fbpx

מכתב התראה מעורך דין

מכתב התראה מעורך דין

מכתב התראה מעורך דין טרם נקיטת הליכים משפטיים, נחשב לכלי יעיל במימוש זכויות משפטיות במטרה למצות את הזכויות המשפטיות שלך.

המכתב מנוסח ונשלח על ידי עורך דין אל צד אחר וזאת בכדי להתריע בפניו עוד לפני החלטה על נקיטת הליכים משפטיים ובהמשך אף בהגשת תביעה כנגדו.

במקרים רבים, מכתב התראה הינו כלי יעיל, מהיר ומשיג את התוצאה המבוקשת מבלי להתחיל בפתיחת הליך בבית משפט וחוסך לצדדים זמן וכסף.

מעוניניים לשלוח מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים? קיבלתם מכתב התראה ? מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ משפטי ומימוש הזכויות המשפטיות שלכם.

עו”ד ששי לב הינו בעל ניסיון רב בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת פיצוי כספי המקסימלי ומימוש הזכויות המשפטיות על פי כל דין.

שלבי ההליך המשפטי

שיחת ייעוץ

פגישה אישית או ייעוץ און ליין ואיסוף חומרים וראיות

שליחת מכתב התראה

מסירה אישית לנמען של מכתב ההתראה

מימוש זכויות

סיום ההליך תוך מיצוי מקסימאלי של הפיצויים שמגיעים לך

לקוחותינו מספרים

מכתב התראה מעורך דין

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם על מנת להתחיל בטיפול משפטי למיצוי הזכויות שלכם

מהו מכתב התראה מעורך דין טרם נקיטת הליכים משפטיים ?

ברוב המקרים מדובר במכתבי התראה או אזהרה למיצוי זכויות משפטיות ובין היתר, התראות בגין חוב כספי (מכתב התראה או דרישת חוב לתשלום), התראה בפני הפרת הסכם (מכתב התראה הפרת חוזה – עורך דין חוזים), התראה בפני אי פינוי מושכר ועוד. מטרתו של מכתב ההתראה להוות שלב מקדים כאמור בטרם פניה לערכאות משפטיות ובחלק מהמקרים, הצדדים חוזרים להידבר ביניהם ולנסות להגיע להבנות.

מה התזמון הנכון לשליחת מכתב התראה מעורך דין?

תזמון שליחת מכתב התראה מעורך דין ייעשה במקרים בהם כל הניסיונות לשיח מול הצד השני הגיעו לכדי מיצוי ומכאן אין עוד כל אפשרות למו”מ והגעה לפשרה המקובלת על שני הצדדים. חשוב לדאוג כי במכתב ההתראה מעורך דין יצוין כי ניסיונות השיח תמו ומעתה העניין יתנהל באמצעות עורכי הדין של שני הצדדים ובאופן רשמי.

מדוע חשוב לשלוח מכתב התראה בטרם הגשת תביעה?

התזמון הנכון במכתב התראה מהווה בעצם שלב הצהרתי מצד התובע בו החליט בעצם להבהיר לצד השני, כי הוא מתכוון ברצינות לתבוע את זכויותיו במסגרת הסכם כזה או אחר שנעשה מול הצד השני.

פעמים רבות, בטרם שליחת מכתב התראה מעורך הדין הצד הנתבע מתנהל בצורה בה הוא אינו לוקח ברצינות ואינו מתכוון לעשות מאומה על מנת להגיע לפשרה מול הצד שתובע אותו. האפשרות בשליחת מכתב התראה מעורך דין מהווה עבור אותו נתבע כלי אשר “מציב בפניו אולטימטום” ומאותה נקודה פועל הנתבע ברצינות הראויה על מנת להגיע להבנות מול הצד התובע.

ישנם מקרים בהם שליחת מכתב התראה מעורך דין הינו צעד מחייב לפני נקיטה של הליכים משפטיים והיא בעצם מוגדרת כחובתו של התובע ועורך דינו. דוגמה לכך נעשית במקרים בהם משכיר של נכס שולח מכתב התראה מעורך דינו אל השוכר שאינו עומד בתנאי חוזה השכירות עליו הסכימו. סיטואציה זו מחייבת את המשכיר בשליחת מכתב התראה כנגד השוכר ולא להחיל עליו הליכים משפטיים בטרם הועבר מכתב שכזה.

קיבלתי מכתב התראה מעורך דין מה עלי לעשות?

 במידה וקיבלת מכתב מעורך דין הפונה כנגדך, עליך להבין בשלב הראשון בגין אילו נסיבות ואילו טענות הופנה אליך מכתב ההתראה. התעלמות מהמכתב לא רצויה, מאחר והצד השני ממתין לתגובה וככל ולא יקבל תגובה ינקוט צעדים משמעותיים יותר כמו פניה לערכאות משפטיות.

יש להתייחס ברצינות ובכובד ראש לטענות שנטענות כנגדך ואולם לא לקבל את הטענות כלשונם, מאחר וייתכן כי, ברשותך טענות הגנה טובות גם ברמה העובדתית וגם ברמה המשפטית.

ניתן ליצור קשר עם עורך הדין ששלח את המכתב בכדי לקבל מידע נוסף אודות המכתב שהתקבל אצלכם ולנסות ולהבין מה נדרש מכם בנסיבות המקרה. ברוב המקרים, במכתב הדרישה יציין עורך הדין את הזמן המוקצב לכם במענה למכתב ורצוי לבקש ארכה אם נדרש כדי להגיב למכתב בין אם במכתב נגדי הדוחה את הדרישה, בין אם לבחון פשרה או הסדר שיהיה מקובל על הצדדים.

תגובה למכתב התראה

מעבר לאמור לעיל, הרי שרצוי  ומומלץ להתייעץ עם עורך דין בשלב הראשוני של קבלת מכתב ההתראה ולנסח מכתב תגובה מטעמכם. אמנם, מדובר בשלב בו לא מתנהל הליך משפטי, אבל יש משמעות קריטית לכל מה שנטען ונכתב במכתב התגובה ולעיתים יכול לפעול לחובתכם בהמשך. רק באמצעות ניסוח מכתב תגובה למכתב התראה של עורך דין, תוכלו לשמור על כל הזכויות והטענות שלכם.

מכתב התראה מעורך דין מחיר  – מה העלות של מכתב התראה מעורך דין?

לשכת עורכי הדין בישראל לא קבעו מחירים מרביים עבור השירותים השונים שמעניקים עורכי הדין בישראל ובתוכם שכר הטרחה הראוי עבור ניסוח ושליחה של מכתב התראה מעורך דין.

ברוב המקרים טווח המחירים לניסוח ושליחה של מכתב התראה מעורך דין משתנה ותלוי בסוגיה הנדונה, במורכבותה וקיים הבדל ושוני התלוי גם בהבנות בין הלקוח לעורך הדין, ביחס להמשך טיפול משפטי. ברוב המקרים העלות של מכתב התראה הינו החל ממאות שקלים למכתב בודד.

לשכת עורכי הדין מפרסמת תעריף מינימאלי מומלץ המתעדכן מעת לעת ואולם, כאמור מדובר בתעריף מינימאלי וברוב המקרים, המחיר הינו גבוה יותר ועל כן, יש לבדוק עם עורך הדין אליו פונים מהם העלויות של שליחת המכתב.

מהם הקריטריונים העיקריים לקביעת מחירו של מכתב התראה מעורך דין?

על מכתב התראה מעורך דין להיות הגיוני, ברור ונהיר, בעל נפקות משפטית וכזה המסתמך על אסמכתאות משפטיות. התייחסות למאפיינים אלו במכתב על ידי עורך הדין נחשבת לעבודה לא פשוטה, כשלכל מילה או משפט במכתב יכולה להיות משמעות מכרעת בהמשך. איכות מאפיינים אלו אצל עורך הדין שמנסח עבורכם המכתב יש בה להיות מגולמת כמובן במחיר שכר הטרחה אותו ידרוש.

קריטריונים נוספים אשר משפיעים השפעה מכרעת על שכר הטרחה עבור מכתב התראה מעורך דין כוללים כמובן את מורכבות המקרה, שעות העבודה של עורך הדין וצוותו בכתיבה ובמחקר אודות המקרה וכמובן התייחסות לוותק ולמוניטין של עורך הדין.

מעוניניים לשלוח מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים? קיבלתם מכתב התראה ? מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ משפטי ומימוש הזכויות המשפטיות שלכם. צרו קשר.

 

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

לייעוץ משפטי ותיאום פגישה אישית

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

תחומי עיסוק

עקבו אחרינו

ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד