fbpx

עורך דין תביעה נגד מוסך

יצאתם מהמוסך עם רכב תוקן, אבל אחרי כמה ימים הרכב התחיל להראות סימני תקלה? אם כן, ייתכן שהמוסך התרשל בתיקון הרכב שלכם.

עורך דין המתמחה בתביעות מוסכים יכול לעזור לכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם בגין נזקיכם.

כאשר נהג (לקוח) מכניס את רכבו למסך למטרת טיפול או תיקון, חלות עליו זכויות וחובות. למוסך ישנה אחריות לשלושה חודשים או ל- 6,000 ק”מ. זו הסיבה, כי על הנהג לשמור על הקבלה, כאשר בה יפורט הטיפול שנעשה ברכב. כאשר הרכב יימסר לנהג, מבחינת הנהג הרכב כבר תוקן והוא כבר יכול לנהוג בו. במידה והנהג יגלה ליקויים ברכבו, עליו יהיה להודיע למוסך בהקדם ולפעול לפי הוראותיו של בעל המוסך. במידה וישנה התנגדות מצד בעל המוסך, יש לפנות אל עורך דין תביעה נגד מוסך, כאשר על הניזוק חלה החובה לצרף לכתב התביעה, חוות דעת ש שמאי רכב. יש לציין, כי מדובר בתביעת נזיקין והתביעה תוגש הן לבעל המוסך, והן לחברת הביטוח אשר מבטחת את המוסך בביטוח אחריות מקצועית.

מוסכי הסדר – ניגוד עניינים?

למרות שמוסכי ההסדר, על פניו, עשוי להישמע כפתרון האידיאלי במקרה של תאונה ברכב, אך יש תמיד לזכור, כי מוסכי הסדר נמצאים בקשר ישיר מול חברות הביטוח, כך שלמוסכי ההסדר ישנם אינטרסים לטובת חברות הביטוח. בגלל שחברות הביטוח מזרימות הרבה לקוחות, כך הרווח של המוסכים הופך לגבוה יותר. לא אחת  תשמעו מכל עורך דין תביעות נגד מוסך, שמוסכי ההסדר, תמיד מחפשים דרכי חיסכון, כאשר הם משתמשים בחלקי חילוף משומשים ולא בחדשים או כאלה שהם אינם מקוריים.

מחד גיסא, חברת הביטוח מעוניינת להימנע מתשלום הלקוח, כאשר מדובר על תיקון יקר במיוחד, אך מאידך גיסא, הרבה סכסוכים ותביעות נזיקין נגד מוסכים וחברות הביטוח, מוגשות חדשות לבקרים בבתי המשפט בארץ. יש לציין, כי גם בתי המשפט, אינם שומרים על קו פסיקה אחיד כאשר הוא מטיל את האחריות, פעם על המוסך ופעם על חברת הביטוח.

חבות  בעל המוסך כלפי לקוחותיו

כאשר נהג תיקן את רכבו במוסך ועדיין ישנן תקלות, בעל המוסך מחויב לתקן פעם נוספת את הרכב וללא כל תשלום נוסף.  אם התקלה נובעת בשל פגם בחלקי החילוף שהוחלפו ברכב, יצרן או יבואן הרכב, הוא זה שאמור יהיה לפצות את המוסך. במידה וישנה עדיין אחריות על הרכב מטעם היצרן, היצרן יהיה חייב לעמוד בה, כאשר כידוע, מסגרת האחריות על רכב חדש היא למשך שנתיים לכל הפחות. יש לתקן את הרכב שעדיין קיימת האחריות מהיצרן, רק במוסך מורשה מטעם היצרן (מוסך הסדר). מיותר לציין, כי אם הנהג ייקח את הרכב למוסך אחר שאינו מוסך מורשה מטעם היצרן, האחריות לא תהיה תקפה.

במקרה ובעל הרכב ניזוק בגלל רשלנות מצד בעל המוסך, עליו לפנות אל עורך דין תביעה נגד מוסך. החייב, יהיה חייב להוכיח את הנזק אשר נגרם לרכבו כגון: ירידת ערך הרכב, אובדן ימי עבודה, עוגמת נפש ועוד. ישנן תביעות נגד מוסכים בעילות שונות כמו לדוגמא, גניבת הרכב מהמוסך, אשר התרשלו בתפקידם בשמירה נכונה על הרכב. תביעות מוכרות יותר, הן כאשר בעל המוסך מעכב את הרכב עד להסדרת התשלום עבור הטיפול או התיקון שהוא ביצע ברכב, כאשר מדובר על מוסך הסדר.

מהי רשלנות מוסך?

רשלנות מוסך היא מצב שבו המוסך אינו עומד בסטנדרטים המקובלים של מקצועיות וזהירות בביצוע התיקון. רשלנות מוסך יכולה להתבטא במספר דרכים, כגון:

  • איתור לא נכון של התקלה: המוסך לא מזהה את התקלה הקיימת ברכב, או מזהה אותה בצורה שגויה.
  • שימוש בחלקים או חלפים לא תקינים: המוסך משתמש בחלקים או חלפים לא תקינים, או בחלקים או חלפים שאינם מתאימים לרכב.
  • אי ביצוע התיקון כראוי: המוסך אינו מבצע את התיקון כראוי, או מבצע אותו באופן שגוי.
  • אי מתן ייעוץ מקצועי ללקוח: המוסך אינו מספק ללקוח ייעוץ מקצועי הנדרש לצורך תיקון הרכב.

מהם הנזקים שניתן לדרוש בגין רשלנות מוסך?

במקרה של רשלנות מוסך, ניתן לדרוש פיצוי בגין הנזקים שנגרמו ללקוח, כגון:

  • עלות התיקון: עלות התיקון הראשוני, וכן עלות התיקון הנוסף שנגרם כתוצאה מהרשלנות.
  • ירידת ערך הרכב: ירידת ערך הרכב כתוצאה מהרשלנות.
  • הפסד ימי עבודה: הפסד ימי עבודה כתוצאה מהרשלנות.
  • עגמת נפש: עגמת נפש שנגרמה ללקוח כתוצאה מהרשלנות.

באיזו ערכאה משפטית  ניתן להגיש תביעה נגד מוסך?

תביעה עד לסכום של 75,000 ₪ תידון בדיון דין מהיר בבית משפט השלום אם סכום התביעה גבוה יותר התביעה תידון בדיון רגיל. תביעה נגד מוסך, נובעת מכוח חוזה הקבלנות, המוזכר בסעיף 3 לחוק החוזים, הסעיף קובע, כי אם השירות או העבודה לא היו בהתאם למוסכם והנהג גילה פגם ברכבו, עליו להודיע לקבלן על כך, תוך זמן סביר לאחר הגילוי. אם הפגם ניתן לתיקון, יש לתת לקבלן את ההזדמנות לתקן אותו.

על מנת להגיש את התביעה, יש להכין כתב תביעה הכולל את הפרטים הבאים:

  • פרטי הצדדים: פרטי התובע, פרטי הנתבע, ופרטי הרכב המעורב.
  • תיאור התקלה: תיאור התקלה שהתגלתה ברכב, וכן תיאור התיקון שבוצע במוסך.
  • טענות הרשלנות: פירוט הטענות לרשלנות המוסך.
  • הנזקים שנגרמו: פירוט הנזקים שנגרמו ללקוח כתוצאה מהרשלנות.
  • דרישה לפיצוי: סכום הפיצוי הנדרש.

מהם הצעדים שניתן לנקוט לפני הגשת תביעה נגד מוסך?

תשובה: לפני הגשת תביעה נגד מוסך, ישנם מספר צעדים שניתן לנקוט על מנת להגביר את סיכוייכם לזכות בתביעה:

  • שמור על כל המסמכים הרלוונטיים לתביעה. כולל, אך לא רק, חשבונית התיקון, חוות דעת מומחה, וכן כל ראיה אחרת שתומכת בטענות שלכם.
  • קבעו פגישה עם המוסך על מנת לנסות לפתור את הסכסוך בהסכמה. אם תצליחו להגיע להסכם, תוכלו לחסוך את הזמן והעלויות הכרוכים בהליך משפטי.
  • קבלו חוות דעת מומחה. חוות דעת מומחה יכולה לסייע לכם לתמוך בטענות שלכם לרשלנות.

תיקון רשלני ברכב – תביעה נזיקית

אנו עדים לתביעות רבות בבתי המשפט, כאשר מוגשות תביעות נגד מוסכים בגין פגמים וליקויים במהלך הבדיקה והטיפול ברכב. על עורך דין תביעה נגד מוסך, לבדוק האם ישנה עילת תביעה נגד בעל המוסך כי סביר להניח שלבעל המוסך פוליסת ביטוח לאחריות מקצוע. זו הסיבה כי עוה”ד צריך יהיה להחליט לפי נתוני התביעה אם להפנות את התביעה כלפי חברת הביטוח שבה מבוטח בעל המוסך.

שאלהתשובה
מהי רשלנות מוסך?רשלנות מוסך היא מצב שבו המוסך אינו עומד בסטנדרטים המקובלים של מקצועיות וזהירות בביצוע התיקון.
מהם הנזקים שניתן לדרוש בגין רשלנות מוסך?במקרה של רשלנות מוסך, ניתן לדרוש פיצוי בגין הנזקים שנגרמו ללקוח, כגון: עלות התיקון, ירידת ערך הרכב, הפסד ימי עבודה, ועוגמת נפש.
כיצד ניתן להגיש תביעה נגד מוסך?תביעה נגד מוסך ניתן להגיש בבית משפט לתביעות קטנות או בבית משפט השלום. על מנת להגיש את התביעה, יש להכין כתב תביעה הכולל את הפרטים הבאים: פרטי הצדדים, תיאור התקלה, טענות הרשלנות, הנזקים שנגרמו, ודרישה לפיצוי.
מהם הצעדים שניתן לנקוט לפני הגשת תביעה נגד מוסך?לפני הגשת תביעה נגד מוסך, ישנם מספר צעדים שניתן לנקוט על מנת להגביר את סיכוייכם לזכות בתביעה: שמירה על כל המסמכים הרלוונטיים, קביעת פגישה עם המוסך, וקבלת חוות דעת מומחה.

המידע המופיע במאמר זה הוא כללי בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. במקרה של תביעה נגד מוסך, חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה על מנת לקבל ייעוץ מקצועי המותאם לנסיבות הספציפיות של המקרה שלכם.

 

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד