fbpx
עורך דין תביעה לפינוי מושכר
אחד מהחששות של בעלי דירות ונכסים נוגע למקרים בהם השוכר לו השכירו הדירה אינו מוכן להתפנות פיזית מהדירה, כשהוא נדרש לעשות כך בהתאם לחוזה השכירות שנחתם בין הצדדים. לחילופין קיימים מקרים של אי תשלום דמי שכירות במועד או יצירת חוב כספי משמעותי.

במקרים מסוג זה, חשוב שהמשכיר יתנהל באופן נכון מבחינה משפטית וזאת בכדי להוביל מהלך של פינוי המושכר בצורה החוקית והלגיטימית ובזמן הקצר ביותר.


השוכר לא משלם דמי שכירות? הדייר מסרב לפנות את הנכס? מעוניניים בייעוץ משפטי מעורך דין בתביעה לפינוי מושכר ? פנו עכשיו לייעוץ משפטי ומימוש הזכויות המשפטיות שלכם.

מחפשים עורך דין לתביעה לפינוי מושכר ?

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נושא פינוי מושכר מהווה עניין שחשוב שכל בעל דירה ונכסים חשוב שיכיר, תוך התייחסות לחשיבות של סיוע באמצעות עורך דין תביעה לפינוי מושכר שילווה אתכם לאורך כל התהליך.

מהי תביעה לפינוי מושכר?

תביעה לפינוי מושכר הינה הליך משפטי המאפשר לבעלי דירות ליישם פינוי שוכרים בעייתיים מהדירה אותה הם השכירו במקרים של אי תשלום דמי שכירות או הפרת הסכם השכירות באופן יסודי. באותה תביעה בעל הדירה בעצם טוען להפרה של חוזה השכירות, כשבשל אותה הפרה נדרש השוכר לפנות ולעזוב הדירה.

מה עושים במקרה של הפרת חוזה שכירות – פינוי שוכר סרבן?

עורכי דין מדגישים בפני בעלי דירות כי שוכר סרבן אינו נחשב למשיג גבול בנכס על פי הגדרות החוק. אי לכך, בעלי הדירה אינם יכולים להגיע ולהיכנס לנכס ולהוציא משם בכוח את הדייר.

כצעד התחלתי ניתן כמובן להתחיל ולממש ערבויות ובטחונות שניתנו בעת החתימה על החוזה על ידי הדייר. לא פעם, אקט זה מוביל דיירים סרבנים לשנות את דעתם וכן לפנות הדירה. במקביל, ממליצים עורכי דין, לפנות למשטרת ישראל ולהגיש תלונה במקרים בהם יש וסרבנות הדייר יש בה להוביל לפגיעה וחבלה בדירה ובתשתיות שלה.

את מי תובעים על הפרת חוזה שכירות?

התביעה על הפרת חוזה השכירות מוגשת כנגד המשכיר. מרגע הגשת התביעה על השוכר להגיש לבית המשפט כתב הגנה בתוך 30 ימים.

כמה זמן לוקח לפנות דייר סרבן?

מרגע הגשת התביעה כנגד שוכר סרבן ועד פינויו הפיזי מהדירה על ידי ההוצאה לפועל, עומד תהליך של 5-6 חודשים במקרה הטוב. מדובר כמובן על משך זמן משמעותי בו מוצאים עצמם, לא פעם, בעלי דירות ללא הכנסה מהנכס שלהם, אך להם גם שמורה הזכות להגיש תביעה לפיצויים על הנזק הכלכלי שנגרם להם מאותו דייר סרבן.

מהו ההליך המשפטי לפינוי מושכר?

ההליך המשפטי לפינוי מושכר מחייב בראש ובראשונה שליחת מכתב התראה לפני תביעה. את המכתב לשוכר יש לשלוח בדואר רשום עם אישור מסירה או באמצעות שליח. אם והשוכר לא פינה לאחר 30 ימים את הדירה בעקבות אותו מכתב, אז ניתן להגיש נגדו תביעה בבית המשפט.

בכתב התביעה יש לצרף תצהיר המאומת על ידי עורך הדין שלכם, כשאותו תצהיר מהווה עדות ראשית. לתביעה יש לצרף עותק מחוזה השכירות, נסח הטאבו ואישור שמכתב התראה נשלח והתקבל על ידי השוכר. לצד אלו, חשוב לצרף כל מסמך אחר שיש בו לסייע לכם בתביעה.

לשוכר, כאמור, יש 30 ימים להגיש כתבה הגנה כנגד התביעה שהוגשה נגדו. עליו לצרף גם כן תצהיר המאומת על ידי עורך דין ומסמכים רלוונטיים אחרים.

בית המשפט ייקבע דיון בתיק בתוך 30 ימים מיום הגשת כתב ההגנה, כשבדיון זה ידון בית המשפט אך ורק בנושא פינוי המושכר, כשכל טענות כספיות אחרות יצריכו את המשכיר בהגשת תביעות נפרדות לחלוטין.  

ההבדל בין פינוי מושכר לתביעת פיצוי כספי

כפי שציינו, הליך של פינוי מושכר שמגיע לבית משפט יעסוק אך ורק בסוגיה זו. ברור שבמסגרת הליך זה אותו דייר נשאר בדירה כשהמשכיר באותו הזמן לא זוכה להכנסה מהשכירות שהיה אמור לקבל וזאת לצד הוצאות כספיות אותן נאלץ להוציא בעקבות הגשת התביעה. אי לכך, לצד תביעה לפיני מושכר ברוב המקרים מגישים המשכירים גם תביעה עבור פיצויי כספי למול אותם הפסדים כספיים ואף בשל עוגמת הנפש שנגרמה להם.  

מה הפתרון הכי מהיר לפינוי מושכר?

היכולת להגיע לפתרון מול הדייר מבלי להגיע לבית המשפט מהווה את הפתרון המהיר ביותר. לא פעם, אנו פועלים למיצוי ההליכים אל מול הדייר הסרבן באמצעות משא ומתן וניתן להגיע להסדר שמניח את דעתם של המשכיר ושל השכור וכך הדירה תפונה במהרה.  

ואולם, ככל והמשא מתן לא צלח, תביעה לפינוי מושכר הינו הליך משפטי היעיל והמהיר ביותר, כדי לפנות את הדייר הסרבן במינימום זמן.

כמה עולה תביעה לפינוי מושכר?

כל מקרה של פינוי מושכר שונה ומורכב ועל כן קשה לומר מראש להעריך העלות של ניהול תביעה מסוג זה. ברוב המקרים ייקבע המחיר על פי המחירים אותם גובה עורך הדין במסגרת החוק כמובן, בהתאם לגובה החוב של השוכר, שווי הנכס ומורכבות התביעה.

כמו כן, יש לקחת בחשבון תשלום אגרות בית משפט לפתיחת ההליך, כפי שקבוע בתקנות האגרות בהתאם לחוק בתי המשפט.

עורך דין פינוי מושכר

מצאתם עצמכם עומדים חסרי אונים כנגד דייר סרבן שמסרב לפנות את הנכס או דייר שלא עומד בהסדר תשלומים או מפר הפרה יסודית של חוזה ההשכרה? החל בתהליך עוד היום על מנת להוביל מהלך שבסופו תוכלו לקבל לידכם את הנכס חזרה.

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.
מוזמנים לקבוע פגישה עוד היום >>> משרד עו”ד ששי לב.

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתנאי שימוש באתר.

מחפשים עורך דין לתביעה לפינוי מושכר ?

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

ששי לב עורך דין ומגשר