fbpx

נזקי צנרת בביטוח דירה – מה חשוב לדעת?

נזקי צנרת בביטוח דירה – תביעה נגד חברת ביטוח

חברות הביטוח מציעות ללקוחותיה ביטוח דירה מקיף, כשביטוח זה יכלול ברוב המקרים התייחסות למקרים של נזקי צנרת. גם כאן, על המבוטחים לדעת ולהכיר כיצד לפעול ומה לדרוש בכל הנוגע לפוליסת הביטוח שלהם.

ביטוח הדירה לנזקים שונים, ובתוכם נזקי צנרת, חשוב שייעשה בליווי ושירותו של עורך דין תביעות ביטוח – עורך דין המכיר לעומק את תחום הביטוח ואת תחום הנזיקין, בין אם מדובר על הגעה להבנות בנוגע לחיבור וניסוח של פוליסת הביטוח ועד מקרים בהם יש צורך בתביעה נגד חברת הביטוח בבית המשפט בגין נזקי צנרת או נזקים אחרים.

חלוקת האחריות לתיקון נזקי צנרת

במקרים של נזקי צנרת בדירה, אשר בוטחה בפוליסת ביטוח, תרצה חברת הביטוח הוכחה ברורה לסיבת הנזק. הוכחת הסיבה לנזקי הצנרת בדירה מהווה את המפתח לשאלה בנוגע למידת האחריות של בעל הדירה, אלו המתגוררים בה (במידה ולא מדובר בבעל הדירה עצמו אלא השוכרים) ובכל הנוגע לכיסוי הכספי שעל חברת הביטוח לשלם.

הוכחת הסיבה יכולה לנבוע מסיבות הנוגעות לבלאי טבעי ומתמשך של הצנרת בדירה ובבניין (לרוב מתרחש בדירות ובניינים ישנים), כתוצאה מרשלנות הדיירים בדירה ובמקרים אחרים בשל מפגעי טבע שונים (דוגמת רעידת אדמה שהובילה לפיצוץ הצנרת).

בהתאם לסיבת הנזק והכיסוי לו התחייבה חברת הביטוח בפוליסה, נוכל לדעת האם האחריות לתיקון כולו היא על חברת הביטוח, או שיש והאחריות לתיקון תהיה על בעל הדירה, לבטח אם פעם באופן רשלני.

טיפים למניעת נזקי צנרת

עורך דין נזקי צנרת בתחום הביטוח, כמו גם חברות הביטוח, מצביעים על מספר צעדים שניתן לנקוט בכדי למנוע ולצמצם מקרים של נזקי צנרת בדירה ובבניין. במקרים בהם אנו, כמבוטחים, נקפיד על אותם צעדים, אלו יעמדו לזכותנו מול חברת הביטוח במידה ונוצרו נזקים.

ביצוע של תחזוקה שוטפת, יחד עם בדיקות תקופתיות של מערכת הצנרת, מהווים צעדים שיש בהם להבטיח מניעה של נזקי צנרת או גילוי מוקדם של נזק שטרם התפתח לכדי בעיה משמעותית.

כיום, ניתן אף לעשות שימוש בהתקנה של מערכות טכנולוגיות לגילוי של נזילות. התקנה של מערכות אלו יאפשרו לגלות במעוד מועד נזקי צנרת ומתן מענה מידי, כשבנוסף התקנתן יאפשרו לכם ליהנות מפוליסת ביטוח זולה יותר.

צעדים שיש לנקוט כנזקי צנרת מתגלים

ברגע שנגלה נזקי צנרת בדירתנו, ממליץ עורך דין נזק צנרת, על מספר צעדים מיידיים שיש לנקוט, כשאלו כוללים, הזמנה של איש מקצוע כצעד ראשון וזאת בכדי שייתן מענה מידי לנזק שהתגלה ובמניעת החמרתו, כשתיעוד הנזק הינו קריטי וחשוב וזאת כחלק מהשיח בהמשך מול חברת הביטוח וכראיות לעורך הדין שלכם במידה ויתגלו מחלוקת מולה.

כמו כן, חשוב לקבל ליווי משמאי רכוש ומהנדס לצורך קבלת הערכות לתיקון ושיקום הנזקים שנגרמו למבנה ולרכוש. בדרך כלל חברת הביטוח תמנה אנשי מקצוע מטעמה ואולם, חשוב לבדוק היטב את הערכות השווי ובמידת הצורך למנות שמאי פרטי מטעמכם.

פיצויים ותגמולי ביטוח בתביעת נזקי צנרת

במקרים בהם מתגלה מחלוקת, בשל נזקי הצנרת שקרו, בין בעל הדירה לחברת הביטוח בכל הנוגע לכיסוי הכספי אודות הנזק שהתרחש, מעורבותו של עורך דין במקרים אלו קריטית. מבוטחים רבים, לאורך השנים, מעידים כי גיוס של עורך דין ביטוח בעת מחלוקת מול חברת הביטוח, הוא הדבר שאפשר להם לקבל, בסופו של דבר, פיצוי ראוי ושלם מחברת הביטוח שלהם.

חשוב לציין, כי גיוס עורך דין בעבור קבלת פיצוי ראוי מחברת הביטוח, המתנערת מכיסוי נזקי הצנרת, אינו מוביל תמיד בהגשת תביעה משפטית מולם. עורך דין מנוסה ידע לעשות שימוש נכון במספר כלים אחרים העומדים לרשותו בטרם יבחר באפשרות של תביעה משפטית.

מעורבותו של עורך דין מטעמכם, תוביל לשיח מול חברת הביטוח וזאת בכדי להגיע להסכמות מולם, כשבמקרים רבים יוכל עורך הדין לגרום לחברת הביטוח להבין כי התנערותה כעת לא תוכל לשכנע את שופטי בית המשפט, מה שיוביל להחלטה של חברת הביטוח לשלם את מלוא הפיצוי על נזקי הצנרת שאותו דרשתם מלכתחילה.

 

מעוניינים לבחון האם ביטוח הדירה שלכם מכסה נזקי צנרת באופן רחב וראוי? דירתכם ניזוקה וחברת הביטוח מתנערת מכם?

מוזמנים ליצור עמנו קשר עוד היום לפגישה ראשונית וזאת בכדי שנוכל לסייע לכם בכל הכלים העומדים לרשותנו.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד