fbpx

תביעה נגד חברת ביטוח של צד ג’ במקרים של נזקי רכוש לרכב

תביעה נגד חברת ביטוח של צד ג’ במקרים של נזקי רכוש לרכב

בעולם ביטוחי הרכב קיימים מקרים רבים ומגוונים שיש בהם להוביל למחלוקות שונות. מחלוקות אלו מובילות, בחלק מהמקרים, לשיח בין הצדדים, כשאותו שיח עלול להוביל להגשת תביעה במסגרת בית המשפט.

במאמר זה, נרחיב על נושא תביעה נגד חברת ביטוח של צד ג’ במקרים של נזקי רכב. נציג את השלבים השונים בתהליך התביעה, ונעניק לכם טיפים חשובים שיעזרו לכם להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם.

חברות ביטוח בתחום הרכב עוסקות באופן יומיומי בעשרות תאונות בין רכבים. חלק מאותן תאונות נחשבות ל”קלות” בהן רכבים התנגשו או יצרו מגע שהוביל לפגיעה במעטפת החיצונית של הרכב, כשפגיעה זו מצריכה הפעלת ביטוח הרכב על מנת לכסות הטיפול והתיקון.

ישנם מקרים בהם מבוטחים, שרכבם ניזוק בתאונה, נאלצים לתבוע את חברת הביטוח מנגד, כשזו מסרבת לכסות את הנזק או שיש והיא מסכימה לתשלום חלקי ולא מספק.

הנה כמה דברים שכדאי לדעת על תביעה נגד חברת ביטוח של צד ג’:

  • תאונות דרכים הן דבר שכיח בישראל, ולעתים קרובות הן גורמות לנזקים משמעותיים לרכבים.
  • אם  נקלעתם לתאונה, חשוב לדעת מהן זכויותיכם וכיצד תוכלו לקבל את הפיצוי המגיע לכם.
  • תביעה נגד חברת ביטוח של צד ג’ היא הליך משפטי מורכב, ולכן חשוב להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום.

מהו בכלל ביטוח צד ג’?

ביטוח צד ג’, המוכר גם בשם “ביטוח צד שלישי”, הינו ביטוח המכסה את חובת המבוטח לרכושו (במקרה הנידון בכתבה – כלי הרכב) של צד שלישי, כשכאן הכוונה לכיסוי נזק כלי הרכב של הנהג שנפגע בתאונה, כשזו באשמת או באחריות המבוטח.

חברות הביטוח בישראל מכלילות בתוך הביטוח המקיף לרכב גם ביטוח צד ג’. עורכי דין וסוכני ביטוח ממליצים כמובן לרכוש ביטוח מקיף הכולל בתוכו ביטוח צד ג’, לבטח כשמקרים בהם גרמתם לפגיעה רחבה ברכב אחר עלולים לקרות בכל עת. לצד זאת, קיימת אף האפשרות ברכישה של ביטוח צד ג’ ללא ביטוח מקיף.

מדוע בתאונה נרצה לתבוע את חברת הביטוח של צד שלישי ולא להפעיל את הביטוח המקיף שלנו?

נהגים ונהגות בישראל, להם ביטוח מקיף, תוהים מול עורכי דין וסוכני ביטוח מה הרציונל, בעצם, בהגשת תביעה לצד ג’, כשהם יכולים להפעיל את הביטוח המקיף שלהם ולקבל החזר מלא על הנזק.

במקרים בהם אכן התרחשה תאונה בה נוצר נזק לכלי הרכב, ובתאונה זו אשמתו של הנהג מנגד ברורה, נרצה שחברת הביטוח שלו תהיה זו שתשלם כיסוי מלא על הנזק. במידה ונפעיל את הביטוח המקיף שלנו, אנו נצטרך בהמשך לשאת בתשלום עבור השתתפות עצמית ולהפסיד הנחות עתידיות בתשלום הביטוח בגין העדר תביעות והפעלת הביטוח.

מכאן, הדרישה לכיסוי הנזק על ידי צד שלישי, תאפשר לכם לתבוע, באמצעות ליווי של עורך דין, את מלוא הכיסוי מחברת הביטוח של הצד הפוגע וזאת מבלי להפעיל את הביטוח שלכם ומבלי לשאת בתשלומי ביטוח גדולים יותר בעת חידוש הפוליסה.

כיצד יש לפעול לאחר תאונה מול נהג לו אשם בתאונה והוא מבוטח בביטוח צד ג’?

במקרה של תאונת דרכים עם רכב אחר, כשיש וברורה אשמת הנהג ממול, ברוב המקרים ימנע הנהג מלהודות באשמה. ישנם מקרים ובהם הנהג יודה באשמה בסמוך לקרות התאונה, כשבהמשך, לאחר ששוחח עם חברת הביטוח ו\או עורך דינו, יחזור בו מהודאתו.

לאחר התאונה, ההמלצה היא לפעול מול חברת הביטוח של הנהג הפוגע בליווי של עורך דין המתמחה ומכיר מקרוב את הליך התביעה של צד ג’. כצעד ראשון, יפעל עורך הדין בהגשת דרישת נזק לחברת הביטוח של הנהג הפוגע וזאת במידה ולאותו נהג ביטוח צד ג’.

בהגשת דרישת נזק יש לצרף דו”ח שמאי, המתמחה בהערכת נזקי רכב, כשלצד דו”ח זה יש לצרף מסמכים נוספים בהנחיית עורך הדין שלכם. בשלב זה, עורך דין המלווה אתכם, ידאג לגיוס של שמאי מטעמו וינסח לכם את דרישת הנזק בצורה מלאה.

לאחר העברת דרישת הנזק לחברת הביטוח של הנהג הפוגע, זו יכולה לפעול בשלושה אופנים שונים. בחלק מן המקרים, יש לומר, זו תסכים לדרישת הנזק באופן מלא ותכסה התשלום במלואו. מנגד, יכולה חברת הביטוח להסכים בכיסוי חלקי, שברוב המקרים יהיה מזערי, בעבור הנזק לרכב או שזו תבחר לדחות מכל וכל את דרישת הנזק.

במקרים ובהם חברת הביטוח של הנהג הפוגע, הציעה לכסות את הנזק באופן חלקי או יש ובחרה לדחות את דרישת הנזק לגמרי, שמורה לכם הזכות בהגשת תביעה לפיצוי במסגרת בית המשפט, כשכאן לליוויו של עורך הדין נזקי רכוש לרכב משלכם משקל משמעותי ומכריע.

שלבי התביעה נגד חברת ביטוח של צד ג’ במקרים של נזקי רכב

שלבתיאור
1. הגשת דרישת נזק לחברת הביטוחלאחר תאונה, חשוב להגיש דרישת נזק לחברת הביטוח של הנהג הפוגע. הדרישת הנזק צריכה לכלול את כל הפרטים הרלוונטיים לתאונה, כגון: תאריך ומקום התאונה, פרטי הרכבים המעורבים בתאונה, תיאור הנזקים שנגרמו לרכבים, הערכת עלות התיקון.
2. חוות דעת שמאי רכבכדי להעריך את עלות התיקון של הרכב, חשוב לקבל הצעת מחיר משמאי רכב מוסמך. חוות דעת שמאי צריכה לכלול את כל הפרטים הרלוונטיים לתיקון, כגון: חלפים, עבודה, ירידת ערך, מע”מ. כמו כן, האם הרכב הוגדר ל”אבדן הלכה” או “אבדן גמור”.
3. אישור תביעה בחברת הביטוחתהליך של דרישה לחברת הביטוח ניתן להגיש דרך אתר האינטרנט של חברת הביטוח ולמלא טופס דרישה. יש לוודא קבלת מס’ תביעה למעקב.
4. ניהול משא ומתן עם חברת הביטוחלאחר קבלת הצעת המחיר מהמוכר רכב וחוות הדעת השמאית, ניתן לנהל משא ומתן עם חברת הביטוח על גובה הפיצוי. במקרים רבים, חברת הביטוח תתמקח על גובה הנזק או האחריות לתאונה.
5. הגשת תביעה לבית המשפטאם חברת הביטוח מסרבת לשלם את הפיצוי המגיע לכם, ניתן להגיש תביעה לבית המשפט ורצוי להעזר בשירותיו של עורך דין נזקי רכוש.

מאחר ומדובר בהליך משפטי ואשר קיימות מחלוקות הן לעניין האחריות לתאונה והן לעניין גובה הנזק ושיעורו, ולעיתים אף לעניין החבות של חברת הביטוח (במקרים של אי כיסוי ביטוחי), מומלץ ורצוי להגיש את התביעה ולנהל את ההליך המשפטי על ידי עורך דין נזקי רכוש לרכב ובכך, תהיו בטוחים כי תהיו זכאים למימוש מלוא ההפסדים והפיצויים להם אתם זכאים. 

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

 * אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד תקנון ותנאי שימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד