fbpx

חברת הביטוח לא משלמת – ייעוץ משפטי עורך דין תביעות ביטוח

חברת הביטוח לא משלמת – ייעוץ משפטי עורך דין תביעות ביטוח

לא מעט פעמים אנחנו עוברים אירועים מורכבים בחיים. זו יכולה להיות תאונת דרכים, או כל תאונה אחרת. זה יכול להיות אירוע רפואי פתאומי שעובר עלינו, או כל דבר אחר שמעורבות בו גם חברת הביטוח. לא מעט פעמים, ההליך מול חברת הביטוח, לא מתקדם במהירות, וחברת הביטוח לא משלמת. מה עושים במקרים כאלה? איך אפשר להתמודד עם סירוב תשלום של חברת הביטוח? ובמה יעזור עורך דין תביעות ביטוח במצב כזה? כל הפרטים במאמר הבא

חוק חוזה ביטוח וסירוב תשלום של חברות ביטוח

כולנו מכירים את האירוע הזה. עברנו תאונת דרכים, או אירוע רפואי כלשהו, אנחנו מתקשרים לחברת הביטוח, ומכאן מתחילות הבעיות. חברת הביטוח לא משלמת, או מערימה עלינו המון קשיים. זה יכול להיות במסמכים רבים שצריך להמציא, יכול להיות בתביעה שהן מגישות כנגדנו, ויכול להיות בעיכוב שאין לו באמת הסבר. המחוקק הבין שיש כאן פערי כוחות משמעותיים, ולכן חוקק חוק חוזה ביטוח, שאמור להגן על הצרכן, ולגרום לו להליך פשוט יותר מול חברת הביטוח.

חוק חוזה ביטוח וסירוב תשלום של חברות ביטוח

חוק חוזה ביטוח, התשמ”א-1981, קובע את המסגרת המשפטית היחסים בין חברות ביטוח למבוטחים. החוק נועד להגן על זכויות המבוטחים ולהבטיח להם קבלת תגמולי ביטוח במקרים המוגדרים בפוליסה.

עם זאת, קיימים מקרים רבים בהם חברות ביטוח מסרבות לשלם תגמולי ביטוח למבוטחים. סירוב זה יכול להיגרם ממגוון סיבות, כגון:

  • טענה שהמקרה אינו מכוסה על ידי הפוליסה.
  • טענה שהמבוטח לא עמד בתנאי הפוליסה.
  • טענה שהמבוטח הגיש תביעה שגויה או בכונת מרמה.

אל מי אפשר לפנות?

אז קודם כל, אתם צריכים לדעת שהמפקח על שוק ההון, ביטוח וחיסכון של משרד האוצר, או בשמו הידוע יותר, “המפקח על הביטוח”, קשוב מאוד לטענות של צרכנים. המפקח גם מוציא הנחיות לחברות הביטוח, בהן הן אמורות לעמוד, וזאת כדי להגן על הצרכן. כמובן שהוא גם מסייע אישית לפניות המגיעות אליו, ולכן מומלץ מאוד לנסות לפנות אליו. מלבד זאת, ישנו עורך דין תביעות ביטוח. כלומר, עורך דין שמתמחה בעיקר בהליכים מול חברות ביטוח, אם זה סירוב תשלום של חברת ביטוח, ואם זה במקרים אחרים, שאינם בדיוק סירוב לשלם, אבל לא רחוקים מזה.

אפשרויות פעולה במקרה של סירוב תשלום תגמולי ביטוח

אפשרותתיאוריתרונותחסרונות
פנייה למחלקת התביעות של חברת הביטוח או פניות הציבורפנייה בכתב תוך פירוט טענות המבוטח והצגת ראיות.פתרון פנימי, זול יחסית, פשוט יחסית.עלול להיות איטי, תלוי ברצון חברת הביטוח, לא תמיד יעיל.
פנייה למחלקת הפיקוח על הביטוח במשרד האוצרגורם ממשלתי המפקח על חברות הביטוח.גורם אובייקטיבי, יכול להפעיל לחץ על חברת הביטוח.עלול להיות איטי, פחות יעיל במקרים מורכבים.
הגשת תביעה משפטית נגד חברת הביטוחפתרון משפטי סופי.פתרון סופי, יכול להוביל לפיצוי משמעותי.יקר, מורכב, אורך זמן

מה חשוב לדעת בדחיית תגמולי ביטוח?

צריך לדעת שישנן בחוק מספר סנקציות, אותן בוודאי יכיר עורך הדין שלכם, שמסייעות למבוטח אל מול חברות הביטוח. למשל, היתה בעבר נהוגה שיטת מצליח חברות ביטוח, שהחברות פשוט לא שלחו למבוטחים את הפוליסה השלמה, אלא רק תקציר שלה. הסנקציה המוטלת על חברת הביטוח במקרה כזה, על פי החוק, היא שהחברה, במקרה שלא שלחה את הפוליסה המלאה, לא תהיה רשאית להשתמש בחריגים, המופיעים באותה הפוליסה. כלומר, גם אם המבוטח לא עומד בגדרי הביטוח, בשל חריגים כלשהם, אם הוא לא קיבל לידיו את הפוליסה השלמה, עדיין חברת הביטוח תצטרך לשלם לו. בנוסף, למשל, כל חריג בפוליסה, צריך להיות במקום המתאים לו, ליד הנושא אליו הוא נוגע. במקרה שזה לא כך, והחריג נמצא במקום אחר, חברת הביטוח לא תוכל לפעול לפי החריג הזה. כל אלו סוגי סנקציות המוטלות על חברות הביטוח במקרים שהם עובדים בשיטת מצליח, בשל פערי הידע הגדולים בינן לבין הלקוחות.

עורך דין תביעות ביטוח

בדיוק בשל הפערים הללו, ביניכם לבין חברות הביטוח, אתם צריכים עורך דין תביעות ביטוח. מישהו שידע לבחון את מצבכם, ולהבין בדיוק מה מגיע לכם, ומה אתם אמורים לקבל מחברת הביטוח. מישהו שימציא עבורכם את המסמכים, וייצג אתכם בבית המשפט, בהליך מול חברת הביטוח במקרה של סירוב תשלום של חברת הביטוח. בסוף, אתם רוצים שמול עורכי הדין של חברת הביטוח, יעמוד מישהו שייצג את האינטרסים שלכם בכבוד, ויביא לכם את הפיצוי, לו אתם זכאים אחרי תשלום של סכומים גבוהים, במשך שנים, לחברות הביטוח. חברות הביטוח בונות על הפער הזה ביניכם, עורך דין שמומחה בתחום ידע להגן עליכם מפניו.

תביעה נגד חברת ביטוח 

פנייה לבית משפט ופתיחת תביעה בהליך משפטי אזרחי כנגד חברת ביטוח מאפשרת למבוטחים לממש את הזכויות והפיצויים להם הם זכאים, כאשר לא פעם חברת הביטוח נדרשת לפצות את המבוטח בין אם בהסכם פשרה אליו הגיעו הצדדים באמצעות בית המשפט ובין אם בפסק דין.

ששי לב עורך דין תביעות ביטוח מומחה בתחום דיני ביטוח ותביעות נגד חברות ביטוח וילווה אתכם בכל התהליך, החל משלב הכנת התביעה, ניהול ההליך המשפט ועד לקבלת הפיצויים.

 

 * אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד