שכר טרחת עורך דין נזקי רכוש – איך קובעים את שכר הטרחה בתביעות נזיקין

היבטים הנוגעים לשכר טרחה לעורך דין בתחום נזקי רכוש

לאורך השנים כמעט כל אחד מאיתנו יצטרך את שירותיו של עורך דין. בחיפוש אחר עורך דין קיים כמובן נושא שכר הטרחה אותו אנו לוקחים בחשבון, כשנושא זה מקבל ביטוי גם במקרים בהם אנו זקוקים לייצוג של עורך דין בתחום נזקי הרכוש.

במאמר שלפניכם נציג את נושא שכר הטרחה של עורך דין, תוך התייחסות לנושא זה סביב מקרים בהם מדובר על ייצוג של עורך דין בתחום נזקי הרכוש.

איתור עורך דין בתחום נזקי הרכוש

במקרים בהם נרצה למצוא עורך דין שייצג אותנו בתחום נזקי הרכוש, שיחה טלפונית מול כל עורך דין תאפשר לנו להסביר לו בקצרה על המקרה הנזיקי שלנו, כשהוא מנגד ירצה להזמין אותנו לפגישה ראשונה במידה ומדובר במקרה משפטי שבו הוא מאמין שמקצועיותו, הידע שלו וניסיונו יוכלו לסייע לכם בהמשך.

חשוב לציין כי אצל חלק מעורכי הדין, קיומה של פגישת הכרות שכזו תעשה בתשלום. על עורך הדין לציין זאת כמובן באותה שיחת טלפון מולכם ולא לציין שהפגישה בתשלום רק לאחר שזו התקיימה. מנגד, ישנם עורכי דין המעדיפים להזמין לפגישה מבלי לחייב אודותיה, כשהם מודעים לעובדה כי יש ושיחה זו לא תוביל לייצוג בהמשך.

חשוב להדגיש כמובן כי אותה פגישת הכרות, בין אם היא בתשלום או לאו, אין בה לחייב את מי מהצדדים. ישנם מקרים ובהם אנו נחליט לאחר הפגישה בחיפוש אחר עורך דין אחר, כשבמקרים אחרים תוכן הפגישה יוביל את עורך הדין לומר באופן כנה כי הוא פחות מתאים לייצג אתכם באותו נושא שבגינו הגעתם אליו.

עריכת הסכם שכר טרחה מול עורך הדין

תחום נזקי הרכוש בישראל מהווה את אחד מהתחומים הפעילים והגועשים בעבור עורכי הדין. גם כאן, כמו בכל תחום אחר בו יש צורך בייצוג של עורך דין, חשוב לערוך הסכם שכר טרחה מול עורך הדין שבחרתם.

עריכת הסכם שכר טרחה מול עורך הדין מהווה כלי חשוב ומשמעותי המונע, ברוב רובם של המקרים, מחלוקות עתידיות בין הצדדים, לבטח אם בהסכם זה אופן תשלום שכר הטרחה מוצג בצורה בהיר ומסודר לאורך התהליך.

המלצות בעריכת הסכם שכר טרחה

חשוב לחתום על הסכם שכר טרחה עם עורך הדין לפני תחילת הטיפול בתביעה. הסכם זה צריך לכלול את כל הפרטים הקשורים לשכר הטרחה, כגון:

  • שיעור שכר הטרחה
  • אופן תשלום שכר הטרחה
  • תנאים של ביטול ההסכם
  • אגרות והוצאות משרדיות
  • חוות דעת מומחים

גובה שכר הטרחה בהתאם למורכבותו של התיק

ייצוג של עורך דין בתחום נזקי הרכוש, עלול להיות כזה שיכלול תהליך ארוך ומייגע שיכלול תביעה ארוכה שתדון בבית המשפט במספר רב של דיונים, כשמנגד יש ואותו עורך דין יוכל לסייע בשלב מוקדם תוך מציאת פשרה מול הצד שנתבע מבלי הצורך לפנות לבית המשפט.

באופן טבעי, לאורכו של התהליך בתחום נזקי הרכוש קיימת השפעה רבה לגובה שכר הטרחה שנשלם לעורך הדין. במקרים בהם התהליך יהיה ארוך ויצריך מעורך הדין וצוותו לבצע פעולות ייצוג ופעולות משפטיות אחרות, כך שכר הטרחה בסופו יהיה גבוה יותר.

גם כאן, על עורך הדין להציג את כלל ההתרחשויות האפשריות בפני לקוחותיו בהסכם שכר הטרחה ולציין את עלות כל פעולה שהוא וצוות משרדו אמורים לבצע.

שכר טרחה בהתאם לסכום התביעה

גורם נוסף המשפיע על גובה שכר הטרחה לעורך דין בתחום נזקי הרכוש, קשור לסכום התביעה. בתביעות נזקי רכוש שסכום התביעה עומד על עשרות אלפי שקלים, נוהגים רוב עורכי הדין לדרוש שכר טרחה השווה בערך ל-25% מסכום התביעה, כששכר הטרחה משולם רק במידה והתביעה הצליחה.

סוגי שכר טרחה נפוצים בתביעות נזקי רכוש

ישנם שני סוגים נפוצים של שכר טרחה בתביעות נזקי רכוש:

שכר טרחה קבוע: שכר טרחה קבוע הוא סכום כסף קבוע שנקבע מראש, ללא קשר לתוצאת התביעה. שכר טרחה זה עשוי להיות יתרון עבור התובע, שכן הוא יודע מראש כמה הוא יצטרך לשלם לעורך הדין, גם אם התביעה תידחה.

שכר טרחה על בסיס הצלחה: שכר טרחה לפי הצלחה הוא סכום כסף שנקבע בהתאם לסכום הפיצויים שייפסקו לתובע. אם התביעה תידחה, התובע לא יצטרך לשלם שכר טרחה לעורך הדין. שכר טרחה זה עשוי להיות יתרון עבור התובע, שכן הוא לא יצטרך להוציא כסף על שכר טרחה אם התביעה תידחה.

ברוב המקרים שכר הטרחה בנוי משכר טרחת עו”ד בפתיחת התיק והכנת התביעה וחלק נוסף על בסיס אחוזים מסכום התביעה בין 15% ל – 25% מסכום התביעה.

גורמים המשפיעים על שכר טרחה

סוג התיק

שכר הטרחה בתביעות נזיקין, לדוגמה, צפוי להיות גבוה יותר משכר הטרחה בתביעות אזרחיות רגילות.

היקף העבודה

 ככל שהיקף העבודה הנדרש לטיפול בתיק גדול יותר, כך שכר הטרחה צפוי להיות גבוה יותר.

הסיכונים הכרוכים בתיק

אם התיק כרוך בסיכונים משפטיים גבוהים, עורך הדין עשוי לגבות שכר טרחה גבוה יותר כדי לכסות את הסיכונים הללו.

ניסיון עורך הדין

עורכי דין בעלי ניסיון רב בתחום מסוים צפויים לגבות שכר טרחה גבוה יותר לעומת עורכי דין בתחילת דרכם.

תעריף מומלץ של שכר טרחת עורך דין בנזיקין

על פי כללי לשכת עורכי הדין בישראל התעריף המינימלי המומלץ תש”ס 2000, שכר טרחת עורך דין בנזיקין נקבע בדרך כלל לפי שכר טרחה אחוזוני, אשר נע בין 15% ל-25% מהפיצויים שייפסקו ללקוח.

תעריף זה מומלץ מכיוון שהוא מאפשר ללקוח להעריך את עלות הטיפול בתיק שלו מראש, וכן מכיוון שהוא מעודד את עורך הדין להשקיע את המאמץ הרב ביותר כדי להשיג את הפיצויים המרביים עבור הלקוח.

עם זאת, חשוב לציין כי תעריף זה הוא רק המלצה, וכי שכר הטרחה הסופי נקבע בהסכם בין עורך הדין ללקוח.

להלן סעיף לכללי לשכת עורכי הדין (התעריף המינימלי המומלץ), תש”ס-2000

נוסח עדכני נכון ליום: 18-09-2023

תביעות נזיקין ותביעות אזרחיות ששכרן תלוי בתוצאות המשפט

(בבית משפט שלום ובבית משפט מחוזי) למעט תביעות לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל”ה-1975

עד 173,638 ש”ח

15% מהסכום הנפסק לאחר ניכוי גמלה שמשלם המוסד לביטוח לאומי

 עולה על 173,638 ש”ח ואינו עולה על 434,097 ש”ח

12.5% מהסכום שנפסק לאחר ניכוי גמלה שמשלם המוסד לביטוח לאומי

עולה על 434,097 ש”ח

10% מהסכום שנפסק לאחר ניכוי גמלה שמשלם המוסד לביטוח לאומי

ישיבה נוספת בענינים כאמור

689  ש”ח

* חשוב לציין כי תעריף זה הוא רק המלצה, וכי שכר הטרחה הסופי נקבע בהסכם בין עורך הדין ללקוח.

אם נגרם לכם נזק לרכוש, אל תהססו לפנות לעורך דין מומחה בנזקי רכוש. עורך דין העוסק בתחום יוכל לסייע לכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם על הנזקים שנגרמו לכם, ולחסוך לכם זמן, כסף ומאמץ ולהביא את התוצאה הטובה ביותר עבורכם..

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

 

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד