כיצד לקבל פיצויים עבור נזקי שריפה? ייעוץ משפטי מעורך דין נזקי שריפה

כיצד לקבל פיצויים עבור נזקי שריפה?

אירועים של שריפות מובילים לפגיעה רחבה בנכסים וברכוש. לנפגעי נזקי שריפה יש דרכים רבות המאפשרות קבלת פיצויים במקרים בהם הנכסים והרכוש שלהם נפגע, כשברוב המקרים מומלץ שתהליך בקשת הפיצוי או תביעתו ייעשה בליווי מקצועי של עורך דין נזקי שריפה.

מקרים בהם נגרם נזק לנכסים ורכוש בשריפה, מעמיד אותנו במצב בו אנו צריכים לבחון ממי ניתן לקבל פיצויים בגין אותם נזקים. תהליך קבלת הפיצויים שונה בכל סיטואציה, כשעלינו להכיר מקרוב כיצד יש לפעול ולהתנהל בכל מצב.

מי זכאי לפיצויים?

ברוב המקרים, זכאים לפיצויים עבור נזקי שריפה מי שרכשו ביטוח דירה או ביטוח עסק. פוליסות ביטוח אלו מכסות בדרך כלל נזקים שנגרמו כתוצאה משריפה, הן לרכוש עצמו והן לתוכן הנמצא בו. ככל ואין פוליסת ביטוח, יש לברר את המקור לפרוץ השריפה ובמקרה כזה יש להטיל האחריות על הגורם המזיק כמו למשל: יבואן/משווק מוצר חשמלי ממנו פרצה השריפה או כל גורם אחר רלוונטי כמובן לנסיבות המקרה.

מהם סוגי הפיצויים?

סוגי הפיצויים להם זכאי הנפגע תלויים בגורמים שונים, ביניהם תנאי פוליסת הביטוח, חומרת הנזק ונסיבות האירוע.

פיצויים עבור נזק לרכוש: פיצויים אלו נועדו לכסות את עלויות תיקון הנזק שנגרם למבנה עצמו, כגון: שריפת קירות, ריצוף, תקרות, ועוד.

פיצויים עבור נזק לתוכן: פיצויים אלו נועדו לכסות את עלויות החלפת תכולת הדירה או העסק שנפגעה כתוצאה מהשריפה, כגון: רהיטים, מכשירי חשמל, בגדים, ועוד.

הוצאות נוספות: פיצויים אלו נועדו לכסות הוצאות נוספות שנגרמו כתוצאה מהשריפה, כגון: הוצאות לינה זמנית, הוצאות על מזון, הוצאות רפואיות, ועוד.

קבלת פיצויים מחברת הביטוח עצמה

במקרים ובהם הנכסים והרכוש שלנו, שניזוקו בשריפה, בוטחו בפוליסת ביטוח, אנו אמורים לקבל פיצויים מחברת הביטוח וזאת בהתאם לתנאי הפוליסה שחתמנו מולה.

לאחר אירוע השריפה יש להודיע לחברת הביטוח, באמצעות מסמכים ייעודיים, על שאירע. כבר בשלב זה רצוי עד מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין בתחום הביטוח, שינחה אתכם כיצד למלא את אותם מסמכים באופן ראוי וכזה שיתאר בצורה מדויקת אודות היקף הנזקים.

לאחר בחינת המקרה על ידי אנשי מקצוע מטעם חברת הביטוח, ובמידה וחברת הביטוח הגיעה למסקנה כי המקרה עומד בתנאי הפוליסה, היא תדאג להעביר למבוטח פיצוי על הנזקים שאירעו בשריפה.

במידה וחברת הביטוח מסתייגת מתשלום הפיצוי, או יש והיא מציעה פיצוי חלקי על שאירע. אז שמורה למבוטח ועורך דינו האפשרות לתבוע את מלוא הפיצוי בהגשת תביעה לבית המשפט.

 קבלת פיצויים לעסק שניזוק משריפה

במקרים של בתי עסק שניזוקו בשריפה, גובה הפיצויים שיתקבלו נוגע לפוליסת הביטוח שקיימת אצלכם. במידה והכיסוי הביטוחי שלכם כולל כיסוי גם לנזקים עקיפים, תוכלו לקבל פיצוי על הנזק שנגרם לנכס ולרכוש ואף פיצוי שיינתן לכם בגין רווחים עתידיים שנגרמו בשל השבתת בית העסק שלכם בגין אותה שריפה.

במקרים ובהם העברת תשלומי הפיצוי על ידי חברת הביטוח מתעכבים לאורך זמן לא סביר, ויש והדבר הוביל לנזקים עקיפים נוספים, ניתן יהיה לחייב את חברת הביטוח גם בתשלום של נזקים אלו. הוכחה להתנהלות זו של חברת הביטוח חשוב שתעשה בליווי והובלה של עורך דין, שיתנהל מולם ישירות, באמצעות פנייה לרשויות או בפנייה לבית המשפט.

קבלת פיצויים משריפה מנכס שאינו מבוטח

במקרים ובהם הנכס שלנו ניזוק משריפה, כשאותו נכס אינו מבוטח בפוליסת ביטוח לנזקי שריפה, אנו לא אמורים לקבל פיצויים על נזקים שנגרמו בשל אחריותנו האישית. לצד זאת, במקרים בהם השריפה אירעה בשל רשלנות של גורם אחר, ניתן כמובן לתבוע את אותו גורם בעבור פיצויים על הנזקים לנכס ולרכוש שלכם.

קבלת פיצויים משריפה בשל פעולות מלחמה או איבה

אפשרות נוספת בקבלת פיצויים בגין שריפות אפשרית, במקרים ובהם השריפה קרתה בשל פעולות מלחמה או איבה. הסדר פיצויים זה מעוגן בחוק מס רכוש וקרן פיצויים – תשכ”א – 1961.

הגשת תביעה לפיצויים במסגרת אותו חוק, מצריך אישור ממשטרת ישראל, כשאישור זה מתבסס על דו”ח של חוקר שריפות, כשדו”ח זה מפרט את הגורם לשריפה. עורכי דין בתחום ממליצים להגיש את התביעה לפיצויים יחד עם הערכת שמאי נזקי שריפות.

חשוב להדגיש כי נטל ההוכחה בתביעה זו מוטל על התובע עצמו, כשבה נדרשת הוכחה ישירה או סיבתית כי פעולת מלחמה או איבה הובילה למקרה השריפה והנזקים הנלווים.

קבלת פיצויים מהמדינה בשל אחריותה לשריפה שאירעה

ישנם מקרים ובהם האחראית לשריפה שאירעה היא המדינה עצמה. מדובר על מקרים של התרשלות, מחדל או הפרת חובה של המדינה.

 כיצד לקבל פיצויים עבור נזקי שריפה?

נושא 
מה לעשות לאחר שריפה?1. לפנות לחברת הביטוח בהקדם האפשרי . 2. לתעד את הנזק שנגרם (תמונות, סרטונים, חוות דעת של שמאי).
גובה הפיצוייםתלוי בסוג הביטוח, היקף הנזק, סכום הביטוח ותנאי הפוליסה.
מקורות נוספים לפיצוייםהביטוח הלאומי, קרן הפיצויים לנפגעי פעולות איבה, תביעה משפטית.
טיפים לקבלת פיצוייםתיעוד מקיף, פנייה מהירה, שיתוף פעולה עם חברת הביטוח, ייעוץ משפטי.
למי לפנות?עורך דין המתמחה בנזקי שריפה.

המלצות חשובות ודגשים בתביעת נזקי שריפה:

מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בנזקי שריפה עוד בשלבים הראשוניים לאחר האירוע. עורך דין יכול לסייע לכם בהתנהלות מול חברת הביטוח, בהגשת התביעה ובהשגת הפיצויים המגיעים לכם.

חשוב לתעד את כל ההוצאות הקשורות לאירוע השריפה, החל מהוצאות כיבוי ועד להוצאות על רכישת ציוד חדש.

יש לשמור על קשר רציף עם חברת הביטוח ולעקוב אחר התקדמות הטיפול בתביעה.

התמודדות עם נזקי שריפה היא משימה מורכבת. קבלת פיצויים יכולה לסייע רבות בהתמודדות עם ההשלכות הכלכליות של האירוע. חשוב לפעול במהירות ולעקוב אחר כל ההליכים הנדרשים. מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בנזקי שריפה לקבלת סיוע וליווי משפטי.

עורך דין נזקי שריפה מומלץ

על מנת שתוכלו להבטיח לעצמכם את מלוא הפיצוי הכספי ומימוש תגמולי הביטוח פנו עכשיו למשרדנו ותקבלו מעטפת מקצועית רחבה שתבטיח לכם מקסימום פיצוי כספי.

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

 * אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד