fbpx

עורך דין נזקי גוף

מהי תביעת נזקי גוף?

תביעת נזקי גוף הינה תביעה של אדם כנגד אדם אחר או גוף אשר אחראים לפגיעה של אותו אדם בשל רשלנותם. פגיעה זו יכולה להתבטא, כאמור, באופן פיזי אך יש בה להתבטא גם ברמה הנפשית והרגשית. עורך דין נזקי גוף הינו האוטוריטה הנכונה ביותר לניהול הליך משפטי במקרה של נזקי גוף וזאת על מנת לקבל את מלוא סכום הפיצוי לו זכאי הניזוק.

איך מוכיחים תביעת נזק גוף?

היכולת להוכיח כי מדובר בהתגבשות של נזק גוף במסגרת תביעת גוף נוגעת ליכולת של התובע, באמצעות עורך דין נזקי גוף, להוכיח כי קיים גורם אחראי וישיר לנזק הגופני שנגרם לתובע הניזוק. הוכחת אותו קשר ישיר נעשית באמצעות מסמכים רפואיים, תיעוד באמצעות עדויות ותמונות או  צילומי וידאו וסיוע של מומחים בתחומים שונים. המידע ממקורות אלו אמור לגבש הוכחה ברמה העובדתית והמשפטית הנדרשת כלפי הגורם האחראי לנזק הגופני של התובע.

מי אחראי לפצות בתביעת נזק גוף?

לא פעם מידת האחריות בגין נזקי גוף של התובע תהיה משותפת למספר אנשים או גורמים, כאשר לכל אחד מהם חלק יחסי באחריות לנזק הגופני שנוצר. על התובע באמצעות עורך הדין ומומחים נוספים לאתר את הגורם האחראי ולהגיש נגדו תביעה משפטית מסודרת לפיצויים בגין נזקי גוף.  

איך קובעים את גובה הנזק בתביעת נזקי גוף?

קביעת גובה הנזק בתביעת נזקי גוף מתייחסת למספר מוקדים שאותם חשוב להדגיש ולהבהיר במסגרת התביעה המשפטית באמצעות עורך דין נזיקין שמייצג אותו. באופן טבעי, ככלל גובה הנזק והפיצוי הינו בהתאם לחומרת הנזקים, אופיים והיקפם.

אלמנט משמעותי שקובע את גובה הנזק בתביעת נזקי גוף נוגע להפסדים עתידיים שנגרמו לתובע הניזוק בעקבות אותו אירוע. במקרה זה מתייחסים אל פרק הזמן העתידי וביחס לפוטנציאל ההשתכרות של הנפגע לולא היה ניזוק גופו בעקבות אותו מקרה, בין אם מדובר על יכולת השתכרותו לאורך שנות העבודה שנותרו לו תוך התייחסות למשכורות שהיה אמור לקבל ואף התייחסות למימוש הפוטנציאל שלו, כשכאן קיימת התייחסות רחבה יותר במידה והתובע או התובעת הינם בגילאים צעירים בתחילת דרכם התעסוקתית והמקצועית.

אלמנט חשוב נוסף שיש בו לקבוע ולהשפיע על גובה הפיצוי נוגע לגובה ההוצאות ושיעורם שעל הנפגע או התובע במסגרת השיקום והטיפולים בגין נזקי הגוף. לרוב יהיה מדובר בהוצאות רפואיות הכוללות טיפולים מתמשכים, הן ברמה הפיזית והן ברמה הנפשית. לצד אלו יכללו באותן הוצאות גם מכשור רפואי, תרופות, שיפוץ והתאמת הבית לנכותו של אדם, טיפולים רגשיים או כל טיפול אחר שיש בו לסייע לנפגע.

מהו שכר טרחת עו”ד בתביעות נזקי גוף?

במסגרת החוק בישראל במקרים של תביעות נזקי גוף שכר הטרחה המועבר לעורכי הדין אשר מייצג את הלקוח נאמנה תלוי בגובה הפיצויים שיקבע בית המשפט לטובת התובע. במסגרת החוק קיימת התייחסות למספר תרחישים, שעל פיהן נקבע אחוז שכר הטרחה שונה.

במקרים ובהם השיג עורך הדין שמייצג אותנו פשרה שמקובלת עלינו, עוד בטרם הוגשה תביעה לבית המשפט, יהיה שכר הטרחה של עורך הדין בשיעור מרבי של 8% מסכום הפיצוי עליו סוכם. במקרים והפשרה הושגה לאחר הגשת תביעה לבית המשפט שכר הטרחה יהיה בשיעור של 11% מסכום הפיצוי ובמידה וסכום הפיצוי נקבע לאחר מאבק משפטי יהיה שכר הטרחה לעורך הדין בשיעור מרבי של 13% מסכום הפיצויים שקבע בית המשפט.

חשוב לציין כי במסגרת קביעת גובה הפיצוי, בית המשפט מביא בחשבון את החלק היחסי שאמור להיות משולם כשכר טרחה לעורך הדין והוא מגולם בסכום הפיצוי הסופי.

תקופת התיישנות נזקי גוף

במקרים הנוגעים לתביעות נזקי גוף תקופת ההתיישנות שנקבעה הינה תקופה של שבע שנים מיום הפגיעה. אדם שירצה לתבוע את האחראי לנזקי הגוף לא יוכל להגיש תביעה אם חלפו שבע שנים מחמת התיישנות התביעה.  

תביעות נזקי גוף תאונת דרכים

כפי שציינו תחילה, נזקי גוף רבים מתרחשים בעקבות תאונות דרכים. מדובר על מקרים בהם הפגיעה בגוף ובנפש יכולה להיות רחבה ומשמעותית, כשמנגד קל לקבוע ולהוכיח את הגורמים והאחראיים לאשמה ולתבוע אותם בהתאם. עורך דין תאונות דרכים יסייע לכם בקבלת הפיצויים בגין נזקי גוף.

תביעות נזקי גוף ביטוח לאומי

מול המוסד לביטוח לאומי ניתנת האפשרות במקרים רבים ליהנות מפיצויים בכל חודש במסגרת פגיעה שהביאה לנזקי גוף. קבלת פיצויים בכל חודש, יחד עם הטבות נלוות ומשמעותיות, מהוות נדבך חשוב ומשמעותי עבור אזרחים רבים שנפגעו באופן דרמטי.

על מנת למקסם הסיכוי להצלחת התביעה, רצוי גם כאן לעשות שימוש בעורך דין שמכיר מקרוב את מסלולי התביעה ובהתנהלות נכונה וזהירה מול המוסד לביטוח לאומי.

עורך דין נזקי גוף מומלץ

הבחירה בעורך דין שייצג אותנו בתביעה נזקי גוף קריטית ומשמעותית. חשוב לבחור בעו”ד בעל ניסיון מקצועי רחב בסוג תביעות אלו וכזה שרואה לנגד עיניו את האינטרס של הלקוח בלבד.

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

 

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד