fbpx

עורך דין נגד חברות ביטוח – להתמודד בהצלחה מול חברות הביטוח לפיצוי כספי

לקוחות רוכשים פוליסות ביטוח בתחומים שונים כגון ביטוח אלמנטרי הכולל הגנה מפני סיכונים לאובדן רכוש או נזקי גוף כתוצאה מפגיעת רכוש וכן ביטוחים בתחומים שונים כגון ביטוח רפואי, ביטוח מנהלים, ביטוח סייבר וכו’. אולם, במקרים רבים בעת קרות מקרה הביטוח מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין נגד חברות ביטוח על מנת למקסם את הפיצוי הכספי המגיע מחברת הביטוח.

באותם המקרים בהם לא משולמים תגמולי הביטוח או שאינם משולמים באופן מלא חשוב לנהל את התהליך באופן מושכל תוך הכרת תחום הביטוח לרבות הפסיקה והדין וזאת כאמור כדי לקבל את מלוא הפיצויים.

חברת ביטוח מסרבת לשלם תגמולי ביטוח

חברות הביטוח בישראל ובעולם מנוהלות כגוף עסקי ומכאן אחת מהמטרות המרכזיות שלהן הוא בצמצום עלויות והוצאות. אוות רצון מוביל את אותן חברות להימנע עד כמה שניתן בתשלומי פיצויים באופן מלא.

בחלק מהמקרים משתמשות חברות הביטוח במספר שיטות המאפשרות להן, מבחינתן, להתנער מחובתן. לעיתים אף מדובר במבוטחים, אשר בתמימותם ובעיקר בשל חוסר הידע מגיעים לפשרות או מנהלים מו”מ מול נציגי חברות הביטוח מתוך עמדה נחותה ומכאן הצורך בליווי מקצועי באמצעות עורך דין תביעות ביטוח.

חברת ביטוח מסירה כיסוי ביטוחי – מה עושים?

הסרת כיסוי ביטוחי מהמבוטח משמעותה, כי המבוטח לא זכאי לתגמולי ביטוח או לכיסוי ביטוחי כנגד צד שלישי ונותר חשוף לתביעות משפטיות. חברת הביטוח מחויבת על פי חוק חוה הביטוח לנמק את ההחלטה בגינה הוסר הכיסוי הביטוחי.

בתחום ביטוחי הבריאות מוצאים עצמם מבוטחים רבים בסיטואציה בה מחליטה חברת הביטוח ברגע אחד להסיר את הכיסוי הביטוחי. החלטה זו יכולה להיעשות במקרים ובהם מצבו הרפואי של המבוטח מדרדר והוא מעוניין להפעיל את ביטוח הבריאות שלו. אז מבצעת חברת הביטוח הסרה של הכיסוי הביטוחי, בטענה כי על פי בסיס הדרדרות מצבו הרפואי של המבוטח היא מבינה, מבחינתה, שלא מסר אל כלל הפרטים הרפואיים והבריאותיים להם התבקש בעת מילוי ההיסטוריה הרפואית שלו.

על פי חוק חוזה ביטוח הן למבוטח והן למבטחת קיימות זכויות לצד חובות ומצופה מן המבוטח, כי יגלה את כל המידע הרלוונטי והמהותי בעת רכישת הפוליסה ולכל אורך תקופת הביטוח במידה והתגלה עניין מהותי.

במקרים ובהם פועלות חברות הביטוח באופן זה, חשוב להבין שהחלטה זו הפיכה ויש להילחם בה בכל הכלים העומדים לרשותכם. עורך דין תביעות ביטוח ינהל עבורכם את ההליך והמשא ומתן אל מול חברת הביטוח ובמידת הצורך יגיש תביעה משפטית כדי למצות את זכויות המבוטח.

חברת ביטוח משלמת פיצוי מופחת \ תשלום חלקי

כלי נוסף בו עושות שימוש חברות הביטוח הוא ברצון להוביל את המבוטחים להסכים לתשלומים מופחתים בניגוד לכתוב ומוסכם בפוליסות הביטוח. מבחינתן של חברות הביטוח היכולת להוביל עשרות ומאות מבוטחים לקבל הצעה לפיצוי מופחת וחלקי יכולה לאפשר להן לחסוך מיליוני שקלים בכל שנה וזאת על חשבון גבם של המבוטחים אשר סמכו עליהם.

גם כאן על המבוטחים להבין שההצעה לתשלום מופחת איננה הצעה הגונה מצד חברות הביטוח השונות. במקרים אלו חשוב להפעיל על חברות הביטוח, יחד עם עורך הדין, לחץ בכדי להוביל אותן להעביר את מלוא הפיצוי וזאת על פי מה הוראות הפוליסה.

תביעה נגד חברת ביטוח בבית משפט

כן. מקרים רבים בהם חברות הביטוח מסרבות לשלם יובילו לתביעה נגדן בבית המשפט. חשוב לדעת ולהכיר כי על פי חוק, תביעה לתגמולי ביטוח מתיישנת בתוך שלוש שנים בלבד ממועד מקרה הביטוח, כשיש כמובן מספר חריגים אשר יכולים לאפשר תקופת התיישנות ארוכה יותר.

בתביעה לבית המשפט תהיו מחויבים בתשלום אגרה של 2.5% מסכום התביעה, כשבשלב ההגנה יש לשלם כמחצית מהסכום ואת החצי השני לפני הליך שמיעת הראיות. אמנם, הליך משפטי כרוך בסיכון ותשלום הוצאות ואולם בחינת המקרה לגופו תוך שקלול הסיכונים מול הסיכויים מביאים ברוב המקרים למסקנה, כי אין מנוס מנקיטת הליך משפטי כנגד חברת הביטוח.

עורך דין מומלץ נגד חברות ביטוח

מול חברות הביטוח לא מתמודדים לבד! חשוב לנהל את ההליך באמצעות עורך דין תביעות ביטוח אשר יוביל עבורכם את המאבק בזירה המשפטית אל מול חברת הביטוח. אם ברצונכם לקבל מעטפת מקצועית מקיפה, תוך היכולת לנהל משא ומתן מתוך עמדת כוח וכל זאת מבלי שתיסוגו מתביעתכם או שתגיעו לפשרה עם פיצוי כספי נמוך מזה שמגיע לכם, פנו עוד היום למשרדנו לקבלת ייעוץ משפטי.

נקלעתם למצב בו חברת הביטוח מסרבת לשלם פיצוי כספי או להכיר בכיסוי הביטוחי? אל תישארו לבד! פנו עכשיו לקבלת ייעוץ משפטי.

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

 

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי שימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד