fbpx

תאונת דרכים נזקי רכוש וגוף

מה לעשות במקרה של תאונת דרכים

תאונות דרכים בישראל, הפכו למכת מדינה לכן, במידה ואתם הייתם מעורבים בתאונת דרכים ייתכן ונגרמו נזקי רכוש ונזקי גוף בעטיה של התאונה ולכן ריכזנו במאמר זה מספר תשובות לשאלות ומידע חשוב מעורך דין תאונות דרכים.

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להחליף פרטים עם בעל הרכב כמו למשל: שם מלא, מס’ טלפון, שם חברת הביטוח ואת פרטי הפוליסה. מומלץ לצלם באמצעות הטלפון החכם וכן, יש לציין את מיקומה המדויק של התאונה, אם היו עדים במקום יש לרשום את שמותיהם וכן, יש לצלם את הרכבים שמעורבים בתאונה מכל מיני זוויות. הצעד הבא הוא, להזמין נידת משטרה אשר תתעד את התאונה. תיעוד זה, יהיה חשוב לשימוש בתביעה. שימו לב, לקבל אישור מהמשטרה שנקרא “דו”ח אירוע”. במידה וישנם נפגעים בתאונת הדרכים, יש להזמין מיד אמבולנס, כך שגופי ההצלה יעניקו את הטיפול הנחוץ לנפגעים ויפנו אותם במהרה לבית החולים.

האם תאונת דרכים נחשבת כתאונת עבודה ואם כן באילו מקרים?

במידה והנהג הוא עובד אשר סטה מדרכו הרגילה לעבודה אם למקום העבודה או בדרך ממקום העבודה לביתו, אין זה בהכרח כי תביעתו תוכר כתאונת עבודה. הסיבה היא כי עצם הסטייה מן הדרך אם לעבודה או ממנה, מנתקת את הקשר בין העבודה של הנפגע לבין תאונת הדרכים ולכן, היא לא תחושב כתאונת עבודה. יחד עם זאת, תאונת דרכים, כן תוכר כתאונת עבודה, רק אם העובד נסע לעבודה או בדרך ממנה, כאשר הוא לא עצר או סטה מהדרך. מצד שני, ישנה כן הכרה בתאונת דרכים כתאונת עבודה, אם העובד ליווה את ילדיו לגן או לבית הספר, לפני הגעתו למקום העבודה, כן תיחשב תאונת הדרכים כתאונת עבודה.

על נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים  והקשר לחוק הפלת”ד

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים נקרא “חוק הפלת”ד התשל”ה 1975. חוק זה למעשה, מאפשר לכל מי שנפגע בגופו כתוצאה מתאונת דרכים, להגיש תביעת פיצויים בגין נזקי גוף נגרמו לו בגין התאונה וללא קשר, מי היה אשם בקרות התאונה. קיים שוני בחוק הפלת”ד, כאשר חוק זה למעשה, מבוסס על עיקרון האחריות  המוחלטת משאר חוקי הנזיקין, אשר מבססים את האחריות המשפטית לפי ההוכחה של אשמת הנתבע מה שנקרא בשפה המשפטית “הקשר הסיבתי”. על מנת שניתן יהיה לאפשר את מימון הפיצויים למי שנפגע כתוצאה מתאונת דרכים לפי חוק הפלת”ד, על כל נהג לרכוש פוליסת ביטוח חובה לפי הוראות המחוקק במסגרת פקודת רכב מנועי (נוסח חדש) – תש”ל 1970.

רכבך ניזוק כתוצאה מתאונת דרכים? מי יפצה אותך על הנזק?

במידה והיית מעורב בתאונת דרכים כשאר נגרם נזק לרכבך, נהג אשר רכש פוליסת ביטוח צד ג’, יוכל להפעיל את הביטוח ובכך לא ישלם סכומים גבוהים על הנזק שנגרם לרכב שנפגע וזאת, בהתאם להוכחה או אי הוכחת האשמה בתאונת הדרכים. עו”ד נזקי רכוש, ממליצים תמיד לדאוג לרכישת פוליסה ביטוח צד ג’ יחד עם ביטוח החובה לנהג. כמו כן, עו”ד תאונות דרכים ממליצים בנוסף, להימנע מלהפעיל את פוליסת ביטוח הרכב בתביעות אשר סכומן אינו עולה על סכום של 10,000 ₪, במיוחד במקרים אשר בהם האחריות חלה על הנהג הפוגע. הסיבה היא, שמבוטחים בוחרים להפעיל את פוליסת ביטוח צד ג’ פעולה זו, תגרור הפסדים עתידיים, התייקרות של פרמיית הביטוח, איבוד סטאטוס של היעדר תביעות, תשלום בגין השתתפו עצמית וכדומה.

מהי התיישנות  תביעת תאונת דרכים?

קיימת שאלה לגיטימית לגבי התיישנות תביעת תאונת דרכים. למעשה, תשובה זו עשויה להיות מורכבת וכן, תלוי בכל מקרה לגופו. ראשית, כאשר מגישים את תביעת הפיצויים לביהמ”ש, עצם הגשת התביעה, עוצר את מרוץ ההתיישנות בתביעה. כאשר אנו מתכוונים לתביעה , הכוונה היא לתביעה בביהמ”ש ולא לחברת הביטוח. למעשה, אם עדיין לא הוגשה עדיין תביעה בביהמ”ש, תמשיך תקופת ספירת ההתיישנות, גם אם נמסרה הודעה לחברת הביטוח. יש לציין כי אפילו אם הצדדים נמצאים במשא ומתן ביניהם לסיים את התיק בפשרה המרוץ של תקופת ההתיישנות ימשיך. על מנת לא לפספס את הפיצויים המגיעים לכם, כתוצאה מפגיעה של גוף או רכוש בגין תאונת דרכים, יש להתייעץ עם עו”ד תאונת דרכים אשר יסביר לכם את החוקים והאפשרויות שלכם לגבי זיכוי בתביעה וקבלת הפיצויים המגיעים לכם כחוק.

עורך דין תאונות דרכים

בתחום נזקי הרכוש והגוף חשוב להבין כי הזמן משחק תפקיד מרכזי ועל כן שיהוי בטיפול ובהגשת התביעה של אלו שרכושם ניזוק או במקרה של נזקי גוף, פוגע בצורה קשה ביכולתם לזכות בפיצוי ראוי מצד חברות הביטוח ואותו גורם שהתרשל.

מקרים כמו אלו מהווים דוגמה ישירה לחשיבות בפנייה לעורך דין תאונת דרכים,העוסק בתחום וזאת בכדי שידאג במהרה לטיפול נכון, מקצועי ומדויק בכל הפרמטרים השונים הנוגעים למקרים אלו.

עו”ד נזקי רכוש וגוף ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

 

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד