fbpx

רטיבות בתקרה מהשכן – עורך דין נזקי צנרת

רטיבות בתקרה מהשכן – עורך דין נזקי צנרת

אין ספק שאחד הדברים הפחות סימפטיים שיכול לקרות לכם, זה לשכב במיטה ותוך כדי להרגיש טפטוף מהתקרה. תופתעו לשמוע שזה קורה ללא מעט אנשים. מה עושים במקרה של רטיבות מהתקרה? מה האפשרויות העומדות בפנינו? ומה זה אומר עורך דין נזקי צנרת? כל הפרטים במאמר הבא

כמה מילים על נזקי צנרת…

אם אתם רואים טפטוף מהתקרה או מהקיר בבית שלכם, אין זה אומר ששם בדיוק התפוצץ צינור. שהרי, כולנו מכירים את כוח המשיכה, ואת העובדה שהמים בסוף יחפשו את דרכם לפרוץ מטה. ולכן, במקרים רבים, בעיות צנרת הן לא פשוטות לאיתור. ולכן, מאוד מומלץ להיעזר בבעלי מקצוע כבר מתחילת התהליך, גם אם זה תיקון הצינור, וגם אם זה בעל מקצוע לאחר מכן, כשמתמודדים עם התביעות האפשריות במקרים הללו, עליהן נפרט מיד. מה שכן, צריך לדעת שנזקי צנרת ובעיות אינסטלציה הן דבר מאוד נפוץ. בין אם אתם מתגוררים בבתים ישנים, ואז רטיבות בתקרה מהשכן, זה מחזה מאוד שכיח. ובין אם אתם גרים בבניין יחסית חדש, שנעשו בו טעויות בבנייה. זה יכול להיות צינור שהתפוצץ בתוך הקיר. או לחילופין, חדירת מים מהתקרה, כלומר מהרצפה של השכנים. או בעיה כלשהי בשירותים שעלולה גם היא לגרום לעובש. בקיצור, יש לו מעט אופציות, כשמדברים על נזקי צנרת.

הגורמים לרטיבות:

הגורמים לרטיבות מתקרת השכן יכולים להיות רבים ומגוונים, ביניהם:

נזילה מצנרת: נזילה מצינור מים או ביוב בדירתו של השכן הינה הגורם הנפוץ ביותר לרטיבות.

איטום לקוי: איטום לקוי של גג הדירה, מרפסת או חדר אמבטיה עלול לגרום לחדירת מים ורטיבות.

בעיות ניקוז: סתימה או בעיה אחרת במערכת הניקוז של הדירה עלולה לגרום להצטברות מים ורטיבות.

איך זה קשור לעורך דין?

בסוף, כמו כל אירוע מתסכל שכרוכה בו עגמת נפש רבה, גם במקרה הזה, יכול להיות שתוכלו לתבוע מישהו. תביעת נזקי רטיבות זה גם דבר לא נדיר כלל. למשל, אם רכשתם לדירתכם ביטוח, ביכולתכם להרחיב את הביטוח לסעיף מיוחד לנזקי צנרת. כלומר, תבטחו את עצמכם למגוון רחב של בעיות, המתוארות בפרמיה שלכם, העלולות להתרחש במקרה של נזקי צנרת. אם זה פיצוץ של הדוד, ואם זה נזילה מדירה סמוכה. במקרה שאכן אתם מבוטחים, תצטרכו לתבוע את חברת הביטוח שלכם. חברת הביטוח מן הסתם תשלח מומחה לענייני נזקי צנרת, על מנת לבחון האם המקרה אכן עומד בגדרי הביטוח. לעיתים, הפוליסה עצמה כוללת גם הזמנת אינסטלטור פרטי. בכל מקרה, במקרים מעין אלה, תצטרכו אתם לתבוע אחר כך את חברת הביטוח.

ומה אם אין לי ביטוח?

צריך להגיד שעורך דין נזקי צנרת רלוונטי גם במקרים שאין ביטוח מיוחד לנזקי צנרת. שהרי, אם התרחשה אצלכם נזילה רצינית, מן הסתם יש מישהו שאחראי לזה שהיא התרחשה. ואם התרחש גם נזק רציני בעקבות הנזילה, מישהו צריך לפצות אתכם. זה יכול להיות רשלנות של השכן, או רשלנות של ועד הבית, או אפילו רשלנות של העירייה בתיקון התשתיות בסביבת הבית שלכם. בכל מקרה, תצטרכו לפנות לבעל מקצוע, שיסביר ויעביר לכם את חוות דעתו ביחס למקור הנזילה, ולאחר מכן מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין נזקי צנרת.

מה לעשות במקרה של רטיבות?

במקרה של רטיבות מתקרת השכן, יש לפעול באופן הבא:

  • תיעוד הנזק: יש לצלם את הנזקים שנגרמו לרכוש ולתעד את מיקום הרטיבות.
  • פנייה לשכן: יש לפנות לשכן ולעדכן אותו בדבר הרטיבות ובהצורך לתיקון הנזילה.
  • הזמנת שרברב: יש להזמין שרברב לאיתור מקור הנזילה ותיקון הבעיה.
  • הערכת הנזק: יש להזמין שמאי רכוש להערכת הנזק שנגרם לרכוש.
  • פנייה לעורך דין: במקרים בהם השכן מסרב לתקן את הנזילה או לשלם עבור הנזק שנגרם, ייתכן שיהיה צורך לפנות לעורך דין המתמחה בנזקי צנרת.

תפקידו של עורך דין נזקי צנרת:

עורך דין המתמחה בנזקי צנרת יוכל לסייע לכם ב:

  • מימוש זכויותיכם: עורך הדין יבחן את המקרה ויוכל להמליץ לכם כיצד לפעול על מנת לממש את זכויותיכם כולל מכתב התראה או הגשת תביעה משפטית לצו עשה ותביעה כספית.
  • ניהול משא ומתן: עורך הדין יוכל לנהל משא ומתן עם השכן או חברת הביטוח שלו על מנת להגיע לפשרה בנוגע לתשלום עבור הנזק שנגרם.
  • ייצוג בבית משפט: במקרים בהם לא ניתן להגיע לפשרה, עורך הדין יוכל לייצג אתכם בבית משפט ולתבוע את השכן או חברת הביטוח שלו או את חברת הניהול ונציגות הבית המשותף הכל בהתאם לנסיבות המקרה.

כפי שכבר הבנתם, מישהו צריך לשלם את המחיר על הרטיבות בתקרה מהשכן שלכם. אם זה השכן, אם זה בעל הדירה, ואם זה גם כל גורם אחר שתקבלו חוות דעת שהוא האחראי לנזק. עורך דין שמתמחה בנזקי צנרת, ידע לומר לכם האם יש לכם בכלל עילה לתביעה. לאחר מכן, הוא כמובן יסייע לכם להתכונן לתביעה ולהגיש אותה, כולל השגת כלל המסמכים וחוות הדעת הנדרשות. לבסוף, הוא ילווה אתכם במשך כל הליך תביעת נזקי רטיבות, בו פתחתם, ובהצלחה רבה. בסוף, אתם רוצים בעל מקצוע, גם בתחום הפיצויים, שילווה אתכם ברגעים כאלה.

אם הינכם מעוניינים בליווי וייעוץ משפטי במקרה של נזקי צנרת, נזקי רטיבות לרכוש ולדירה, בין אם כנגד חברת ביטוח או צד שלישי צרו עמנו קשר ואנו נפעל להשגת הפיצוי הכספי המקסימלי בין הנזקים שנגרמו למבנה הדירה ולרכוש.

עו”ד ששי לב המוביל את המשרד מייצג מבוטחים ובעלי דירות ורכוש שניזוקו ופועל כנגד חברות הביטוח וכנגד צדדים שלישיים ומנהל את ההליך בצורה המקצועית והטובה ביותר בכדי להשיג עבורכם את הפיצוי לו אתם זכאים.

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי שימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד