fbpx

עורך דין חוזים

חוזים מהווים חלק בלתי נפרד ממהלך החיים שלנו, כאשר כל אדם פרטי, בעל עסק, חברה או תאגיד הינם צד להסכם או חוזה כזה או אחר. ישנם מקרים בלא מעט ענפים כלכליים, מסחריים וצרכניים שעריכת החוזים מצריכה חוות דעת וייעוץ מקצועי של עורכי דין לחוזים. כמי שהינו צד להסכם או חוזה עליו להיעזר בשירותיו של עו”ד חוזים כדי לשמור על האינטרסים שלו במסגרת החוזה עליו חותמים, עיגון הזכויות והסנקציות במקרים של הפרת החוזה.

מהו חוזה או הסכם?

חוזים והסכמים מהווים ביטוי להסכמה הדדית משותפת בין צדדים המעוניינים לקדם, לבטא ולהבטיח התקשרות סביב רעיון או מטרה אותם הם רוצים לקדם. מדובר על פעילות יומיומית המתבצעת אצל כל אדם והיא מקבל ביטוי ברכישה של מוצר בחנות, הסכם שירות ועד הסכמי סחר, הסכם נדל”ן או על הסכם מסחרי אחר.

חוזים והסכמים מהווים הסכמה חברתית המגובה במסגרת של חוקים בכל מדינה, כשאותה הסכמה בכל חוזה והסכם ניתנת לאכיפה באמצעות רשויות החוק השונות ובראשן בתי המשפט.

חוזים והסכמים מועלים לרוב על הכתב אך יכולים אף להיווצר בעל פה, כשצורה זו אין בה להוות פגם בנוגע למהות ההסכמה בין הצדדים השונים.

חוק החוזים תרופות

המסגרת החוקתית במדינת ישראל להסדרת תחום החוזים הינו  חוק החוזים – תשל”ג – 1973 וכן חוק החוזים תרופות תשל”א 1970.

למעשה במסגרת סעיפי החוק ניתן למצוא התייחסות של המחוקק לעניין, עצם כריתת החוזה, פקיעת הצעה, עניין הקיבול של ההצעה וכן ניתן דגש לעניין התנהלות בתום לב של הצדדים לחוזה. חלק נוסף חשוב לעניין חוק החוזים, הינו חלק התרופות והסעדים בעת הפרת חוזה, הזכות לפיצויים, זכות הקיזוז ועוד.

התפקיד של עורך דין חוזים

עורך דין חוזים, הינו איש מקצוע לו המיומנות וההתמחות בניסוח של חוזים בתחומים שונים. בין אם מדובר על מסגרת של חוזה עסקי או חוזה צרכני בין חברות וגופים שונים לבין צרכנים, במתן חוות דעת לארגונים או חברות בנוגע להסכמי סחר, התקשרויות ארוכות טווח ובעצם בשמירה על האינטרסים של לקוחותיהם על גבי אותם חוזים והסכמים.

איך ניתן לבטל חוזה?

העילות לביטול חוזה מפורטות במסגרת חוק החוזים – תשל”ג – 1973. במסגרת החוק מוזכרים מצבים הנוגעים לפגמים בעת כריתת חוזה ואף במקרים הנוגעים להפרה של אחד או יותר מסעיפי החוזה או ההסכם, כשהפרה של אחד מסעיפי החוזה מהווים בעצם עילה שיש בה הצדקה לביטול של חוזה.

אחת העילות החשובות שיש להכיר הנוגעות לביטול חוזה נוגעת לעקרון תום הלב. במסגרת דיני החוזים מוזכר עקרון תום הלב פעמיים ומדגיש את חובתו בעת ביצוע המו”מ בעת עריכת חוזה ואף בזמן קיום החוזה.

יכולתו של אחד הצדדים לביטול חוזה אינו יכול להתקיים באופן אוטומטי וחד צדדי. חשוב להכיר כי זכות הביטול צריכה לכלול תחילה הודעת לצד השני בדבר הרצון לביטול עקב הפרה של אחד או יותר מסעיפי ההסכם. כל עוד לא בוטל החוזה רשאי, מי שנטען שמפר את אחד מסעיפי החוזה, לפעול על מנת לקיים התחייבויותיו.

החשיבות של עורך דין חוזים?

כמו בתחומים אחרים בהם פועלים עורכי הדין לשמור על זכויותיהם והאינטרסים של לקוחותיהם, כך הדבר מקבל ביטוי בכל הנוגע לניסוח חוזים במסגרת פעילות כלכלית של אנשים פרטיים וחברות, בהסכמים בתחום הבריאות, דיני משפחה ועוד.

ליווי של עורך דין מסחרי לו הבנה עמוקה בניסוח חוזים מאפשרת לקבל רשת ביטחון רחבה בכל הנוגע לניסוח ויצירה של חוזה העומד במגבלות החוק, שומר על האינטרסים שלכם ואף מהווה מסמך הדדי המכיר גם במטרות, הרצונות והשאיפות של הצדדים מנגד.

שמירה על אינטרסים ועיגון הזכויות

עורך דין המלווה אתכם ידע בעת המו”מ בעת ניסוח החוזה לבלום דרישות של שאר הצדדים, במקרים ודרישות אלו עלולות לפגוע בכם, בין אם בטווח הזמן הקצר ולבטח אם מדובר בטווח הזמן הארוך. היכולת החשובה והמרכזית של עוה”ד הינה להיות צופה פני עתיד במקרים של הפרת ההסכם וקיומו של ההסכם לאורך זמן ושמירה על האינטרסים של הצדדים להסכם.

עו”ד מסחרי העוסק בניסוח וכתיבת חוזים יהיה ער למשמעות הפרקטית בכל סעיף בחוזה, יבין ויזהה אינטרסים חבויים של הצדדים השונים ובכך יגבש עבורכם את הכלים והקווים האדומים שלכם עד ליצירת חוזה והסכם השומר עליכם ומבטיח לכם מינימום תקלות בעתיד.

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום דיני החוזים ומלווה את לקוחות המשרד בחתימה על הסכמים מסחריים, הסכמי נדל”ן ועוד.

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד תקנון תנאי שימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד