fbpx

עורך דין נזקי רכוש – להתמודד מול חברות ביטוח ולקבל פיצוי כספי

בתביעת נזקי רכוש הוכחת אירוע התאונה וגובה הנזק מוטל על התובע, למרות שהוא אשר ניזוק. בשל כך, ניזוקים רבים נזקקים לסיוע של עורך דין נזקי רכוש המתמחה בתחום דיני הנזיקין והביטוח, אשר מכיר מקרוב את הליך ואופן התביעה על מנת להגיע לתוצאה הרצויה ולכל הפחות להשיב את המצב לקדמותו עבור הנזק שנגרם באמצעות פיצוי כספי.

במסגרת הגשת תביעת נזקי רכוש החקיקה המרכזית עליה מתבססות תביעות משפטיות הינה פקודת הנזיקין. פקודה זו מהווה את החקיקה המרכזית והבסיסית המתייחסת לעוולות המאפשרות לתבוע סעדים בגינם, כאשר בין היתר לסעד פיצוי כספי.

תביעות נזקי רכוש

בכל שנה מוגשות עשרות אלפי תביעות רכוש. מדובר על תביעות בהן התובעים דורשים פיצויים כספיים בגין רכוש שניזוק. במקרים בהם הוחלט בבית המשפט, שאותו תובע זכאי לפיצויים, הרי שאילו יוענקו לרוב מכיסו של המזיק עצמו – בין אם מדובר על אדם פרטי או חברה ואף מחברת הביטוח בין אם מדובר בחברת הביטוח של המזיק או במקרה של הפעלת פוליסה בחברת הביטוח המבטחת של הניזוק עצמו.  

כנגד מי מגישים תביעות רכוש?

ההמלצה בתביעות נזקי רכוש, הינה להגיש בכל מקרה של נזק, תביעה ישירה כנגד המזיק עצמו וככל וניתן לאתר את חברת ביטוח או מעסיק או תאגיד אחר הקשור באופן ישיר או עקיף. כך למשל במקרה של התרשלות עובד, רצוי לצרף גם את המעסיק של העובד, מאחר ועל פי סעיף 13 לפקודת הנזיקין, קיימת אחריות שילוחית של המעסיק.

דוגמא נוספת, בתביעה בה נגרם נזק אחד ואולם היו מעורבים שנים או יותר מזיקים, יש לפעול ולהגיש תביעה כנגד כל הגורמים המזיקים, בהתאם להוראות סעיף 11 לפקודת הנזיקין. דוגמאות אלו ממחישות מדוע רצוי וכדאי להגיש את התביעה באמצעות משרד עורכי דין העוסק בתביעות רכוש.

מהי תביעת נזקי רכוש?

למעשה בכל מקרה של אירוע תאונתי בו נגרם נזק לרכושכם, בין אם מדובר בדירה, בעסק, כלי רכב או כל רכוש בעל ערך, ניתן להגיש תביעה משפטית על מנת לקבל פיצוי כספי מהמזיק או מחברת הביטוח במקרה בו המזיק רכש פוליסת ביטוח לצד שלישי שהינה תקפה ורלוונטית בנסיבות העניין. כדי להמחיש ולהדגים את המקרים בהם ניתן להגיש תביעה משפטית, מפורטים מטה מספר אירועים או מקרים שכיחים של תביעות ונזקי רכוש.

תביעת נזקי רכוש במקרה של פעולת איבה או פיגוע

במקרה שנגרם נזק לרכוש כתוצאה מפעולות בזמן מלחמת “חרבות ברזל” או פעולות איבה כמו למשל: הצתה מכוונת של כלי רכב או רכוש, נזקי ירי מטילים או כל נזק הנגרם במזיד על רקע פעולות איבה לאומני, הגורם האחראי לפיצוי בגין הנזקים הינו מדינת ישראל באמצעות מס רכוש. במקרים אלו, חשוב לפנות באופן מיידי באמצעות הגשת טופס מקוון ולמלא את כל הפרטים הנדרשים.

חוק מס רכוש וקרן פיצויים, תשכ”א-1961 הוא החוק הרלוונטי במקרה של נזקי רכוש בזמן מלחמה.

חשוב לדעת, כי כדי לקבל את הפיצויים יש להזמין שמאי מס רכוש על מנת שיאמדו את הנזקים לרכוש ועל כן, אין לפנות את הרכוש או לסלקו, אלא רק לאחר ביקור של שמאי מטעם מס רכוש.

כמו כן, את ההודעה על הנזקים חשוב להודיע עד שבועיים מיום המקרה ואת התביעה יש להגיש בתוך 3 חודשים מיום קרות הנזק.

הגשת תביעה מקוונת נזקי רכוש חרבות ברזל

נזקי מים, רטיבות וצנרת

נזקי רכוש רבים נוצרים כתוצאה מנזקי מים, רטיבות וצנרת. נזקי צנרת שכיחים לרוב במבנים ודירות ובעיקר במבנים ובניינים ישנים. ארוע נזק מעין זה עלול לקרות במקרה של דליפת מים ממערכת האינסטלציה של הבניין או הדירה, פיצוץ של צינורות המים, שבר או פיצוץ של דוד השמש, בעיות חשמל המובילות בהמשך לנזקי מים וצנרת, סתימה בקו הביוב, הצפה של בתים, מרפסות וחצרות כתוצאה ממי גשמים ועוד.

נזקי שריפה

נזקי שריפה מהווים סוג נוסף אירוע תאונתי המוביל לנזקי רכוש. בחלק לא מבוטל מהמקרים מדובר על נזקים רחבים ומשמעותיים אשר עלולים לעלות גם בחיי אדם.

נזקי שריפה עלולים לקרות במבנים, דירות מגורים, בתי עסק, ואף במפעלים ובמבני תעשייה בשטחי חקלאות, מתקנים חשמליים ועוד. נזקי השריפה יכולים לקרות בשל כוח עליון או בשל הצתה בזדון או התרשלות של גורם כזה או אחר שהובילו לפרוץ השריפה. למשל, כשל חשמלי במוצר חשמלי כמו מקרר או מזגן, עלול להצית שריפה בדירת מגורים ולהוביל לנזקי רכוש ומבנה כבדים. במקרים מסוג אלו, חשוב ומומלץ להיעזר בחוקר שריפות על מנת לאתר את הגורם לפרוץ הדליקה ובכך לאתר את הגורם הרלוונטי האחראי לנזקי השריפה.

נזקי רכוש רכב

תאונות דרכים רבות כוללות נזקי רכוש לרכב, כאשר במקרים אלו התביעה תוגש כנגד הנהג הפוגע וחברת הביטוח של הרכב הפוגע. לעיתים קיים מפגע בכביש שהוביל לתאונה ולכן נצרף כגורם נוסף את הרשות העירונית או החברה האחראית על תחזוקת הכביש.

נזק לרכבים יכול אף לקרות כמובן, בשל נזקי מזג אוויר דוגמת מטר של ברד כבד הפוגע בפח הרכב ובשמשות או במקרה של הצפת מים הפוגעת ברכיבי הרכב, ואף במקרים בהם רכב ניזוק קשות בשל קריסה או נפילה של עץ על הרכב או כל רכוש אחר.

נזקי רכוש כתוצאה ממפגע

נזק לרכוש שלנו יכול לקרות גם בשל רשלנות של עיריות ורשויות מקומיות. רשלנות שהביאה להיווצרות של מכשול שהופך להיות הסיבה לקיומם של מפגעים שונים.

ניתן כמובן לקחת כדוגמה מקרה בו רשות מקומית האחראית על תשתית הכבישים בשטחה העירוני, החזיקה בכביש אספלט ובו מספר בורות בעומק של 30 ס”מ, כשבשל אותם בורות או מפגעים בכביש, כלי רכב שעברו במקום ניזוקו באופן שהצריך את בעליהם לפנות לטיפול במוסך בעלות כספית לא מבוטלת. בתביעה כנגד אותה רשות מקומית יוכלו התובעים, בעזרת עורך הדין נזיקין, להוכיח כי הנזק לרכבם חל בשל אותו מפגע רשלני והדבר יביא את בית המשפט לקבוע כי, הרשות העירונית אחראית על הכביש והתרשלה בתחזוקתו ועל כן עליה לפצות את בעלי הרכבים בשל הנזקים שנגרמו להם.

תביעת הפסדים – השתתפות עצמית במקרה של פיצוי חלקי

אמנם עד כה, דנו בעניין של נזקי רכוש ופיצוי ישיר ואולם יש לזכור, כי במקרים רבים בעלי הרכוש רוכשים פוליסות ביטוח כדי להגן על הרכוש ותוך קניית “ראש שקט” במצב שבו יינזק רכושם. באותם המקרים, בעל הרכוש המבוטח יישא בדמי ההשתתפות העצמית בהתאם לתנאי הפוליסה וחברת הביטוח תשלם לו תגמולי ביטוח בהתאם לנזק שנגרם לו.  בדרך כלל, ככל שתשלום ההשתתפות העצמית יהיה גבוה יותר כך מחיר הפרמיה אותו תדרשו לשלם יהיה נמוך יותר.

כאן חשוב להדגיש, כי גם אם בעל הרכוש פוצה באופן חלקי על ידי חברת הביטוח, הרי שהינו זכאי לקבלת הפסדיו ובין היתר דמי ההשתתפות העצמית שקוזזו לו על ידי חברת הביטוח.

כדי להשיב לניזוק את הסכומים שקוזזו לו, כמובן שכאדי ומומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין נזיקין על מנת שתוכלו לדעת  ולהעריך את הסיכוי והסיכון בהגשת תביעת הפסדים בגין קיזוז דמי ההשתתפות העצמית .

תביעת הפסדים – התייקרות פוליסה במקרה של הפעלת הפוליסה

במקרה של נזק לרכוש והפעלת הפוליסה, מעבר לקיזוז דמי השתתפות עצמית או כינון, חשוב להכיר כי הפעלת פוליסת הביטוח תביא במרבית המקרים להתייקרות הפוליסה בעת חידושה. ישנם מקרים בהם הנזק לרכוש שלכם יכול להיות מינורי והפעלה של הביטוח הופכת ללא כדאית, לבטח אם זכיתם לפיצוי מצד חברת הביטוח של גורם הנזק או מפיצוי ישיר של גורם הנזק בעצמו.

עורכי דין העוסקים בתחום נזקי הרכוש מדגישים כי קיים, מנגד, סיכוי בקבלת פיצוי נוסף מחברת הביטוח וזאת בשל ההחלטה על הפחתת התשלום על ההשתתפות העצמית או בשל החלטתה על התייקרות הפרמיה.

המלצתנו כי בכל מקרה של נזקי רכוש וגם אם הפעלת את הפוליסה וקיבלתם פיצוי כספי מחברת הביטוח, רצוי ומומלץ לבחון תביעת הפסדים.

מה חשוב לעשות לאחר אירוע הנזק ובטרם הגשת תביעת רכוש?

במידה ולרכושכם נגרם נזק חשוב לתעד באופן מידי את אירוע הנזק, לצלם תמונות וסרטוני וידאו כדי להראות את מקור הנזק וכן את הנזקים שנגרמו. בנוסף יש לקחת את הפרטים האישיים של המעורבים באירוע, עדי ראיה וכל גורם אחר שרלוונטי בנסיבות העניין. בנוסף, יש לאמוד את הנזקים באמצעות מומחים ובין היתר באמצעות שמאי רכוש או קבלת חוות דעת מקצועית של מומחה, מהנדס, חוקר שריפות או בעל מקצוע בהתאם לאירוע הנזק.

ככל ופעלתם לתיקון באופן עצמי לשיקום הנזק, יש לאסוף הצעות מחיר ממספר ספקים או בעלי מקצוע ולשמור היטב על חשבוניות התיקון, קבלות ואישור התשלום.

5 המלצות של עורך דין תביעת נזקי רכוש:

  1. פנו לעורך דין נזקי רכוש בהקדם האפשרי. עורך דין נזקי רכוש ידע לבחון את המקרה שלכם ולבחון את האפשרויות העומדות לרשותכם כדי לקבל את הפיצוי המגיע לכם.
  2. שמרו על כל הראיות הקשורות לנזק. ראיות חשובות הן כל דבר שיכול לתמוך בטענות שלכם, כגון תמונות, קבלות, תיעוד רפואי וכו’.
  3. דווחו על הנזק לחברת הביטוח שלכם בהקדם האפשרי. חברת הביטוח שלכם עשויה להיות אחראית לכיסוי הנזק, אך חשוב להודיע לה על כך בהקדם האפשרי.
  4. קבלו הערכת נזק מקצועית. הערכת נזק מקצועית תסייע לכם להבין את גובה הנזק ולדרוש את הפיצוי המגיע לכם.
  5. היו מוכנים להילחם על זכויותיכם. הגשת תביעת נזיקין יכולה להיות תהליך ארוך ומייגע, אך חשוב להיות מוכנים להילחם על זכויותיכם כדי לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

איך לבחור עורך דין נזקי רכוש?

בחירת עורך דין רכוש היא החלטה חשובה, שכן עורך הדין שלך יהיה אחראי להגן על האינטרסים שלך במקרה של תביעה. הנה כמה טיפים לבחירת עורך דין רכוש:

  1. חפש עורך דין עם ניסיון בטיפול בתביעות רכוש. עורך דין עם ניסיון בטיפול בתביעות רכוש יבין את ההליכים המשפטיים המעורבים ויוכל לייצג אותך בצורה הטובה ביותר.
  2. קבל המלצות מחברים, בני משפחה או עמיתים לעבודה. המלצות אישיות יכולות לעזור לך למצוא עורך דין מוכשר ונאמן.
  3. קרא ביקורות מקוונות. ביקורות מקוונות יכולות לתת לך מושג כללי על ניסיונו של עורך הדין ושביעות רצון הלקוחות שלו.
  4. תאם פגישת ייעוץ עם עורך דין אחד או יותר. בפגישת הייעוץ, שאל את עורך הדין על ניסיונו, גישתו לתיקים משפטיים והתמחותו בתחום ספציפי של רכוש.

שלבי הליך ניהול תביעת נזקי רכוש

שלבשלבי הליך ניהול תביעת נזקי רכוש
1. איסוף ראיותאספו את כל הראיות הרלוונטיות לנזק, כגון תמונות, קבלות, תיעוד רפואי וכו’.
2. פנייה לעורך דיןפנו לעורך דין נזקי רכוש כדי לקבל ייעוץ משפטי ולדון באפשרויות העומדות לרשותכם.
3. הכנת כתב תביעהעורך הדין שלכם יכין כתב תביעה המפרט את הנזק שנגרם לכם והגורם לנזק.
4. הגשת כתב התביעהכתב התביעה יוגש לבית המשפט המחוזי הרלוונטי.
5. קבלת תגובההצד הנתבע יגיש תגובה לכתב התביעה, המציג את גרסתו לנזק.
6. בירורבית המשפט יזמן את הצדדים להליך בירור, במהלכו יוגשו ראיות ויתקיימו עדויות.
7. מתן פסק דיןלאחר בירור, בית המשפט ייתן פסק דין המכריע בסכסוך.

לסיכום, תביעה לנזקי רכוש הינה תביעה שרצוי ומומלץ להגיש באמצעות עורך דין נזקי רכוש, על מנת שתהיו זכאים לפיצוי מלא וראוי בגין הנזקים שנגרמו לרכושכם ותוך מיצוי מלוא הזכויות המשפטיות להם הינכם זכאים מכוח הדין והפסיקה.

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

 

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד תקנון ותנאי שימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד