדן כושר עבודה ולמקרים מצערים של אשפוז, כוויות, שברים, סיעוד ועוד (למעט תאונות דרכים, פעולות איבה או כוח עליון).

במסגרת ביטוח זה הפיצוי יינתן בתנאי שהוכח כי אותו מקרה תאונתי מצער הוא זה שהוביל לאותה פגיעה. חשוב לדעת, כי מדובר בפוליסה הרלוונטית גם בימי שבת וחופשה ולא מוגבלת רק לימי לימוד (24 שעות ביממה 365 ימים בשנה)  .

דמי הפוליסה נגבים בכל שנה במחיר של עשרות שקלים לשנה ומהווים מסגרת הגנה וכיסוי ביטוחי לילדים ובני נוער במסגרות החינוך השונות.

מהם הנזקים המכוסים בביטוח תאונות אישיות?

למול הפירוט קודם למה אותן תאונות עלולות להוביל, ישנה בעצם רשימה רחבה של נזקים המכוסים בביטוח תאונות אישיות. חשוב לציין שלצד פגיעה פיזית במבוטח, חלק מהנזקים בגינם ניתן לקבל פיצוי כוללים כמובן גם פגיעה נפשית. כזו שיש בה להוביל מקרים, כאמור, של אשפוז ונכות לצמיתות.

הפוליסה מכסה מגוון מקרים של תאונות כגון: נפילה מגובה, פציעה מחפצים, כוויות בדרגות שונות, טביעה, מגע עם חומרים מסוכנים, נשיכות או הכשת בעל חיים, ואף התעללות פיזית, נפשית או פגיעה בעלת אופי מיני.

מהו סכום הפיצוי שניתן לקבל מחברת הביטוח?

גובה הפיצוי שניתן לקבל מחברות הביטוח בגין תאונות אישיות משתנה כמובן ממקרה למקרה ומתבסס על היקף הנזק הפיזי והנפשי שחווה המבוטח והן לסעיפים ותתי הסעיפים הקיימים בפוליסת הביטוח שלו.

באופן טבעי מקרים בהם הפגיעה הפיזית והנפשית רחבה ומשמעותית, וזאת לצד ייצוג הולם של עו”ד ביטוח תאונות אישיות, יגדילו באופן משמעותי את היכולת לקבלת פיצוי הולם ומשמעותי שיאפשר לאותו מבוטח את עתידו הכלכלי.

האם הביטוח מכסה פציעות או תאונות מחוץ לבית הספר או הגן?

ביטוח תאונות אישיות לתלמידים מכסה אף מקרים שהתרחשו מחוץ לכותלי בית הספר והגן. אלו כוללים כמובן פעילויות של משרד החינוך המתקיימות מחוץ למבנים והחצרות, בעת חופשות התלמידים ואף במסגרות שונות של פעילויות פרטיות. יוצא הדופן הם אותם מקרים מצערים של תאונות דרכים, כשלגבי מקרים אלו קיימת התייחסות שונה בחוק בישראל.

חשוב לציין, כי מצד אחד במסגרת הפוליסה אין צורך להוכיח רשלנות או אחריות על מנת לקבל את הפיצוי ואולם ניתן להגיש תביעה משפטית נוספת לפיצוי – תביעה אזרחית נזיקית כנגד אותם גורמי ההוראה האמונים על השמירה והפיקוח על התלמידים, במקרה של התרשלות במעשה או מחדל מצדם וזאת בנוסף לתביעת הפוליסה לביטוח תאונות תלמידים.

מה מומלץ לעשות במקרה של תאונה או פציעה?

בין אם מדובר על מקרה שהתרחש במסגרת בית הספר ובין אם מחוצה לו, חשוב להתפנות מהר ככל הניתן לטיפול רפואי, גם אם אותם ילדים צעירים אינם חווים ברגעים הראשונים כאבים.

מכיוון שמדובר בילדים ובני נוער חשוב כמובן לדאוג ולהזעיק את ההורים או מי שמוגדר כאפוטרופוס. ליווי של ההורים או מבוגר אחראי יאפשר כמובן התנהלות נבונה יותר, בין היתר באיסוף ראיות ומסמכים בהמשך ולבטח בפנייה לעורך דין ביטוח ונזיקין להמשך טיפול משפטי ועד לקבלת פיצוי ותגמולי ביטוח בגין הפגיעה הגופנית או הנפשית.

מהם התנאים הנדרשים להגשת דרישה ולהפעלת הפוליסה ומקרה הביטוח?

ראשית, על הילד להיות רשום באופן פורמאלי במוסד חינוכי הנתון לפיקוח ממשלתי ובכלל זה גנים ופעוטונים. שנית, מדובר באירוע תאונתי בלתי צפוי, מפגיעה פיזית או נפשית. שלישית, כתוצאה מהאירוע נגרם לילד נזק כמו, נכות פיזית חלקית או קבועה וחלילה אף למקרה של מוות.

אילו מסמכים נדרשים לבירור התביעה?

ראשית יש לאסוף פרטים אודות המקרה התאונתי וצילום ראיות וכן את המפגע ככל וניתן לצלמו ולתעדו וכן יש לקבל אישור על ימי ההיעדרות של התלמיד מהמוסד החינוכי.

יש לפנות אל המוסד החינוכי לקבלת טופס תביעה ולהחתים את הגורמים הרלוונטים.

בהמשך, איסוף המסמכים והפניית הנפגע לטיפול רפואי ותיעוד של כל מסמך רפואי המונפק במסגרת אותה תאונה. חשוב כמובן לוודא שכל מסמך או תוצר הבדיקות הרפואיות יגיע לידיכם. מסמכים אלו קריטיים בהמשך בכל הנוגע לתביעה שתגישו בעזרת עורך הדין שלכם ולגובה הפיצוי שאותו תוכלו לקבל.

חשוב לפנות לעורך דין תאונות אישיות כבר בתחילת התהליך על מנת שינחה אתכם בצורה מקצועית, בנוגע למסמכים נוספים שיש להמציא והאישורים הנדרשים. הבקשה לאותם מסמכים מהווה חלק משמעותי בבניית תיק התביעה, כשמלאכת האיסוף תלויה לרוב בתלמיד שנפצע ובני משפחתו.

חשוב לשמור את המסמכים הרפואיים ואופן הטיפול, הוצאות פינוי, הוצאות אשפוז, טיפולים משלימים, נסיעות וכל הוצאה רלוונטית אחרת.

מהי תקופת ההתיישנות במקרה של ביטוח תאונות תלמידים?

בהתאם לחוק חוזה הביטוח, תביעה לפוליסה מתיישנת בתוך 3 שנים מיום מקרה הביטוח. כאשר מדובר בקטין, החוק קובע התיישנות אשר תחול מגיל 18, קרי ניתן להגיש תביעה בפועל עד גיל 21.

היתרונות של עורך דין ביטוח תאונות אישיות תלמידים

לעורך דין בתחום הביטוח והנזיקין הניסיון וההכרה הרחבה בכל הנוגע לתחום ביטוח תאונות תלמידים ולפוליסות הביטוח תוך אבחון המקרה הפרטי שלכם. היכולת למקסם את גובה הפיצוי במסגרת ביטוח פגיעות ונזקי גוף ובכלל זה תאונות אישיות לתלמידים ניתנת רק באמצעות שירותיו של עורך הדין תאונות אישיות לתלמידים, אשר ידאג למצות עבורכם ועבור ילדכם את מלוא סכום הפיצוי הכספי בגין התאונה שאירעה ולאפשר לכם להתנהל נכון ובמינימום טעויות מול הרשויות וחברות הביטוח ובעצם לשמור על האינטרסים שלכם לאורך כל הדרך.

פוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים כמו כל פוליסה אחרת, הינה הסכם משפטי מורכב ומומלץ להיעזר בשירותיו של עורף דין תאונות אישיות בכל מקרה. ולכן אם ילדכם נפגע או נפצע בבית הספר או מחוצה לו? פנו אלינו לקבלת ייעוץ משפטי  >>>

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

 

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי שימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד