fbpx

עורך דין תאונת דרכים

תביעת פיצויים לפגיעה מתאונת דרכים נחשבת למורכבת ומאתגרת עבור עורכי דין העוסקים בתחום תאונות הדרכים. כיום, יודעים ישראלים רבים כי ללא ליווי של עורך דין תאונת דרכים מטעמם יהיה להם כמעט בלתי אפשרי לזכות במלא זכויותיהם.

בשל התדירות הגבוהה של תאונות הדרכים בישראל וחוסר היכולת במקרים רבים לדעת בדיוק מי אחראי לתאונה נקבע בשנת 1975 הסדר אשר קובע פיצוי לכל נפגעי תאונת דרכים במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים – תשל”ה – 1975.

חוק זה נועד לסייע לנפגעים בתאונות דרכים ולהבטיח כי כל אדם שנפגע יהיה זכאי לפיצוי כספי בהתאם לנזקי גוף שנגרמו לו בעקבות אותה תאונה וזאת ללא קשר למידת אשמתו.

תאונת דרכים – נזקי גוף

לצד נזקים לרכבים ולרכוש תאונת דרכים עלולה ברוב המקרים גם לנזקי גוף. מדובר כמובן על פגיעה פיזית של המעורבים בתאונה, כשחשוב שהם ובני משפחותיהם יכירו את הזכויות המגיעות להם בהתאם לנזקי הגוף שחוו וזאת תוך ליווי צמוד ומקצועי של עורך דין נזיקין המתמחה כעורך דין תאונות דרכים.

במסגרת החוק הישראלי קיימת הגדרה ברורה בכל הנוגע למה נחשב לנזקי גוף בעקבות תאונת דרכים. נזקי הגוף כוללים כמובן מקרים מצערים של מוות, מחלות שהתפתחו בעתיד בעקבות אותה תאונה, ליקויים גופניים ונפשיים ואף מקרים ובהם אותה תאונת דרכים הביאה לפגיעה בהתקן המחובר לגופו של הנפגע.

נזקי גוף בתאונת דרכים

פציעה בתאונת דרכים יכולה לקרות בכל מקום בגוף. לצערנו הרב, בכל יום מתרחשות בישראל עשרות תאונות דרכים המובילות לפציעות ופגיעות חמורות. פגיעות המותירות את הנפגעים עם מגבלות משמעותיות שאינן מאפשרות להם לתפקד תפקוד מלא כפי שהיו רגילים.

במקרים ובהם אותה פציעה בתאונת דרכים הביאה לפגיעה בתפקוד היומיומי של הנפגע ואף הובילה לחוסר היכולת לפרנס עצמו ואת משפחתו, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בדיני נזיקין ותאונות דרכים על מנת שיוכל לאפשר לאותו נפגע מיצוי מלוא זכויותיו והפיצויים המגיעים לו.

את מי תובעים במקרה של תאונת דרכים?

במסגרת החוק בישראל כל בעל רכב מנועי חייב בביטוח חובה וזאת בכדי שיתאפשר לנפגעי גוף לתבוע מחברת הביטוח שביטחה אותו פיצויים בגין נזקי גוף. במקרים ובהם אלו הנלווים לנהג ניזוקו – גם הם זכאים לתבוע את חברת הביטוח של הנהג.

במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קיימים כמובן חריגים ובהם נפגעים בתאונת דרכים לא יהיו זכאים לפיצויים במסגרת ביטוח החובה של הנהגים המעורבים. חריגים אלו כוללים מקרים הנוגעים לגרימת תאונת דרכים במתכוון, נהיגה ברכב ללא רישיון ו\או ביטוח ושימוש בכלי רכב לביצוע פעילות פלילית.

פיצויים בתאונת דרכים?

מי שנפגע בתאונת דרכים יכול, יחד עם עורך דינו, לבחון מספר אפשרויות בגינן הוא יוכל לקבל פיצויים בשל אותה תאונת הדרכים בה היה מעורב.

אנשים שהיו מעורבים בתאונות דרכים רשאים לקבל פיצוי על הנזק לרכב מחברת הביטוח בה ביטחו את רכבכם. במקרים ובהם תאונת הדרכים אירעה בדרך לעבודה או בחזרה מהעבודה הביתה, תחשב אותה תאונה כתאונת עבודה ובגינה תוכלו לקבל פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי.

אפשרויות נוספות לפיצויים יכולות להיות במקרים ובהם הובילה אותה תאונת דרכים לפגיעה שלא מאפשרת לנו להמשיך ולעבוד. במקרים אלו, של אובדן כושר השתכרות, נלקחים גם הם בחשבון במוסד לביטוח הלאומי ומקבלים ביטוי בגובה הפיצויים.

מה שכר הטרחה של עורך דין תאונות דרכים?

במסגרת כללי לשכת עורכי הדין בישראל קיים תעריף מרבי לשכר הטרחה בכל הנוגע לטיפול בתביעות עבור פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. הכללים מחייבים כמובן את כלל עורכי הדין בישראל, כשגובה שכר הטרחה משתנה בהתאם לאופן ניהול התביעה.

שכר הטרחה לעורך דין תאונות דרכים נע בין 8% ל-13% מסכום הפיצויים לו זכאי הלקוח. במקרים ובהם הושגה פשרה לפני התביעה יהיה רשאי עורך הדין לדרוש סכום מרבי של 8% מסכום הפיצויים שנקבע בפשרה. במקרים ובהם השיג עורך הדין פשרה אחרי הגשת תביעה יכול עורך הדין לדרוש שכר טרחה של 11% מגובה הפיצויים שנקבעה. במידה והוחלט בבית המשפט על פיצוי כספי לאחר פסק דין, רשאי עורכי הדין לדרוש כ-13% שכר טרחה מגובה הפיצוי שקבע בית המשפט.

מהי “קרנית”? קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים

“קרנית” מהווה קרן עבור פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. הקרן הוקמה ב-1975 מתוך חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ותפקידה לאפשר פיצויים לנפגעי תאונות דרכים להם נגרם נזק גופני והם אינם יכולים לקבל פיצוי מחברות הביטוח במקרים, למשל, בהם קרתה תאונת “פגע וברח” ואין כל מידע מי היה הנהג הפוגע ומכאן אין חברת ביטוח שתשלם פיצוי עבור אותו אדם שנפגע.

פיצוי תאונת דרכים כאב וסבל

אלמנט חשוב ומשמעותי במסגרת חלק מתביעות הפיצויים אותם מגיש התובע, יחד עם עורך דינו, נוגע לכאב והסבל שנוצר בעקבות אותה תאונה. אלו באים לידי ביטוי הן במישור הפיזי ואף במישור הנפשי.

המוסד לביטוח לאומי ובתי המשפט שואפים להבין כמובן עד כמה השפיעה תאונת דרכים על כאבם וסבלם של הנפגעים. היכולת להבין את כאבם וסבלם של הנפגעים על ידי אותם גופים, לצד גופים נוספים, יש בו להיות מרכיב חשוב בקביעת גובה הפיצויים.

כיצד מחשבים פיצויים לנפגעי תאונות דרכים?

חישוב גובה הפיצויים נגבה על ידי מספר רב של פרמטרים הנלקחים בחשבון. בתביעה מול המוסד לביטוח לאומי שאיפתו של כל נפגע הוא בקביעת אחוזי נכות גבוהים ככל שניתן. ככל שאלו יהיו גבוהים יותר יוכל הנפגע ליהנות מפיצוי גבוה יותר וזאת לצד הטבות נוספות שיקלו על מצבו הכלכלי.

עורך דין תאונת דרכים מומלץ לפיצוי כספי

אנשים שנפגעו בתאונות דרכים חייבים להבין במהרה כי הפגיעה שחוו עלולה להיות משמעותית וקריטית הן במישור הפיזי והנפשי ולבטח במישור הכלכלי. היכולת לקבל פיצויים מבלי להיעזר בשירותיהם של עורכי דין, המתמחים בתביעות אלו, קטן וזאת למול העובדה כי מול התובעים עומדות מערכות משומנות, דוגמת המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח. מערכות שאינן ששות להעניק פיצויים נדיבים וראויים לנפגעים.

איך משיגים פיצוי כספי?

לצד ההגדרות הברורות בחוק, על מנת להשיג הפיצוי הכספי המרבי חשוב כמובן לפעול באופן שיבטיח זאת. לצד ההמלצה של רבים לעשות שימוש בעו”ד המתמחה בתחום, חשוב כמובן לאסוף באופן מסודר המידע הנוגע לתאונה אותה חוויתם – איסוף כל המסמכים הנוגעים לתאונה ובתוכם מסמכים רפואיים, צילום הנזקים לכלי הרכב ולגוף ואף עדכון של משטרת ישראל בגין אותה תאונה.

כמה כסף מקבלים מתאונת דרכים?

טווח הפיצויים האפשריים במסגרת תאונת דרכים רחב ותלוי במספר רחב של גורמים שחשוב להכיר ולקחת בחשבון. עורכי דין המייצגים נפגעים בתאונות דרכים יודעים לומר כי כל מקרה של תאונת דרכים שונה מקודמו וגובה הפיצויים תלוי כמובן בחומרת התאונה ונזקי הגוף.

עורכי הדין בתחום עמלים עבור לקוחותיהם מול מספר מוקדים על מנת להבטיח להם פיצויים גבוהים ככל הניתן, בין אם מדובר על תקשורת עם חברות הביטוח להן האחריות בפיצוי הנפגעים, מול המוסד לביטוח לאומי, במסגרת תביעה משפטית, מול מעסיקיהם של הנפגעים ובעבודה מול כל גוף או גורם אחר שיש בו לפצות ו\או להקל את הנפגע.

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

 * אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד תקנון ותנאי שימוש באתר

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד