fbpx

עורך דין תביעות רכוש ייעוץ משפטי במקרה של נזקי רכוש

במקרה של פגיעה ברכוש בעל ערך כתוצאה מתאונה או אירוע נזיקי אחר, קיימת אפשרות להגיש תביעה באמצעות עורך דין תביעות רכוש, מתוך מטרה לקבל פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לבעל הרכוש מהגורם המזיק.

מהי תביעת נזקי רכוש?

תביעת נזקי רכוש מתקיימת במקרים בהם נגרם נזק לרכוש בשל רשלנות ו\או אשמה של צד שלישי. נזקי רכוש יכולים לכלול נזקים לכלי רכב שבבעלותנו, לדירה, בית עסק, מכשור תעשייתי או כל דבר אחר המוגדר כרכוש בעל ערך.

סוגי תביעות נזקי רכוש

נהוג לחלק את סוגי תביעות הרכוש לשלוש קטגוריות מרכזיות. קטגוריות אלו מבדילות עצמן באמצעות סוגי הנזקים, כשאלו כוללות קטגוריה הנוגעת לנזקי הצפה ומים, קטגוריה הנוגעת לנזקי שריפות ודלקות מכוונות וקטגוריה נוספת הנוגעת לנזקים לכלי רכב.

 את מי תובעים?סוג התביעה
נזקי רכוש לרכבחברת ביטוח/צד שלישיביטוח/נזיקין/כספית
נזקי רכוש לדירהחברת ביטוח/צד שלישיביטוח/נזיקין/כספית
נזקי רכוש לעסקחברת ביטוח/צד שלישיביטוח/נזיקין/כספית

בכל שלושת הקטגוריות הנזקים שקרו יכולים לקרות באופן ישיר מרשלנות או אשמה של אדם מסוים או גורם אחר ואף לקרות גם במסגרת עקיפה יותר בדמות אסונות טבע, ליקויי בנייה שהובילו בסופו של תהליך ארוך לנזק של רכוש ואף במסגרת רחבה יותר שבה התנהלות מערכתית או התרשלות של רשות או תאגיד הביאו בסופו של דבר לפגיעה ברכוש.

את מי אפשר לתבוע נזקי רכוש?

תביעה נזקי רכוש יכולה להיעשות מול אותו צד שלישי, כשברוב במקרים צד זה יהיה מבוטח באמצעות חברת הביטוח. עורך דין תביעות רכוש המייצג אותנו יפנה את דרישתו אל חברת הביטוח של אותו גורם החשוד ברשלנות ו\או אשמה, כשבמקרים ובהם אין הסכמה על גובה הפיצוי ישקול עורך הדין פנייה לתביעה בבית המשפט.  

בתביעת רכוש עורך הדין המייצג אותנו ידאג כמובן לתאר אודות עובדות המקרה המקימות עילת תביעה כנגד  המזיק וכן להציג קשר משפטי עובדתי ומשפטי בין הנזק שנגרם לבין אירוע הנזק שנגרם לרכוש ואת אלו האחראיים לו.

חברת הביטוח מסרבת לשלם תביעת נזקי רכוש?

במידה והצד המזיק לא מגיב למכתב הדרישה או שחברת הביטוח מסרבת לשלם פיצוי, דרך המלך הינה להגיש תביעה משפטית אזרחית-נזיקית בגין הנזקים שנגרמו לכם. על מנת לבסס את התביעה יש לפרט את עובדות המקרה, מיהם המעורבים ומהי מידת המעורבות שלהם באירוע והאם התרשלו או נמנעו מפעולה אשר הביאה לגרימת הנזקים. כמו כן, מומלץ להגיש חוות דעת של מומחים, דוגמת שמאי רכוש, חוקרי דלקות וכו’ מאחר ויש בחוות דעת מומחים כדי לחזק טענתכם ולהביא בפני בית המשפט ראיות מבוססות הם לגבי האחריות והן לגבי הנזק על מנת שבית המשפט יוכל לקבוע כי מגיע לכם הפיצוי הכספי הראוי.

כמו כן, במקרה של תביעה כנגד חברת ביטוח, רצוי ומומלץ להגיש תביעה באמצעות עורך דין בבית משפט בסדר דין מהיר או רגיל בהתאם לגובה התביעה. ניתן להגיש תביעה כספית בבית משפט לתביעות קטנות עד לסכום מסוים ואולם, התמודדות באופן עצמאי אל מול חברת ביטוח איננה מומלצת לאור פערי הכוחות בין הצדדים.

 נזקי רכוש כתוצאה ממפגע

בלא מעט מקרים, ניזוק רכוש כתוצאה ממפגע סביבתי, אשר נמצא באחריות רשות מקומית, חברה ממשלתית או תאגיד ואלו הם הגורמים הרלוונטיים מולם יש לפעול במקרה של נזקי רכוש. כך למשל, קריסת עץ על רכב חונה הינו סוג של מפגע, אשר ברוב המקרים ניתן לייחס רשלנות לרשות המקומית בה נטוע העץ שקרס ובשל התרשלות בטיפול ובתחזוקת העץ, התרחשה התאונה.

דוגמה נוספת, במקרה של אירוע הצפת מי גשמים אשר נפוצה בעיקר במרחבים עירוניים בעת האחרונה, כאשר כלי רכב מוצפים עד לגובה רב ונגרמים נזקי מים בלתי הפיכים, אשר בחלק מהמקרים מביאים את הרכב למצב של אובדן גמור. כמובן שניתן להגיש תביעה לחברת הביטוח, ככל ויש פוליסה בתוקף ואולם, ניתן להגיש תביעה ישירה כנגד הרשות המקומית מאחר וניתן להוכיח התרשלותה בתחזוקת הקולטנים ותשתיות פגומות שהובילו לאי ספיקת מי הגשמים.

מה הפיצוי שמגיע מחברת ביטוח בתביעת רכוש?

גם אם ניתן להוכיח את האחריות של הגורם המזיק, בתביעות נזיקין אזרחיות, על הניזוק להוכיח בראיות את גובה הנזק ושיעורו. במסגרת כתב התביעה, שמוגש לבית המשפט, עורך דין נזקי רכוש מצרף את כל הראיות והמסמכים הרלוונטים להוכחת הנזק, בין אם מדובר בחוות דעת של שמאי נזקי רכוש, חוות דעת מהנדס, הצעות מחיר וחשבוניות תיקון וקבלות.  הפיצוי הכספי על פי דיני הנזיקין, מהווה “השבת המצב לקדמותו” עבור הניזוק, כאשר הפיצוי הכספי כולל את מלוא עלויות השיקום והתיקון וההוצאות הנלוות, למשל אבדן הכנסה, נסיעות, שכר מומחים ועוד.

תוך כמה זמן אפשר להגיש תביעה?

בתחום דיני הביטוח קיימת תקופת התיישנות קצרה של שלוש שנים ממועד הפגיעה ברכוש ועל כן, מבוטח חייב להגיש את תביעתו בתוך פרק זמן זה. עם זאת, חשוב להכיר כי ישנם פוליסות בהן תקופת ההתיישנות יכולה להיות ארוכה יותר משלוש שנים, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בחלק מביטוחי האחריות.

ככל ומדובר בתביעה נזיקית כנגד צד שלישי המזיק או המבטחת שלו, תקופת ההתיישנות הינה 7 שנים מיום התאונה או מהיום שנודע על הנזק ואולם, מומלץ שלא להמתין זמן רב על להגשת התביעה מאחר והדבר עלול לפעול לחובתכם.

תקופת התיישנות תביעות נזקי רכוש

סוג התביעהתקופת התיישנות
תביעת ביטוח מכוח הפוליסהעד 3 שנים מיום מקרה הביטוח
תביעה מכוח פקודת הנזיקיןעד 7 שנים מיום התאונה

עורכי דין תביעות רכוש ממליץ בכל מקרה לפעול באופן זריז ומהיר, מרגע מקרה של פגיעה ברכוש על מנת להבטיח פיצוי תוך זמן קצר ולהימנע מטענות הגנה כגון נזק ראייתי וכו’.

שכר טרחת עו”ד נזקי רכוש

שכר טרחה של עורך דין נזקי רכוש יכול להשתנות בהתאם לגורמים שונים, כגון:

  • מורכבות התיק: ככל שהתיק מורכב יותר וכולל יותר צדדים ומורכבות משפטית גדולה יותר, כך שכר הטרחה יהיה גבוה יותר.
  • ניסיונו של עורך הדין: עורך דין בעל ניסיון רב יותר בתביעות נזקי רכוש עשוי לגבות שכר טרחה גבוה יותר מאשר עורך דין מתחיל.
  • היקף העבודה הנדרשת: ככל שהעבודה הנדרשת מעורער הדין תהיה רבה יותר, כך שכר הטרחה יהיה גבוה יותר.

באופן כללי, שכר טרחה של עורך דין נזקי רכוש נע בין 15% ל-25% מסכום התביעה וכן תשלום בפתיחת התיק. עם זאת, ישנם גם משרדים המציעים שכר טרחה קבוע, ללא קשר לסכום התביעה.

מעוניינים להגיש תביעת רכוש? הינכם מוזמנים לפנות אלינו כדי לקבל ייעוץ וליווי משפטי עד לקבלת מלוא הפיצוי הכספי המגיע לכם.

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי שימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד