תביעה נזקי שריפה לדירה – איך מתמודדים ולא עושים טעות שתעלה לכם ביוקר?

תביעה נזקי שריפה לדירה – איך מתמודדים?

תביעה נזקי שריפה לדירה היא תהליך מורכב שיכול להיות קשה להתמודד איתו. אם אתם מתמודדים עם אירוע כזה, חשוב לנקוט בצעדים הבאים כדי להגן על הזכויות שלכם ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם האמצעות עורך דין נזקי שריפה.

מקרים של שריפות בדירות בישראל מובילים למספר תהליכים המתרחשים במקביל. אחד מאותם תהליכים, עימם מתמודדות משפחות, נעשה מול חברת הביטוח שביטחה את הדירה וזאת בכדי לקבל פיצוי ראוי לנזק שנגרם.

ישנם מקרים בהם חברות הביטוח מתנערות מאחריותן ומסרבות לפצות את אותן משפחות בגין נזקי השריפה בדירה. במקרים אלו, חשוב מאוד לפנות לעורך דין המתמחה בייצוג של מבוטחים וזאת בכדי שיוכל להוביל מהלך מול חברת הביטוח שבסופו תזכו לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

הנזקים הנגרמים בשריפה בדירת מגורים

שריפה בדירת מגורים יכולה להתרחש בשל מספר סיבות וגורמים. בחלק ניכר מהמקרים השריפה תתרחש בשל ליקוי במכשיר חשמלי או שימוש לקוי בו ע”י אחד מבני הבית שהוביל לשריפה.

התפרצות של שריפה בדירת מגורים מובילה לפגיעה מהירה ואנושה בשלד הדירה עצמו במידה וזו מתפשטת במהירות ללא מענה מצד כוחות הכיבוי. במקרים אחרים, שריפה בדירת מגורים עלולה להוביל גם לפגיעה ברכוש, להוביל לנזקי פיח ועשן, נזק לתשתיות, מערכת החשמל, הצנרת ועוד.

כיצד יש לפעול לאחר התרחשות אירוע שריפה בדירה?

במקרים בהם דירתכם מבוטחת בגין נזקי שריפה, חשוב כמובן ליידע את חברת הביטוח בגין השריפה שאירעה.

גם כאן, כמו במקרים אחרים, חברת הביטוח תשלח מומחים מטעמה, בדמות חוקרי שריפות ושמאי רכוש, על מנת שאלו יבחנו מקרוב את כלל הנזקים שנגרמו לדירה ולרכוש. בדיקת חוקרי השרפות יבחנו גם את הסיבה שהובילה לשריפה וזאת לצד בדיקה כזו שנערכת על ידי כוחות הכיבוי הרשמיים.

מקרים בהם חברות הביטוח מתנערות ממימוש פוליסת הביטוח

ישנם מקרים בהם חברות הביטוח, לאחר בדיקת המומחים מטעמן, יטענו כי מכלול הסיבות שהובילו לשריפה אינם כלולים בפוליסת הביטוח שלכם ובכך אלו מתנערות ממימושה, או שיש והן מציעות פיצוי על מרכיבים אחדים בלבד הנוגעים לשריפה, כשהתשלום מזערי ורחוק ממימוש מלא של הפיצוי המגיע לכם.

בנקודה זו, חשוב להבין כי אין מדובר בגזרת גורל שלא ניתן לשנות. פנייה לעורך דין שייצג אתכם מול חברות הביטוח תוביל ברוב המקרים לתוצאות חיוביות יותר. עורך הדין, יחד עם צוות רחב של אנשי מקצוע שמלווים אותו, יפעלו ללא לאות מול חברות הביטוח וזאת בכדי לגרום להן לשלם פיצוי מלא שמבטא את מה שהוסכם עליו בפוליסת הביטוח.

בחינת נזקי השריפה על ידי מומחים מטעם עורך הדין

עורכי דין המייצגים מבוטחים במקרים אלו, יודעים כי חשוב לדאוג לבחינת נזקי הדירה על ידי מומחים מטעמם. מדובר בשלב הכרחי, חשוב ומשמעותי בו עורך הדין ירצה לשלוח מומחים מטעמו לדירה וזאת בכדי שאלו יוכלו לבחון את השריפה שהתרחשה בה, מבלי שזירת השריפה השתנתה באופן משמעותי מאז בחינתה על ידי המומחים השונים מטעם חברת הביטוח.

במקרים בהם הספיקו מומחים מטעם עורך הדין לבחון את הדירה שניזוקה, עוד בשלב שבו הדירה לא שונתה או פונתה, הדבר יוביל לחוות דעת שיש בה לעמוד במעמד שווה למול חוות הדעת של המומחים מנגד, כשחוות דעת זו תשמש את עורך הדין, הן במו”מ מול חברת הביטוח מחוץ לכותלי בית המשפט ולבטח במידה ויש צורך בתביעת חברת הביטוח בבית המשפט.

שלבי הליך ניהול תביעת נזקי שריפה

שלבתיאור
דיווח לחברת הביטוחלאחר שריפה בדירה, יש לדווח לחברת הביטוח שלכם על האירוע. חברת הביטוח תבדוק את השריפה ותחליט אם היא מכוסה בביטוח.
הערכת הנזקיםלאחר שחברת הביטוח קבעה שהשריפה מכוסה בביטוח, עליכם להעריך את הנזקים שנגרמו לדירה. הנזקים יכולים להיות נזק לרכוש, נזק לדירה עצמה, ואובדן הכנסות.
עריכת רשימה של הנזקיםלאחר הערכת הנזקים, יש להכין רשימה של כל הנזקים שנגרמו לדירה. הרשימה צריכה לכלול את הפריטים שנפגעו או נהרסו, את ערכם המשוער, ואת הוכחות הנזק, כגון תמונות או חשבוניות.
הזמנת מומחהייתכן שיהיה עליכם להזמין מומחה מטעםכם כדי להעריך את הנזקים שנגרמו לדירה. מומחה זה יעזור לכם להוכיח את גובה הנזק שנגרם.
הגשת תביעה לחברת הביטוחלאחר הערכת הנזקים, ניתן להגיש תביעה לחברת הביטוח לקבלת פיצויים. התביעה צריכה לכלול את כל המידע הרלוונטי.

תביעה למימוש פוליסת הביטוח בבית המשפט

עורכי הדין שמייצגים אתכם מול חברות הביטוח ישאפו להגיע לפשרה שתהיה מקובלת עליכם ועל חברת הביטוח, כשעל אותה פשרה להיות כזו המהווה פיצוי הולם לנזקי השריפה בדירה.

לצד יכולת המו”מ של עורך הדין להגיע לפשרה, ישנם מקרים בהם עורך הדין ימליץ לכם לתבוע את חברת הביטוח בבית המשפט. כאן יוכל עורך הדין להציג טענותיכם באופן ראוי מול שופט בית המשפט ולהוביל לתוצאה טובה יותר מזו שהייתה מתקבלת בפשרה כזו או אחרת.

5 המלצות לתביעת נזקי שריפה דירה

  1. בדקו אם יש לכם ביטוח דירה שמכסה נזקי שריפה. אם אין לכם ביטוח, ייתכן שלא תוכלו לתבוע פיצויים.
  2. דווחו על השריפה לחברת הביטוח שלכם בהקדם האפשרי.
  3. ערכו רשימה של כל הנזקים שנגרמו לדירה. הרשימה צריכה לכלול את הפריטים שנפגעו או נהרסו, את ערכם המשוער, ואת הוכחות הנזק, כגון תמונות או חשבוניות.
  4. הזמינו מומחה מטעםכם כדי להעריך את הנזקים שנגרמו לדירה. מומחה זה יעזור לכם להוכיח את גובה הנזק שנגרם.
  5. אם חברת הביטוח ניסתה להפחית את הפיצויים שהיא משלמת לכם, פנו לעו”ד המתמחה בתחום. עורך הדין יוכל לסייע לכם להגן על הזכויות שלכם ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

אם עברתם שריפה בדירה, אל תהססו לפנות לעורך דין ששי לב. עורך דין לב העוסק ובעל ניסיון רב בתביעות נזקי שריפה. אנו נסייע לכם להעריך את הנזקים שנגרמו, לנהל את המשא ומתן עם חברת הביטוח, ובמידת הצורך, להגיש תביעה לבית המשפט.

עורך דין לב ישמח לסייע לכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם, כדי שתוכלו להתחיל לבנות את חייכם מחדש.

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד תקנון ותנאי שימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד