כיצד לקבל פיצוי על נזקי רכוש בפריצה מחברת הביטוח?

כיצד לקבל פיצוי על נזקי רכוש בפריצה?

הגילוי על פריצה לביתנו מהווה רגע לא פשוט, כואב ומטלטל בו רבים מאיתנו נחוש תחושה קשה של חדירה למרחב הפרטי שלנו, במקום הנחשב לנעים ובטוח. לצד תחושה קשה זו, מובילות אותן פריצות לרוב גם לנזק משמעותי לרכוש.

בחלק ניכר מאותן פריצות נגנב רכוש רב מהבתים. החיפוש אחר רכוש יקר מוביל רבים מהפורצים לפעול בצורה שמובילה לנזקים משמעותיים לרכוש בתוך הבית ואף בסביבה הקרובה לבית, בין אם מדובר על החצר ואזור חניית הרכבים.

המספרים הגבוהים של הפריצות לבתים בישובים רבים בישראל, מובילים את חברות הביטוח לפעול ביתר שאת בכל הנוגע למימוש פוליסות הביטוח הנוגעות לרכוש שניזוק באותן פריצות. במקרים אלו, מבצעות אותן חברות בדיקה מעמיקה של לקוחותיהם וזאת בכדי לבחון האם יוכלו להתנער מתשלום של פיצוי מלא.

את מי תובעים במקרים בהם הפריצה לבית שלכם אירעה במבנה בו יש אבטחה?

ישנם מקרים בהם התרחשה פריצה לבית שלכם וזאת למרות שבבניין בו אתם מתגוררים קיימת אבטחה לאורך כל שעות היממה, או שיש והתקנתם בבית שלכם מערכת אזעקה וזו לא פעלה כראוי בעת הפריצה.

במקרים אלו, שמורה לדיירים הזכות להגיש בתוך שבע שנים תביעה כנגד הגורם שהתרשל ואפשר לפריצה לקרות. בחלק מתביעות אלו תוכלו, באמצעות עורך הדין שלכם, להציג את כלל הרכוש שניזוק בעת הפריצה ולתבוע את ערכו המלא מאותה חברת אבטחה שהתרשלה.

הפיצוי הניתן בגין רכוש שניזוק בפריצה לדירה מתייחס לשני ערכים מרכזיים – ערכי כינון וערכי שיפוי.

ערכי כינון מתייחסים לאפשרות של המבוטח לרכוש מחדש ציוד שניזוק או נגנב בעקבות הפריצה, כשחברת הביטוח תעביר פיצוי למבוטח על בסיס הקבלות והחשבוניות שיציג בפניהם. מנגד, ערכי השיפוי מתייחסים לנזק שנגרם לדירה ולרכוש בהתבססם על שוויים נכון למועד הפריצה. כאן, יש והפיצוי מצד חברת הביטוח יהיה נמוך יותר מפיצוי שיכול היה להינתן במסגרת ערכי הכינון.

כיסוי ביטוחי לפריצה

  • פיצוי בגין נזק שנגרם לרכוש, כגון רהיטים, מוצרי חשמל, מחשבים, וכן כסף, תכשיטים, וחפצי ערך אחרים.

  • פיצוי בגין נזק שנגרם למבנה, כגון דלתות, חלונות, וכן תיקון של נזקים שנגרמו כתוצאה מהפריצה.

  • חשוב לקרוא בעיון את תנאי הפוליסה שלכם, כדי לוודא כי הנזקים שנגרמו לרכוש שלכם מכוסים בביטוח.

תביעת חברת הביטוח בהתאם לפוליסה

במקרים ובהם תכולת דירתנו מבוטחת במסגרת פוליסת ביטוח רכוש, על חברת הביטוח לכסות את מלוא הרכוש שניזוק ונגנב. במידה וחברת הביטוח בוחרת שלא לקיים את פוליסת הביטוח לה התחייבה, או שיש והיא מוכנה לכיסוי חלקי בלבד (למשל, בוחרת לנוחיותה של לפצות על בסיס שיפוי ולא כינון), עליה להבהיר מדוע היא פטורה ממימוש הפוליסה וזאת באמצעות הוכחת סייג עליו הוסכם בפוליסת הביטוח על ידה.

ישנם מקרים בהם חברות הביטוח יטענו כי המבוטח לא עמד בתנאי המיגון שלהם התחייב בפוליסה. מדובר במקרים בהם, למשל, התחייב המבוטח על נעילת דירתו בדלתות “פלדלת”, התקנת אזעקה בבית ועוד. לצד זאת, יש אף מקרים בהם תטען חברת הביטוח כי המבוטח גרם במכוון לפריצה וזאת בכדי להפעיל את הכיסוי הביטוחי וליהנות מפיצוי כספי. 

אותן הטענות מצד חברת הביטוח כנגד המבוטח, מדגישות אודות החשיבות של המבוטח לפנות לעורך דין המתמחה בייצוג מבוטחים במקרים הנוגעים לפיצויים על רכוש שניזוק בגין פריצות לבתים ובתי עסק.

הערכת שווי הנזק לרכוש באמצעות שמאי

הערכת שווי הנזק לרכוש נעשית באמצעות שמאי. לאחר שעדכנתם את חברת הביטוח בפריצה לדירתכם, זו תשלח שמאי מטעמה שיגיע אליכם על מנת לאמוד בצורה מדויקת את שווי הרכוש שניזוק ונגנב.

עד להגעת שמאי הרכוש, רצוי לתעד באופן מלא את הרכוש שניזוק באמצעות תמונות וסרטוני וידאו. בשלב זה, במידה ובחרתם ליידע גם את עורך הדין שלכם במקרה, ינחה אתכם עורך הדין כיצד להתנהל מול השמאי מטעם חברת הביטוח, כשאותו שמאי יקליט וירשום לעצמו כל דבר שאמרתם, כשהקלטות אלו יכולים לשמש את חברת הביטוח כהסבר מדוע הם פטורים מתשלום פיצוי מלא או חלקי.

במקרים ובהם בחרתם להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח, יפעל עורך הדין להיעזר בשמאי מטעמו, כשבשלב זה אותו שמאי יוכל להתרשם מגובה הנזק לרכוש באמצעות אותם תמונות וסרטוני וידאו שדאגתם לצלם, מה שמדגיש ביתר שאת את החשיבות בתיעוד.

שלבים להגשת תביעה לחברת הביטוח בגין נזקי רכוש בפריצה

שלבפעולה
1. דווח על הפריצה למשטרההגישו תלונה במשטרה על הפריצה. הדו”ח המשטרתי יהיה דרוש לכם להגשת התביעה לחברת הביטוח.
2. שמור על כל המסמכים הרלוונטייםשמור על כל המסמכים הרלוונטיים לפריצה, כגון דו”ח המשטרה, הערכת נזקים, קבלות עבור רכישה או תיקון של רכוש שנגנב או ניזוק, וכן עדויות של עדי ראייה.
3. פנה לחברת הביטוחפנו לחברת הביטוח שלכם. חברת הביטוח תשלח אליכם טופס תביעה, אותו תצטרכו למלא ולהגיש.
4. הגיש הערכת נזקיםהגיש הערכת נזקים מטעם שמאי מוסמך. הערכת הנזקים היא מסמך המפרט את הנזקים שנגרמו לרכוש שלכם.
5. המתין להחלטה של חברת הביטוח

חברת הביטוח תבחן את התביעה שלכם, ותודיע לכם על החלטתה. אם התביעה תאושר, חברת הביטוח תשלם לכם פיצוי בגין הנזקים שנגרמו לרכוש שלכם.

עו”ד ששי לב המוביל את המשרד מייצג מבוטחים ובעלי דירות ורכוש שניזוקו ופועל כנגד חברות הביטוח וכנגד צדדים שלישיים ומנהל את ההליך בצורה המקצועית והטובה ביותר בכדי להשיג עבורכם את הפיצוי לו אתם זכאים.

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי שימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד