fbpx

עורך דין נזקי פח לרכב בתאונת דרכים

איך להשיג פיצוי במקרה של נזק לרכב ?

נזקים המוגדרים כנזקי רכוש לרכב הם כלל הנזקים הנגרמים לרכב שלכם בעת קרות תאונת דרכים, גניבתו או פריצה אליו. בגין נזקים אלו, יהיו זכאים הניזוקים להגיש תביעת נזקי רכוש לרכב באמצעות עורך דין נזקי פח לרכב, אשר בהן יתברר מי האחראי לנזק שנגרם, ולאחר מציאתו, יחויב זה בתשלום בגין הנזקים. 

על פי רוב, תביעות אלו יוגשו במקרים בהם הרכב מעורב בתאונת דרכים. במקרים אלו, לא פעם יכחיש הנהג הפוגע את אחריותו לתאונה, והדבר יוביל לבירור התובענה לעיל. לא פעם, יבחרו הנפגעים בהפעלת פוליסה לרכב אשר ברשותם, היא פוליסת הביטוח המקיף, זאת לשם חיסכון בכאב ראש מיותר.  

תאונת דרכים פיצוי – מהן עילות התביעה?

בעת התגבשות תאונת דרכים, ובשל הרצון לקבל פיצוי, ישנם שני אפיקי תביעה עיקריים לנפגעים, תביעה בגין נזק ישיר ותביעה בגין נזק עקיף. נזק ישיר הינו הנזק לרכב ונזק עקיף יכול להיות הוצאות והפסדים הקשורים לתאונה כפי שיפורט להלן:

תביעה לנזק ישיר – תביעת רכוש לרכב

תביעות מסוג זה הן תביעות בשל נזקים שנגרמו לרכב עצמו, לרבות עיקומי הפח, פגיעה בשלדה או במרכב הרכב בכללותו והוצאות נוספות. יש לציין כי בעת הגשת תביעות אלו יש להביא הערכה מטעם שמאי באמצעות חוות דעת שמאי רכב, וההמלצה היא לבצע את בדיקת השמאי בסמוך למועד התאונה ככל הניתן, זאת לשם סתירת הטיעון שהנזק לא נגרם בתאונה המדוברת. כמו כן, רצוי לצלם ולתעד את הנזקים שנגרמו לרכב בזירת התאונה, מאחר וככל והצד המזיק, התכחש לנזקים, הרי שאיסוף הראיות והתיעוד הם שלב קריטי להוכחת הנזקים.

עוד יצוין, כי ככל ותבחרו להפעיל את הפוליסה בחברת הביטוח, ודמי הביטוח עלולים להתייקר בזמן חידוש הפוליסה ועל כן, יש לקחת זאת בחשבון. לעיתים עורך דין תביעות ביטוח יכול לתת מענה בהגשת תביעת הפסדים (התייקרות פוליסה או דמי השתתפות עצמית).

תביעה לנזק עקיף – תביעת הפסדים והפרשים

מעבר לנזק ישיר, תביעה זו נועדה לפצות את הבעלים של הרכב בגין כל נזק שאינו קשור במישרין לרכב, אלא בגין נזקים עתידיים ושונים שנגרמו לו למשל: הוצאות גרירה, אובדן ימי עבודה, הוצאות נסיעה, אובדן רווחים (במקרה שמדובר ברכב עבודה), השתתפות עצמית בעת הפעלת הפוליסה, התייקרות דמי הפוליסה ועוד.
ככלל, חשוב ונחוץ לשמור את כל המסמכים הרלוונטיים להוכחת הנזקים בעת שמגישים דרישת תשלום או הגשת תביעה ובכלל זה הצעות מחיר, חשבוניות, קבלות, הזמנות עבודה וכו’.

האם כדאי להפעיל את הביטוח אחרי תאונה ?

כאמור לעיל, לא פעם בוחרים בעלי רכב שניזוקו להפעיל את פוליסת הביטוח שברשותם ולקבל את תגמולי הביטוח. אולם, בשל העובדה שהפעלת הביטוח תביא לתשלומים נוספים בהמשך הדרך, לרבות בשל עליית מחיר הביטוח ואיבוד ההנחה בגין דוח היעדר התביעות, קיימת אפשרות להגיש תביעה באמצעות עורך דין נזקי רכוש לרכב או תביעה בבית משפט לתביעות קטנות ( עד לסכום של כ – 34,000 ₪) כנגד נהג הרכב הפוגע וחברת הביטוח (במקרה שנהג הרכב מבוטח בביטוח לצד שלישי או בביטוח מקיף).
אפשרות זו, עדיפה במקרה שבו האחריות לתאונה בחלקה או במלואה הינה של נהג הרכב הפוגע, כמו כן יש לקחת בחשבון את סכום התביעה ובדיקת הסיכון מול הסיכוי לקבל את הפיצויים מהצד השני (בין אם מדובר בחברת ביטוח ובין אם מדובר באדם אחר או בחברה).

האם לאחר שהפעלתי את פוליסת הביטוח אני זכאי לתגמולים נוספים ?

בהחלט כן! מאחר וחברת הביטוח דואגת לפיצוי בגין הנזקים הישירים בלבד, הרי שמאחר ונגרמו לכם הוצאות והפסדים נוספים, לרבות דמי השתתפות עצמית, אובדן רווחים, התייקרות דמי הפוליסה והפסד הנחת העדר תביעות, הרי שאלו הפסדים ונזקים שניתן לקבל עבורם פיצוי מהמזיק.

בכדי לבדוק זכאותכם לפיצוי מלא או חלקי יש להתייעץ עם עורך דין נזקי רכוש לרכב, על מנת שיעריך את סיכויי ההצלחה של התביעה, תוך התחשבות במכלול הראיות ובין היתר, באופן התרחשות התאונה ובשיעור הנזק והיקפו.

עורך דין נזיקין וביטוח ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ורב בתחום נזקי רכוש לרכב ומייצג את לקוחות המשרד בבתי המשפט השונים להשגת הפיצוי המקסימלי

 * אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד