fbpx

מדריך תביעת פיצויים לעסקים במלחמת חרבות הברזל

מלחמת חרבות הברזל שהחלה בשביעי לאוקטובר 2023 על ידי ארגון החמאס הרצחני, הובילה את ישראל, למצב של מלחמה, כתוצאה ממנה בתי עסק, עצמאיים וחברות שנפגעו, בין אם מדובר על עסקים בעוטף עזה ועסקים נוספים ברחבי הארץ.

במקרים בהם ישראל נמצאת תחת מלחמה, לבטח אם זו מתרחשת במספר מוקדים, מובילה באופן טבעי לפגיעה אנושה בעסקים ועצמאיים רבים. רבים מאותם עסקים ועצמאיים חוו קשיים בשנים האחרונות, בין אם מדובר על סבבי לחימה קודמים ולבטח בתקופת התפרצות הקורונה.

על בעלי עסקים ועצמאיים להכיר באפשרות לעשות שימוש בעורכי דין המתמחים בייצוג והגשת תביעות פיצויים לעסקים בגין אותן מלחמות וסבבי הלחימה. בכתבה שלפניכם תוכלו לקבל תמונה עדכנית אודות הגשת תביעת פיצויים לעסקים בזמן מלחמה.

הגשת תביעה לפיצוי לבית עסק שנפגע פיזית בעת מלחמה

לצד הפגיעה הרחבה בחוסר היכולת של עסקים לתפקד וליהנות מהכנסה קבועה ורציפה בזמן מלחמה, קיימים מקרים בהם בתי עסק נפגעים פיזית בשל ירי רקטות. לאורך ימי המלחמה בעת מבצע “חרבות ברזל” ניתן היה לראות לא פעם בתי עסק שניזוקו בצורה קשה לאחר ירי של רקטות מרצועת עזה או מגבול לבנון.

עסקים שניזוקו בשל ירי רקטות בזמן המלחמה זכאים כמובן לפיצוי. על מנת שתהליך הפיצוי יתרחש במהרה, עומדים אנשי קרן הפיצויים במס רכוש, מטעם רשות המיסים, בקשר רציף עם כוחות הביטחון בכדי לאתר את אותם עסקים שנפגעו.

מרגע שכוחות הביטחון מאפשרים להגיע לאזור הפגיעה, מגיעים אנשי קרן הפיצויים, יחד עם מהנדסים ושמאים, למקום. במידה ובעלי העסקים נמצאים במקום, אלו זוכים לשמוע מאנשי קרן הפיצויים אודות הזכויות שלהם ומנחים אותם כיצד ניתן להגיש את התביעה לפיצויים למשרד מיסוי מקרקעין הקרוב לכתובת העסק שלהם.

עורכי דין בתחום, ממליצים להיעזר בשירותיהם של עורכי דין בשלב כמה שיותר מוקדם, לבטח כשהמגע והשיח עם אנשי קרן הפיצויים מתקיים בסמוך לפגיעה. שירותיו של עורך דין, המתמחה בהגשת תביעות אלו, יאפשר לכם ליהנות ממעטפת מקצועית רחבה ובהגשת תביעה בצורה מסודרת ומלאה ללא פגמים.

מתווה התביעה לעסקים, שהוצג על ידי משרד האוצר, שהכנסתם נפגעה בזמן “חרבות ברזל”

בתחילת נובמבר 2023 אישרו בממשלת ישראל את מתווה הפיצויים, שהוצע על ידי משרד האוצר, לעסקים שהכנסתם נפגעה בשל המלחמה. מתווה הפיצויים כפוף כמובן לאישורה של הכנסת ואמור להיות מאושר בימים הקרובים.

ברשות המיסים יאפשרו לבעלי עסקים להגיש תביעה לפיצוי באופן מקוון. מדובר בתביעה שתאפשר לעסקים בקבלת מענק, כשאת התביעה למענק יש להגיש בתוך 90 ימים מרגע פתיחת המערכת המקוונת.

ברשות המיסים הדגישו, כי קיים תנאי מקדים להגשת התביעה המקוונת והוא כולל את הדרישה בהגשת דו”חות תקופתיים למע”מ עבור חודשי ספטמבר ואוקטובר 2023 וניהול פנקסים כנדרש, כשאלו עבור רוב בעלי העסקים, אמורים להיות מוגשים באופן מסודר על ידי רואי החשבון שלהם.

קישור לאתר רשות המסים הגשת תביעה לפיצויים מלחמת חרבות הברזל

האם הפיצוי לעסקים שהכנסתם נפגעה כולל עסקים בכל הארץ?

בהתאם למתווה של משרד האוצר, קרן הפיצויים תאפשר פיצוי לעסקים שהכנסתם נפגעה בכל הארץ ולא רק באזורי לחימה.

העסקים שאמורים ליהנות מפיצוי יהיו אלו שמחזור פעילותם נע בין 18 אלף ₪ ל-400 מיליון ₪ בשנה, כשלאותם עסקים ירידה של 25% במחזור ההכנסות החד חודשי או ירידה של 12.5% ירידה בהכנסות במחזור הדו חודשי בחודשי אוקטובר ו\או נובמבר.

עבור עסקים שהחלו פעילותם בספטמבר 2022, זכאותם תיבחן על בסיס ממוצע הכנסתם החודשית מתאריך הקמת העסק ועד סוף אוגוסט 2023.

עקבו אחר זכויותיכם באמצעות ליווי של עורך דין נזקי רכוש

חשוב לציין כי החלטות משרד האוצר והממשלה, בנוגע לעסקים שנפגעו במלחמה, יכולות להשתנות תדיר, בהתאם להערכות המצב.

בתקופה זו, בה קיימת דינמיות רבה בכל הנוגע לפיצויים השונים, על כן רצוי להיעזר בעורך דין נזקי רכוש וזאת בכדי שתוכלו למצות בצורה המיטבית את הפיצויים המגיעים לכם, עם הגשות התביעות השונות ובייצוגכם, לכל אורך הדרך, מול רשויות הממשלה השונות.

 

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד