fbpx

עורך דין תביעות ביטוח

איך להשיג פיצוי מחברת ביטוח ? באמצעות עורך דין תביעות ביטוח

במהלך החיים אנו דואגים לבטח את עצמו בביטוחים שונים על מנת להגן עלינו מנזקים עתידיים בין אם מדובר בפוליסות לביטוח חיים, ביטוח רכוש, ביטוח פנסיוני, כאשר אנחנו כלקוחות מבקשים הגנה ופיצוי כספי במקרה של אירוע ביטוחי.
במקרים רבים, כאשר אנו ניצבים אל מול מקרה ביטוח ופונים בדרישה להפעלת הפוליסה, חברת הביטוח דוחה את דרישת התשלום של המבוטח ומאלצת אותו להתמודד לבדו עם עלויות הנזק למרות הפרמיות ששילם וזאת לעיתים גם בניגוד לדין ולפסיקה של בתי המשפט וזאת הסיבה להתייעץ עם עורך דין תביעות ביטוח.

עורך דין לייצוג מבוטחים נגד חברות ביטוח

גם אם זה מרגיש שלא ניתן להתמודד אל מול חברות הביטוח עליכם לדעת, כי בעזרת עורכי דין המומחים בדיני הביטוח תוכלו לקבל את הכסף המגיע שלכם ולהתמודד עם טענות חברות הביטוח בהצלחה.

לעיתים, קיימות סיבות טכניות ולעיתים סיבות מהותיות, אשר בגינם נדחתה תביעת הביטוח ואולם אין זה אומר, כי עליכם כמבוטחים בפוליסה כדין, להרים ידיים ולוותר על הפיצויים שמגיעים לכם בהתאם לתנאי הפוליסה.

מדוע חברות ביטוח מסרבות לשלם תגמולי ביטוח ?

מכתב דחיה חברת ביטוח – ישנן סיבות רבות בעטיין חברות הביטוח יסרבו לשלם לכם תגמולי ביטוח בין היתר בטענה כי אין כיסוי ביטוח מאחר והופרו תנאי הפוליסה.

ראשית, חברת הביטוח לא ממהרת לשלם כי ככל שהיא תשלם פחות תגמולי ביטוח, כך היא תגדיל את הרווחים שלה.

שנית, כל אי דיוק שלכם יסייע לחברת הביטוח להתנער ממחויבותה אליכם, לכן השתדלו להיצמד לפרטים הטכניים ורק למה שקרה במציאות.

שלישית, במידה ולא יהיו בידיכם המסמכים המתאימים וראיות להוכחת מקרה הביטוח והנזקים או ההפסדים שנגרמו לכם, חברת הביטוח תוכל לדחות את תביעתכם על הסף, לכן חשוב לשמור כל תיעוד רלוונטי הקשור לתביעה.

התיישנות תביעת ביטוח

בתחום הביטוח בניגוד לתחומים אחרים בענפי המשפט השונים, קיימת תקופת התיישנות קצרה יותר באופן משמעותי – דיני הביטוח קובעים כי ההתיישנות תחול בתוך כ- 3 שנים ממועד המקרה, בניגוד לתביעות נזיקין (תביעות אזרחיות) לדוגמא, בה תקופת ההתיישנות הינה 7 שנים מיום אירוע הנזק או היום שבו התגלה הנזק, אולם במקרה האחרון התביעה תתיישן בחלוף 10 שנים מיום אירוע הנזק (פקודת הנזיקין, סעיף 89 (2) וחוק ההתיישנות סעיפים 5(1), 6 ו – 8).

סעיף 31 לחוק חוזה ביטוח קובע, כי תקופת ההתיישנות של תביעה לתגמולי ביטוח היא שלוש שנים לאחר שקרה מקרה הביטוח, ולעניין ביטוח חיים, ביטוח מפני מחלות ואשפוז וביטוח סיעודי – חמש שנים לאחר שקרה מקרה הביטוח; היתה עילת התביעה נכות שנגרמה למבוטח ממחלה או מתאונה, תימנה תקופת ההתיישנות מיום שקמה למבוטח זכות לתבוע תגמולי ביטוח לפי תנאי חוזה הביטוח.

למה חשוב להגיש תביעת ביטוח בזמן ?

חשוב לדעת שהגשת התביעה צריכה להיות בתוך פרק זמן ההתיישנות לבית המשפט ולא רק לחברת הביטוח ובהתאמה עליכם להזדרז ולפעול בהגשת התביעה לביהמ”ש באמצעות עורך דין תביעות ביטוח, אחרת תטען חברת הביטוח ל”התיישנות” ומדובר במחסום דיוני, אשר עלול להביא לדחיית התביעה.

מה המומחיות של עורך דין דיני ביטוח ?

עורך דין תביעות ביטוח עוסק במשפט אזרחי בתחום דיני ביטוח, דיני נזיקין ובליטיגציה בבתי משפט ובייצוגם של לקוחות אל מול חברות הביטוח ולכן מומלץ לקחת עורך דין ביטוח מקצועי ובעל ניסיון, אשר מומחיותו תגרום לחברת הביטוח לשלם את מלוא הפיצויים וההפסדים שנגרמו לכם המבוטחים.

בין היתר, נדרשת מומחיות ומקצועיות בקריאה ובניתוח משפטי של הוראות הפוליסה, בתנאים ובסעיפים הרלוונטיים של רשימת הפוליסה ובתנאים הכללים של הפוליסה ולוודא, כי חברת הביטוח פועלת בהתאם לדין, לפסיקה ולהנחיות של המפקח על הביטוח.

פירוש תנאי הפוליסה 

כך למשל, קיימים מקרים בהם ניתן לפרש תנאי מתנאי הפוליסה במספר מובנים ופרשנויות ובמקרים מעין אלו, קובעים בתי המשפט, כי לשון הפוליסה פועלת כנגד חברת הביטוח ולטובת המבוטח ועל כן, החשיבות הרבה של ייצוג באמצעות עורך דין.

לנצח את חברת הביטוח

במקרים לא מעטים דחיית דרישת התשלום למבוטח של חברת הביטוח לא מוצדקת ורק גורמת לעשיית עושר על גב המבוטח. כמבוטחים יש לכם זכויות רבות וביחד עם עורך דין ביטוח המומחה בהתמודדות כנגד חברות ביטוח תוכלו לקבל את מה שמגיע לכם.

ניהול תביעה משפטית נגד חברת ביטוח הינו הליך משפטי מורכב מבחינה משפטית ובכדי לנצח את חברת הביטוח, יש צורך בהכנת התביעה בצורה מקצועית ובצרוף ראיות ואסמכתאות וכן נדרש ידע נרחב ומעמיק של דיני הביטוח ולדעת כיצד ליישם את הדין והפסיקה בכל מקרה לגופו.

תביעה נגד חברת ביטוח 

פנייה לבית משפט ופתיחת תביעה בהליך משפטי אזרחי כנגד חברת ביטוח מאפשרת למבוטחים לממש את הזכויות והפיצויים להם הם זכאים, כאשר לא פעם חברת הביטוח נדרשת לפצות את המבוטח בין אם בהסכם פשרה אליו הגיעו הצדדים באמצעות בית המשפט ובין אם בפסק דין.

ששי לב עורך דין תביעות ביטוח מומחה בתחום דיני ביטוח ותביעות נגד חברות ביטוח וילווה אתכם בכל התהליך, החל משלב הכנת התביעה, ניהול ההליך המשפט ועד לקבלת הפיצויים.

 * אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד