fbpx

עורך דין תביעת ביטוח לעסק

כל עסק, הוא בעל מאפיינים שונים לחלוטין לדוגמא: כמות העובדים, התחום בו עוסק בית העסק, מיקום העסק ועוד הרבה קריטריונים אשר מבדילים בין בתי העסק  השונים.  כל בעלי העסק בתחומים השונים רוכשים פוליסת ביטוח עסק, על מנת להיות מכוסים מהפסדים לא צפויים עקב פריצה, שריפה, נזקי טבע, נזק לציוד יקר , ביטוח עובדים ועוד. במקרה של אירוע ביטוחי מכל סוג מומלץ לפנות לעורך דין תביעות ביטוח המתמחה בדיני חוק חוזה ביטוח המהווה את הבסיס המשפטי לתביעה.

פוליסת ביטוח לעסק

יש להתאים את פוליסת הביטוח לפי מאפייניו של העסק. לעיתים קרובות, בעלי עסקים אשר נפגעו או ספגו נזק ולפי פוליסת הביטוח, ניתן לקבל שיפוי על הנזק, מוצאים עצמם עומדים בפני שוקת שבורה ולכן, במקרים אלה, עליהם להסתייע עם עורך דין תביעות ביטוח לעסק. במקרה זה, עוה”ד המנוסה בתביעות מסוג זה, ימצא את הטקטיקה המשפטית הנכונה ביותר וישיג לכם את כספי הביטוח שמגיעים לכם כחוק.

מהם תחומיו של עורך דין תביעות ביטוח לעסק?

ראשית יש לציין, כי עורך דין תביעות ביטוח לעסק, בקיא בכל סוגי הפוליסות שמציעות ביטוח עסקים וחברות וכן, עוה”ד יוכל לייעץ לבעלי העסקים לבחור פוליסת ביטוח וכיסוי צד ג’, כך שגם העובדים יכוסו בפני תאונות ונזקי גוף. כאשר מדובר על עורך דין אשר מייצג חברה, הוא יהיה חייב לוודא, כי החברה או בית העסק מכוסים כדבעי מפני כל הנזקים האפשריים. לדוגמא, כאשר כל מי שמגיע לעסק, או עובד בו, החברה או בית העסק, חייבים לקחת את האחריות המלאה לגבי כל מי שנפגע כתוצאה מפעילות העסק, או מי שנמצא בשטח האחריות של בית העסק.

מתי או באילו מקרים מגיש בית העסק תביעה לחברת הביטוח?

כאשר בעל עסק, רוכש פוליסת ביטוח כהגנה על בית העסק שלו, מטרתו היא להפעיל את פוליסת הביטוח במקרה חלילה של נזק. היות ומדובר בסוגים שונים של ביטוח עסק והוא נוגע בתחומים רבים, התביעה תהיה חייבת לכלול טפסים שונים וכן את כל המידע הדרוש בדבר האירוע הביטוחי.  לדוגמא, אם מדובר על עובד שנפגע, או על מבנה בית העסק שניזוק ויש לכלול תיעוד של שווי הנזק, עלויות התיקון וכדומה. יש גם להבחין בין תביעת ערכי שיפוי וכינון בקבלת הפיצויים מחברת הביטוח.

תביעת ביטוח היא ההליך הראשון למטרת קבלת שיפוי לכיסוי העלויות. יש להסתייע באמצעות עורך דין תביעות ביטוח לעסק, על מנת שיגיש עבורכם את התביעה המסודרת על מנת שתתקבל בחברת הביטוח ולא יהיו בה חוסרים של טפסים למיניהם או מידע מהותי.

תביעת ביטוח עסקים היא הליך מורכב שיכול להיות קשה להתמודד איתו ללא ייעוץ משפטי. עורך דין ביטוח יכול לעזור לך בנושאים הבאים:

  • הבנת תנאי הפוליסה שלך: עורך דין ביטוח יכול לעזור לך להבין את תנאי הפוליסה שלך ולזהות סעיפים שעשויים להשפיע על התביעה שלך.
  • איסוף המסמכים הדרושים: עורך דין ביטוח יכול לעזור לך לאסוף את המסמכים הדרושים לתביעתך, כגון דוח שמאי, קבלות על עלויות תיקון או החלפה של רכוש שנפגע, ומסמכים רפואיים במקרה של פציעה.
  • ניהול התביעה מול חברת הביטוח: עורך דין ביטוח יכול לנהל את התביעה שלך מול חברת הביטוח, כולל ניהול משא ומתן עם חברת הביטוח על סכום הפיצויים.
  • הגנה על הזכויות שלך: עורך דין ביטוח יכול להגן על הזכויות שלך במקרה שחברת הביטוח מסרבת לשלם פיצויים או מציעה סכום פיצויים נמוך יותר ממה

מדוע מומלץ  לשכור את שירותיו של עורך דין תביעות ביטוח לעסק בעת תביעת חברת הביטוח?

למרות שלכאורה נראה כי תביעת פיצויים מחברת הביטוח קלה, ישנן הפתעות לא נעימות בנושא זה. הסיבה היא שחברות הביטוח, תמיד מנסות למצוא פרצות בפוליסת שהן עצמן מציעות למבוטחיהן. זו הסיבה כי כל בית עסק, אשר מעוניין לרכוש פוליסת ביטוח, מומלץ כי יערב עורך דין תביעות ביטוח לעסק, על מנת שהלה יוכל לקרוא את “האותיות הקטנות” של פוליסת הביטוח ויוכל להמליץ לכם אם לרכוש או לא לרכוש את פוליסת הביטוח. כמו כן, במידה ונתקלתם בהתנגדות לתביעה מצד חברת הביטוח, או אי אילו שהן מחלוקות לגבי סכום השיפוי המגיע לכם, פנו מיד לעורך דין שכבר בקיא שנים בתחום והצליח בתביעות מורכבות של בתי עסק נגד חברות הביטוח.

5 המלצות בנושא פוליסת ביטוח לעסקים:

  1. התאימו את הפוליסה לצרכים שלכם: פוליסות ביטוח לעסקים הן מגוונות וכוללות מגוון רחב של כיסויים. חשוב להתאים את הפוליסה לצרכים הספציפיים של העסק שלכם, כגון סוג העסק, גודלו, הנכסים שלו והפעילות שלו.
  2. קראו את הפוליסה בעיון: לפני שאתם חותמים על פוליסת ביטוח לעסקים, חשוב לקרוא אותה בעיון ולהבין את תנאי הפוליסה. שימו לב במיוחד להגדרות, ההגבלות והחריגים בפוליסה.
  3. קבלו ייעוץ משפטי: עורך דין ביטוח יכול לעזור לכם להבין את תנאי הפוליסה שלכם ולהגן על הזכויות שלכם במקרה של תביעה.
  4. עדכנו את הפוליסה באופן קבוע: חשוב לעדכן את הפוליסה שלכם באופן קבוע כדי לוודא שהיא עדיין מתאימה לצרכי העסק שלכם.
  5. דווחו לחברת הביטוח על כל שינוי: אם מתרחש שינוי בעסק שלכם, כגון הרחבת פעילות, רכישת נכסים חדשים או שינוי באיכות הנכסים, חשוב לדווח על כך לחברת הביטוח.

פסקי דין בתביעות ביטוח של פוליסת עסקים:

  • ת.א. 6212/12, חברת הביטוח מגדל נ’ חברת פלפלים ירושלים בע”מ: בפסיקה זו, בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי חברת הביטוח מחויבת לשלם פיצויים לחברת פלפלים ירושלים בגין נזקים שנגרמו לעסקה של החברה עקב אירוע ביטוח. האירוע הביטוח היה שריפה שהתרחשה במחסן של החברה, במהלכה נשרפו פלפלים בשווי של 1.2 מיליון ש”ח. בית המשפט קבע כי השריפה נגרמה כתוצאה משימוש רשלני במכשיר ניקוי לחץ מים, וכי חברת הביטוח מחויבת לשלם פיצויים בגין הנזק שנגרם.
  • ת.א. 5206/14, חברת הביטוח מנורה מבטחים נ’ חברת א.א. שירותי כביסה ביתי בע”מ: בפסיקה זו, בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי חברת הביטוח מחויבת לשלם פיצויים לחברת א.א. שירותי כביסה ביתי בגין נזקים שנגרמו לעסקה של החברה עקב אירוע ביטוח. האירוע הביטוח היה הצפה שהתרחשה במבנה של החברה, במהלכה נרטבו כבסים בשווי של 200 אלף ש”ח. בית המשפט קבע כי ההצפה נגרמה כתוצאה מכשלים בתשתית המבנה, וכי חברת הביטוח מחויבת לשלם פיצויים בגין הנזק שנגרם.
  • ת.א. 3349/15, חברת הביטוח כלל נ’ חברת א.ד. ציוד חשמלי בע”מ: בפסיקה זו, בית המשפט המחוזי בחיפה קבע כי חברת הביטוח מחויבת לשלם פיצויים לחברת א.ד. ציוד חשמלי בגין נזקים שנגרמו לעסקה של החברה עקב אירוע ביטוח. האירוע הביטוח היה גניבה של ציוד חשמלי בשווי של 500 אלף ש”ח מתוך המחסן של החברה. בית המשפט קבע כי הגניבה בוצעה על ידי עובד של החברה, וכי חברת הביטוח מחויבת לשלם פיצויים בגין הנזק שנגרם.

פסקי דין אלו הם רק מספר דוגמאות לפסקי דין שבהם תובעים זכו בתביעות ביטוח של פוליסת עסקים. חשוב לציין שכל מקרה הוא לגופו, וכי תנאי הפוליסה עשויים להשתנות במקרים שונים. כל האמור המאמר הזה אינו מהווה ייעוץ משפטי. המידע הכלול במאמר הוא כללי בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי מקצועי. במקרה של תביעה ביטוחית, מומלץ לפנות לעורך דין ביטוח מוסמך כדי לקבל ייעוץ משפטי אישי.

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד