fbpx

עורך דין תביעה כספית -ייצוג וייעוץ משפטי בתביעות אזרחיות לקבלת פיצוי כספי

עבור אדם פרטי או בעל עסק, הליך גביית חובות, יכול להיות הליך לא קל. מאוד קשה להתמודד מול מי שיש לרדוף אחריו בגלל חוב כספי. בכדי שלא תפסידו את מה ששייך לכם, יש להסתייע עם עורך דין תביעה כספית, שמכיר את כל הטאקטיקות הנכונות להשיב לכם את כספכם שיכלול גם ריבית על פי חוק.עוה”ד המטפל בחובות, מעניק פתרונות שונים ויעילים לגבייה של חובות פסוקים, שיקים שחוללו, הסכמים שלא קוימו ועוד. כמו כן, עורך דין מסחרי שמתמחה בגביית חובות, יכול לפעול גם באיתור חייבים, כאשר החייב נעלם, או שהוא כבר לא נמצא בכתובת המוכרת שלו.

מהי תביעה כספית?

תביעה כספית, היא תביעה שמוגשת לבית משפט אזרחי בשל מחלוקת כספית, מסחרית וכדומה, בין הצדדים, כאשר הסעד המבוקש הוא סעד כספי. גם בגין הפרת חוזה בעולם המסחר, הצדדים מסכמים את התחייבויותיהם בהסכם שהוא חוזה לכל דבר ועניין. אם אחד הצדדים הפר את התחייבויותיו, הצד השני יאכוף או יבטל את ההסכם או החוזה וידרוש תביעה כספית, כאשר עליו יהיה להוכיח שהוא זכאי לסכום הכספי שהוא דורש.

היכן מגישים תביעה כספית?

 לרוב תביעות כספיות מוגשות לבית משפט השלום או בית משפט מחוזי (מעל 2.5. מיליון ש”ח) באמצעות עורך דין תביעה כספית. הערכאה שיש להגיש אליה את התביעה, ייקבע לפי סכום התביעה. למשל, תביעה עד גובה של 33,800 ש”ח, תוגש לבית המשפט לתביעות קטנות. ישנן כמה סוגים של תביעות שיש לדעת עליהן:

  • תביעה קטנה עד לסכום של 37,700 ₪ בביהמ”ש לתביעות קטנות
  • תביעה לסכום כספי עד 2.5 מיליון ש”ח תוגש בביהמ”ש השלום.
  • תביעה לסכום כספי מעל 2.5 מיליון ש”ח תוגש בבימה”ש המחוזי.
  • תביעה בסדר דין מהיר עד 75,000 ש”ח תוגש בביהמ”ש השלום.
  • תביעה בסדר דין מהיר עד לסכום של 75,000 ₪
  • תביעה ייצוגית

מתי נגיש תביעה להוצל”פ ומתי לבית המשפט?

אם מדובר על תביעה בסכום קצוב,  אך רק בתנאי שסכום התביעה לא עולה על 75,000 ₪, ניתן יהיה לפנות ישירות להוצאה לפועל, במקום להגיש תביעה בבית המשפט. יש לציין, כי רק לאחר 30 יום מביצוע פסק דין כספי בסכום קצוב, אפשר יהיה להסדיר את החוב באמצעות החייב. זוכה, אשר מבקש להגיש תביעה על סכום קצוב, יחויב לשלוח מכתב התראה, בדבר כוונתו להגיש תביעה כספית בהוצאה לפועל. במידה וגובה הסכום נמוך מ-25,000 ₪, הזוכה יכול לפעול בהליכי הגבייה באמצעות המסלול המקוצר.

תביעה בסדר דין רגיל, הינה תביעה שעשויה להימשך תקופה ארוכה יותר ומתאימה לתיקים שהם בעלי היקף כספי גבוה, או שיש לברר לעומק את העובדות. ערכאה משפטית זו, היא  מבחינת ברירת מחדל, כאשר לתובע אין אפיק אחר להגשת תביעה כספית ולכן, לא תהיה לו ברירה, כי אם להגיש את התביעה בסדר דין רגיל. כאשר נתבע יקבל את כתב התביעה, הוא יוכל להגיש כתב הגנה, תוך 30 יום. לפני הגשת תביעה כספית, עליכם להתייעץ עם עורך דין תביעה כספית, כך שיוכל לומר לכם, מה המלצתו בדבר בחירת הערכאה המשפטית  המתאימה.

מדוע יש לשלוח מכתב התראה לפני הגשת תביעה כספית?

על פי החוק, על התובע לשלוח מכתב התראה לחייב, כאשר מטרת מכתב זה, הוא על מנת לגרום ללחץ לחייב, כך  שיענה על התביעה הכספית, להצהיר על כוונות התובע וכן, שתהיה לו האפשרות להגיב למכתב זה. לפעמים באמצעות מכתב התראה,, ניתן יהיה לסגור את החוב בין הצדדים, מה שימנע תביעה משפטית. מכתב התראה, יש לשלוח רק באמצעות עורך דין תביעה כספית, אשר מומחה בניסוח מכתב זה.

מדוע חשוב להגיש תביעה כספית באמצעות עורך דין?

 יש הבדל בין דרישת חוב למי שאינו עורך דין במקצועו, לבין תביעה שתוגש ע”י עורך דין תביעה כספית. עורך דין העוסק בתחום תביעות כספיות, יודע באילו הליכים לנקוט , על מנת שניתן יהיה לגבות את החוב, כך שלאחר שיראה את המסמכים שיש בידי התובע, הוא יוכל לדעת גם, לאיזו ערכאה משפטית עליו לפנות, כך שכספם של לקוחותיו יוחזר אליהם בדרך הטובה, היעילה והמהירה ביותר. גביית חובות יעילה אשר תנוהל באופן מקצועי, יכול לתרום לחסינות של בית עסק שנקלע בקושי בתזרים מזומנים בגלל חובות של לקוחות. כל עיכוב בגביית חובות, יוצר בעיות רבות ולכן, התערבותו של עורך דין המתמחה בתביעות כספיות היא נחוצה ומתבקשת, הן לבעלי עסקים והן למגזר הפרטי.

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי הכספי המקסימלי.

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד