fbpx

עורך דין נזקי שריפה – ייעוץ משפטי ומדריך לתביעות נזקי שריפה וקבלת פיצויים

לאורך כל השנה ישנם מקרים מצערים של נזקי שריפה, אש ועשן. נזקים שנוצרים מדלקות לא מתוכננות שנוצרו מכשלים כאלו ואחרים ומביאים לאבדות בנפש, בגוף ואף בפגיעה רחבה במבנים ורכוש. במקרים אלו, עורך דין נזקי שריפה יסייע לכם לקבל את הפיצוי המקסימלי הן מחברת הביטוח והן מהגורם לשריפה.

עורך דין נזקי רכוש שריפה

במקרים רבים בהם ניזוק רכוש שלנו בשל נזקי שריפה, אש ועשן מתקיים הצורך להיעזר בשירותיו של  עורך דין תביעות רכוש בעל ניסיון רב בתחום, כדי לייצג את הניזוק מול מספר גופים אשר אמונים על תשלום פיצויים בשל נזקי הרכוש לשריפה, בין אם מדובר על חברות ביטוח ובין אם גופים ממשלתיים או במישרין כנגד הגורם לשריפה.

מהם נזקי שריפה?

נזקי שריפה יכולים להיות מגוונים, והם כוללים:

  • נזק לרכוש: שריפה יכולה להוביל להרס מוחלט של רכוש, כגון דירה, בית עסק, רכב או ציוד.
  • נזק לבריאות: שריפה יכולה לגרום לפגיעות גופניות, כגון כוויות, רעלים נשאפים או מחלות ריאה.
  • נזק נפשי: שריפה יכולה להיות חוויה טראומטית שיכולה להוביל לפוסט-טראומה, דיכאון או חרדה.

מהם זכויותיי כנפגע שריפה?

במקרים רבים, נזקי שריפה מכוסים בפוליסת ביטוח. עם זאת, על מנת לקבל את הפיצויים המגיעים לכם, יש צורך להגיש תביעה לחברת הביטוח.

תביעה לחברת ביטוח היא הליך משפטי מורכב שדורש ידע וניסיון משפטיים. עורך דין נזקי שריפה יכול לסייע לכם בהליך התביעה, לרבות:

  • בדיקת פוליסות הביטוח שלכם כדי לוודא כי אתם זכאים לפיצויים.
  • איסוף ראיות ומסמכים התומכים בתביעתכם.
  • ייצוגכם בפני חברת הביטוח.

מתי כדאי לפנות לעורך דין נזקי שריפה?

מומלץ לפנות לעורך דין נזקי שריפה בכל מקרה של שריפה, גם אם אתם מבוטחים. עורך הדין יוכל לסייע לכם לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם, ולהבטיח כי הזכויות שלכם תישמרו.

להלן מספר סימנים המעידים כי ייתכן שתזדקקו לסיוע משפטי:

  • חברת הביטוח דחתה את תביעתכם, או שהיא מציעה לכם סכום פיצויים נמוך מדי.
  • חברת הביטוח מנסה להטיל עליך אחריות לנזקים.
  • אתם מתקשים להבין את תנאי הפוליסה או את הליך התביעה.

מה מומלץ לעשות במקרה של אירוע שריפה?

אירוע של שריפה הופך בין רגע לאירוע בו קיים סכנת מוות מידית לכל אדם שנמצא במקום. חשוב לפנות כמה שיותר מהר את כל האנשים במקום, לנטרל את מערכת החשמל והגז ובעצם ליצור חייץ בין מוקד השריפה לאנשים שנמצאים במקום. לצד כל אלו חשוב כמובן להזעיק את כוחות הכיבוי על מנת שיגיעו במהרה וינטרלו את השריפה.

את מי ניתן לתבוע במקרה של אירוע שריפה?

במקרים בהם השריפה קרתה בנכס מבוטח ניתן כמובן לתבוע פיצויים מחברת הביטוח שמבטחת את אותו הנכס. על פי סעיפי הפוליסה ואומדן הנזקים אמורים בעלי הנכס לקבל פיצויים יחסית גבוהים שיהיו שווי ערך לשווי הנכס ואף הרכוש שניזוק.

רכוש/מבנה מבוטחחברת הביטוח של המבוטח או המזיק באמצעות חברת הביטוח
רכוש/מבנה לא מבוטחהמזיק או חברת הביטוח של המזיק

איך מוכיחים את הנזקים באירוע שריפה?

במקרים של שריפות אמורים כוחות הכיבוי וחוקרי שריפות, לצד אנשי מקצוע בדמות שמאי נזקי שריפות, להוציא דו”ח מקצועי מפורט שיסביר אודות הנזקים שנגרמו בשל אותה שריפה. לצד דו”חות אלו, חשוב לתעד ככל שניתן את השריפה עצמה והנזקים באמצעות צילומים וזאת מבלי לסכן עצמנו. כמו בכל תביעת נזיקין יש להוכיח מיהם האחראים לשריפה או להוכיח את מקרה הביטוח ובנוסף, להוכיח את גובה הנזקים ושיעורם.

חובת ההוכחה ברשלנות של נזקי אש ושריפה

במקרה של אירוע שריפה חובת ההוכחה בתביעת נזיקין קבועה בסעיף 39 לפקודת הנזיקין הקובעת:

“בתובענה שהוגשה על נזק והוכח בה שהנזק נגרם על ידי אש או עקב אש, וכי הנתבע הבעיר את האש או היה אחראי להבער האש, או שהוא תופש המקרקעין או בעל המיטלטלין שמהם יצאה האש – על הנתבע הראיה שלא היתה לגבי מקורה של האש או התפשטותה, התרשלות שיחוב עליה”.

המשמעות של הפקודה הינה, כי בתביעת נזקי אש הנטל להוכיח כי הנתבע לא התרשל רובצת לפתחו של הגורם או המקור לפרוץ השריפה.

על פי סעיף 39, מי שנגרמו לו נזקים בגין שריפה, יכול לתבוע פיצויים ממי שהיה אחראי לשריפה, גם אם השריפה נגרמה במקרה או כתוצאה ממעשה או מחדל של אדם אחר.

לשם כך, על הנפגע להוכיח כי השריפה נגרמה בגלל התרשלות של הנתבע. התרשלות יכולה להיחשב כחוסר זהירות או חוסר מודעות לסיכון.

במקרים של שריפה, בית המשפט יבחן את הנסיבות הספציפיות של המקרה כדי לקבוע האם הנתבע היה רשלן. לדוגמה, אם הנתבע לא אחז במכשיר חשמלי בצורה נכונה, הוא עשוי להיות אחראי לשריפה שנגרמה כתוצאה מההתלקחות של המכשיר.

חשוב לציין כי סעיף 39 אינו חל במקרים שבהם השריפה נגרמה בשל רשלנות של הנפגע עצמו. במקרים אלו, הנפגע לא יוכל לקבל פיצויים. לסיכום, סעיף 39 לחוק הנזיקין מרחיב את האחריות לנזקי שריפה גם לאנשים שהיו רשלניים, גם אם לא הפרו איסור חוק או התחייבות חוזית.

מינוי מומחים להוכחת אירוע השריפה

לחברות הביטוח, העוסקות בביטוח של נכסים ורכוש כנגד נזקי שריפה, אש ועשן, מומחים מטעמם אשר בוחנים את אירועי השריפה השונים שבהם נדרשות חברות הביטוח לשלם פיצויים. עצם העובדה שאותם מומחים מגיעים מטעם חברות הביטוח, מתקיימת לא פעם תופעה פסולה בה ההערכה המקצועית של הוכחת אירוע השריפה נוטה לטובת חברת הביטוח, כשזו נשענת על אותה הערכה ובוחרת לא פעם להתנער מאחריות. משרדנו פועל בשיתוף פעולה עם המומחים המובילים בתחום חקר השריפות והוכחת נזקי אש.

מינוי מומחה לאומדן נזקים במקרה של שריפה

אנשים שחוו נזקי שריפה הנוגעת לנכס או רכוש שלהם רשאים כמובן לפנות, לרוב בעזרת עורך דין נזקי שריפה,  לשמאי רכוש להם התמחות וידע אודות כל הנוגע לאומדן נזקי שריפה. שימוש במומחים מטעם המבוטח מאפשר לקבל תמונה מאוזנת יותר למול אומדן הנזקים מטעם חברות הביטוח ובכך לעמוד ולדרוש כי אומדן הנזקים של חברת הביטוח יבטא את הנזקים האמיתיים שהתרחשו לנכסים ולרכוש.

איך מקבלים פיצויים במקרה של אירוע שריפה?

קבלת הפיצויים דרך חברת הביטוח נעשה באופן מסודר כמו בכל מקרה ביטוחי אחר המוכר לנו כיום. עורך הדין שמייצג אתכם יוכל להבהיר לכם בצורה מסודרת וכרונולוגית את סדר הפעולות שחשוב לבצע מול חברות הביטוח וגופים אחרים עד לקבלת הפיצויים, בסופו של דבר, לחשבון הבנק שלכם. חשוב לציין, כי רצוי להגיש את התביעה גם כנגד חברת הביטוח וגם כנגד המזיק הגורם לשריפה או הגורם ממנו פרצה האש שגרמה לנזקים.

חברת ביטוח מסרבת לשלם במקרה של אירוע שריפה

כן. גם כאן חלק ניכר מחברות הביטוח מסרבות לשלם למבוטחיהם את המגיע להם במסגרת נזקי שריפה, אש ועשן וזאת באמתלות שונות. ההחלטה של חברות הביטוח לדחות התביעה אינה החלטה שאין אפשרות להפוך, כשסיוע של עורך דין תביעות ביטוח והרכוש יכולה להוביל לכך שחברת הביטוח תחזור בה עוד לפני שהתקיים לדיון בבית המשפט.

פסקי דין נזקי שריפה

פסק דין נזקי שריפה התלקחות של מכשיר חשמלי

בפסק דין שניתן ב-2018, פסק בית המשפט העליון לזכות זוג תובעים בפיצויים בגובה 1,200,000 ש”ח, לאחר ששריפה פרצה בדירתם בשל כשל במכשיר חשמלי.

התובע והתובעת רכשו דירה חדשה בשנת 2010. בשנת 2013, פרצה שריפה בדירתם כתוצאה מהתלקחות של מכשיר חשמלי. בעקבות השריפה, נגרמו נזקים כבדים לדירה, לרבות הרס מוחלט של ריהוט, מכשירי חשמל ומסמכים. בית המשפט קבע כי החברה התרשלה בכך שלא נקטה באמצעי הזהירות הנדרשים כדי למנוע שריפה. בית המשפט קבע כי החברה הייתה מודעת לסיכון של התלקחות של מכשיר החשמל, אך לא נקטה באמצעי מניעה מתאימים.

בית המשפט חייב את החברה לשלם לתובעים פיצויים בגובה 1,200,000 ש”ח, בגין הנזקים שנגרמו להם בעקבות השריפה.

דוגמא נוספת לפסק דין נזקי שריפה כתוצאה מרשלנות

בפסק דין שניתן ב-2022, פסק בית המשפט המחוזי בתל אביב לזכות תובע בפיצויים בגובה 1,000,000 ש”ח, לאחר ששריפה פרצה בביתו כתוצאה מהזנחה של חברת ניהול.

התובע היה דייר בבית מגורים בעיר תל אביב. בשנת 2021, פרצה שריפה בביתו כתוצאה מהצטברות פסולת וגזים דליקים במרתף הבית.

התובע הגישו תביעה נגד חברת הניהול של הבית, חברת “החברה לניהול נכסים”. הוא טען כי החברה התרשלה בכך שלא נקטה באמצעי הזהירות הנדרשים כדי למנוע שריפה.

חברת “החברה לניהול נכסים” טענה כי התובע הוא שהיה אחראי לשריפה, מכיוון שלא נקטה באמצעי זהירות מתאימים.

בית המשפט קבע כי החברה התרשלה בכך שלא נקטה באמצעי הזהירות הנדרשים כדי למנוע שריפה. בית המשפט קבע כי החברה הייתה מודעת לסיכון של שריפה, אך לא נקטה באמצעי מניעה מתאימים.

בית המשפט חייב את החברה לשלם לתובע פיצויים בגובה 1,000,000 ש”ח, בגין הנזקים שנגרמו לו בעקבות השריפה.

פסק דין נזקי שריפה התרשלות של חברת חשמל

בפסק דין שניתן ב-2021, פסק בית המשפט המחוזי בחיפה לזכות תובע בפיצויים בגובה 1,500,000 ש”ח, לאחר ששריפה פרצה בדירתו כתוצאה מהתרשלות של חברת חשמל.

התובע היה דייר בבית מגורים בעיר חיפה. בשנת 2020, פרצה שריפה בדירתו כתוצאה מקצרים במערכת החשמל. התובע הגישו תביעה נגד חברת החשמל. הוא טען כי החברה התרשלה בכך שלא נקטה באמצעי הזהירות הנדרשים כדי למנוע קצרים במערכת החשמל.

בית המשפט קבע כי החברה התרשלה בכך שלא נקטה באמצעי הזהירות הנדרשים כדי למנוע קצרים במערכת החשמל. בית המשפט קבע כי החברה הייתה מודעת לסיכון של קצרים במערכת החשמל, אך לא נקטה באמצעי מניעה מתאימים.

בית המשפט חייב את החברה לשלם לתובע פיצויים בגובה 1,500,000 ש”ח, בגין הנזקים שנגרמו לו בעקבות השריפה.

פסק דין נזקי שריפה התרשלות של קבלן שיפוצים

בפסק דין שניתן ב-2022, פסק בית המשפט המחוזי בתל אביב לזכות תובע בפיצויים בגובה 1,300,000 ש”ח, לאחר ששריפה פרצה בביתו כתוצאה מהתרשלות של קבלן שיפוצים.

התובע היה בעל בית פרטי בעיר תל אביב. בשנת 2021, פרצה שריפה בביתו כתוצאה משאיפת גז מתנור שלא היה מותקן כראוי. התובע הגישו תביעה נגד קבלן השיפוצים שהתעסק בביתו. הוא טען כי הקבלן התרשל בכך שלא התקין את התנור כראוי.

בית המשפט קבע כי הקבלן התרשל בכך שלא התקין את התנור כראוי. בית המשפט קבע כי הקבלן היה מוסמך להתקין תנורים, אך לא התקין את התנור כראוי. בית המשפט חייב את הקבלן לשלם לתובע פיצויים בגובה 1,300,000 ש”ח, בגין הנזקים שנגרמו לו בעקבות השריפה.

כפי שניתן לראות, הפיצויים שנפסקו בשלושת המקרים הם גבוהים מאוד. חשוב לציין כי סכומי הפיצויים בפועל עשויים להשתנות בהתאם לנסיבות המקרה, לרבות חומרת השריפה, הנזקים שנגרמו, והסכומים הנדרשים לשיקומם.

עורך דין נזקי שריפה

שאלהתשובה
מהו נזק שריפה?נזק שריפה הוא נזק שנגרם כתוצאה משריפה. נזק שריפה יכול לכלול נזק לרכוש, נזק לבריאות, ואף מוות.
מי אחראי לנזקי שריפה?האחריות לנזקי שריפה תלויה בנסיבות המקרה. במקרים מסוימים, האחריות היא של הבעלים של הרכוש שנפגע. במקרים אחרים, האחריות היא של צד שלישי, כגון חברת החשמל, קבלן שיפוצים, או יצרן של מכשיר חשמלי.
מהם הגורמים הנפוצים לשריפה?הגורמים הנפוצים לשריפה כוללים: * רשלנות אנושית, כגון השארת אש פתוחה או מכשיר חשמלי פועל ללא השגחה. * תקלות טכניות, כגון קצר חשמל או תקלה במכשיר חשמלי. * גורמים טבעיים, כגון ברק או שרב.

חשיבותו של עורך דין נזקי שריפה

קבלת פיצויים בגין נזקי שריפה היא תהליך מורכב שדורש ידע וניסיון משפטי. עורך דין נזקי שריפה יכול לסייע לכם בקבלת הפיצויים המגיעים לכם.

עורך דין נזקי שריפה יכול לסייע לכם בצעדים הבאים:

  • לבחון את נסיבות השריפה ולזהות את הגורמים לנזק.
  • להכין את התביעה לבית המשפט.
  • לייצג אתכם בבית המשפט.
  • לנהל משא ומתן עם חברת הביטוח או הגורם האחראי לשריפה.

עורך דין נזקי שריפה מומלץ

על מנת שתוכלו להבטיח לעצמכם את מלוא הפיצוי הכספי ומימוש תגמולי הביטוח פנו עכשיו למשרדנו ותקבלו מעטפת מקצועית רחבה שתבטיח לכם מקסימום פיצוי כספי.

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

 * אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד