fbpx

דוגמאות לפיצויים תאונות דרכים – חוק הפלת”ד

דוגמאות לפיצויים תאונת דרכים  – על פי חוק הפלת”ד

בישראל, אדם אשר נפגעה פגיעה פיזית בגלל תאונת דרכים, זכאי יהיה לפיצוי כספי על נזקיו, אם הוא אשם בתאונה וגם אם אינו אשם. זהו למעשה חוק הפלת”ד שהוא חוק פיצויים לנפגעי גוף בתאונות דרכים. מדובר למעשה, על עיקרון האחריות המוחלטת אשר אינו דן  בשאלת האשם התורם או האשם המוחלט  לקרות תאונת הדרכים, כך שיש לפצות את כל מי שנפגע כתוצאה מהתאונה. הפיצוי בעצם ישולם ע”י חברת הביטוח של הרכב שבו נסע או נהג הנפגע. במידה ומי שנפגע היה הולך רגל, התביעה תוגש לרכב שפגע בו. אם מדובר בתאונת “פגע וברח” , או בפגיעה של רכב שלא היה מבוטח, אפשר  יהיה לקבל את הפיצויים המגיעים לנפגע מחברת קרנית, שהוא גוף סטטוטורי שאת חלק מתשלום הפרמיה שכל הנהגים משלמים במסגרת ביטוח חובה, במידה ואין גוף שניתן לפנות אליו במקרה של תאונת פגע וברח.

מהן היתרונות של חוק הפלת”ד?

חוק הפלת”ד שהוא חוק שחוקק למטרת פיצויים תאונת דרכים, חוקק בשנת 1975, כאשר החוק למעשה קובע כי אדם המעורב בתאונת דרכים זכאי לפיצויים שמגיעים לו בהתאם להוראות החוק.  כמו כן, חוק זה מגביל אף את שכר הטרחה שיגבה עורך הדין ואף, מצמצם את העלויות של חו”ד הרפואיות, כאשר בית המשפט ממנה מומחה אחד, מה שמוזיל את העלויות של המשפט.

המקרים הנפוצים לעילות תביעה לפי חוק הפלת”ד

לפי סעיף 8(ג) לחוק הפלת”ד, כאשר אין עילת תביעה, ניתן יהיה להגיש תביעת פיצויים בגין תאונת דרכים לפי פקודת הנזיקין. אחד מהמקרים הנפוצים הוא, כאשר הנהג נהג ברכבו, בידיעה שלרכב לא קיים ביטוח חובה. עוד מקרים נפוצים הם, כאשר נהג נוהג ברכב לא שלו, ללא רשות הבעלים בניגוד לחוק העונשין, כאשר נהג שאין לו רישיון מתאים לנהיגה בסוג הרכב וכדומה. במקרים אלו ממומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים.

דוגמא לפיצויים בתאונת דרכים

בבימ”ש השלום בחדרה התקבלה בשנת 2018, תביעת פיצויים תאונת דרכים בגין נזקי גוף מכוח חוק הפלת”ד, אשר הוגשה באמצעות הוריה של קטינה בת 5, אשר נחבלה בראשה בעקבות רכב חולף. לאחר שהשופטת בחנה את העדויות והראיות, היא קבעה כי חברת  קרנית, תשלם  פיצויים לקטינה ע”ס של 674,866 ₪ עבור הנזק שנגרם לה בעקבות אותה תאונת דרכים, בתוספת שכ”ט עו”ד והוצאות משפט. במקרה זה, מדובר כאמור בתאונת פגע וברח, היות והפרטים לגבי הרכב הפוגע, לא היו ידועים להם או לביתם. למרות שחברת קרנית הכחישה את טענות ההורים וכפרה בחבותה לתשלום הפיצויים, היות והחברה טענה כי הוריה של הקטינה לא התאמצו מספיק, למציאת בעל הרכב הפוגע. לאחר שבית המשפט מינה מומחה אף אוזן גרון, אשר קבע כי נגרמה לקטינה נכות קבועה בגובה של 10%, היות ושמיעתה נפגעה באוזן ימין וכן, קבע לה נכות נוספת של 15% בגין פגיעה בחלק של האוזן הפנימית ברמה בינונית.

 קשר ישיר בין התאונה לפגיעות שנגרמו לקטינה

המומחה הרפואי מטעם ביהמ”ש, קבע בנוסף, כי קיים קשר ישיר בין  תאונת הדרכים לבין הנזקים הגופניים שנגרמו לקטינה, מה שצוין בגובה הנכות הכוללת שהוא קבע שהיא  בגובה של 23.5%. השופטת בסופו של דבר, הסכימה לאמץ את חו”ד של המומחה הרפואי, גם לגבי סוג וגובה הנכות.כמו כן, הוכח כי התאונה רמה לקטינה לשבר בגולגולת מצד ימין, מה שעירב את החלק הפנימי של האוזן והחלק החיצוני ועקב כך שמיעתה ניזוקה.

מה כולל תשלום הפיצויים שיקבל נפגע כתוצאה מתאונת דרכים?

יש לציין, כי ישנם נזקים שבגינם נפגעים כתוצאה מתאונת דרכים יוכלו לקבל פיצויים כספיים. יש לקחת בחשבון את הפסד ההשתכרות מיום הפגיעה ועד ליום שבו תוגש התביעה וכן, אובדן השתכרות עתידי, כאשר ישנה פגיעה פיזית או נפשית שגרמה לנפגע ירידה בכושר עבודתו. התביעה תכלול פיצוי על ההוצאות הרפואיות שהנפגע נאלץ לשלם כגון: פנייה לרופא מומחה, רכישת תרופות, הוצאות נסיעה וכיו”ב. גם פיצויים בגין סבל וכאב, עוגמת נפש שספג הנפגע ישולמו. למעשה קביעת סכום הפיצויים תתבסס על נסיבות התאונה, חומרת הנכות שנגרמו לנפגע ועוד.

לסיכום – מי שנפגע כתוצאה מתאונת דרכים, יצטרך מיד לפנות אל עו”ד נזיקין המתמחה בנושא של תאונות דרכים, על מנת להוציא את המיטב ואת הפיצויים שמגיעים לו כחוק בעקבות התאונה.

האם כדאי להיות מיוצג על ידי עו”ד תאונות דרכים?

מאחר ומדובר בהליך משפטי מומלץ ורצוי להגיש את התביעה ולנהל את ההליך המשפטי על ידי עורך דין המתמחה בנזיקין ובתביעות פלת”ד.

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

 

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד