fbpx

ששי לב | משרד עורכי דין

עורך דין תאונות דרכים

תביעה כספית נגד חברת ביטוח במקרה של תאונת דרכים​

תביעה נגד חברת ביטוח – עורך דין ביטוח

לא פעם חברות הביטוח יחליטו לדחות את תביעת הפיצויים של היחיד, אשר נגרמו בשל תאונת דרכים. במקרים אלו, מעבר לאיגוד ושמירת המסמכים הרלוונטיים, מומלץ במקרי הדחייה לפנות לעורך דין בתחום דיני הביטוח ונזיקין, שיוכל לסייע לפתור כל בעיה אל מול חברת הביטוח.

איך מקבלים פיצוי מחברת ביטוח ?

בעת התגבשות נזק למבוטח תחת פוליסה מסוימת, מציגה חברת הביטוח שלבי פרוצדורה, בהם יש לעמוד לשם מימושה. במקרים בהם הנזק נגרם בשל תאונת דרכים, המביא להתגבשות תביעת נזק לרכב, יהא על המבוטח לדאוג לכלל הטפסים הנדרשים, בהם המצאת קבלות להוצאות שהוצאו, הוצאות תיקון, חוות דעת שמאי וכן למלא טופס דיווח תאונת דרכים, ובנוסף אישור משטרתי לנפגעי תאונות דרכים ככל והייתה מעורבות של משטרת ישראל.
על אף שלכאורה מדובר על כספים ופיצויים המגיעים לכם, מכוח היותכם מבוטחים, לא פעם בעת הגשת תביעת נזק, חברת ביטוח תערים קשיים ותפצה את המבוטחים באופן חלקי בעת הפעלת הפוליסה.

האם חברת ביטוח יכולה לדחות את הדרישה לתשלום ?

חברות ביטוח ,בהיותן גופים כלכליים גדולים, אינם ששים לשלם למבוטח, גם כאשר לזה מגיע לכאורה לקבל תשלום. “חברת ביטוח דחתה תביעה לתשלום” הוא לצערנו, ביטוי שאינו נדיר במדינת ישראל, ובחלק מהתחומים סך התביעות שנדחות יכולות להגיע לכדי 30%. בחלק מהמקרים, ייתכן ודחיית התביעה הינה מוצדקת ואולם בחלק אחר, מדובר בדחיית תביעה בניגוד לדין, לפסיקה ולהנחיות המפקח על הביטוח.
על כן, אין לראות בדחיית התביעה על ידי חברת הביטוח כסוף דבר.

באמצעות עורך דין לדיני ביטוח ולדיני נזיקין ניתן לבחון האם בדין נדחתה התביעה או שניתן לערער על הקביעה ולקבל את הפיצויים וההפסדים המגיעים לכם.

מה חשוב לדעת לפני שתובעים חברת ביטוח ?

ראשית, חשוב לקרוא את פרטי הפוליסה הוראותיה ותנאיה. מדובר בפעולה הכרחית ונדרשת ואולם, לעיתים ממה שכתוב ואולי על דרך השלילה ממה שלא כתוב בעת ניסוח הפוליסה, הנכם זכאיים לפיצוי ועל מנת לדעת מתי הנכם זכאים לפיצוי מלא או פיצוי חלקי או לחילופין, לשיפוי בגין הנזק שנגרם מצד שלישי, רצוי להיוועץ עם עורך דין.

תביעת חברת ביטוח של המזיק אפשרית במקרה שבו מוכחת אחריות הנהג לתאונה וככל וקיים כיסוי ביטוחי ופוליסה בתוקף. באותם המקרים של הסרת כיסוי ביטוחי ניתן להגיש תביעה נזיקית במישרין כנגד נהג הרכב הפוגע.

בין אם קיבלתם פיצוי חלקי או מלא מחברת הביטוח, קיימים הפסדים עקיפים כגון: השתתפות עצמית, השתתפות עצמית לירידת ערך, בלאי, התייקרות פוליסה, הוצאות נסיעה, השכרת רכב ועוד. בגין הפסדים אלו, ניתן לקבל שיפוי מצד ג’ או מחברת הביטוח ועל כן, חשוב להתייעץ עם עורך דין על מנת לבחון את זכאותכם לפיצוי.

תיעוד וצירוף מסמכים להוכחת התביעה

לא פעם הצלחת התביעה אל מול חברת הביטוח קמה ונופלת על בסיס התיעוד אותו אתם מחזיקים בידכם. החל מתמונות של זירת האירוע ומסמכי הנהג הפוגע, וכלה בקבלות שקיבלתם מהמוסך או משמאי הרכב אליו פניתם.

על מנת להגיש את התביעה ולבססה היטב, יש להציג את כל המסמכים ובכלל זה תמונות נזקף חוות דעת שמאי, חשבוניות וקבלות תיקון על מנת להוכיח את מלוא רכיבי התביעה. ככל שלא תמציאו את הראיות הרלוונטיות והנדרשות להוכחת האחריות והנזק, ייתכן שסך הפיצוי לו תזכו לא יהא מושלם, או גרוע מכך, התביעה תדחה תוך חיובכם בהוצאות משפט של הצד השני.

הפתרון – עורך דין ביטוח המתמחה בתביעות נגד חברות ביטוח

לשם עמידה איתנה אל מול חברות הביטוח, ההמלצה העיקרית היא שכירת שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום. ככל שבקשת הנפגע לקבלת פיצוי או שיפוי מטעם חברת הביטוח נדחה, עורך דין נזקי רכוש וביטוח, אשר מתמחה בקבלת פיצויים מטעם חברות הביטוח, יוכל לגבות עבורכם את כלל הכספים המגיעים לכם בהתאם לכל דין.

בכל מקרה בו היית מעורב בתאונה המלווה בנזקי רכוש לרכב מומלץ לפנות אלינו כבר בתחילת הדרך, על מנת לבחון את האפשרויות העומדות לרשותך, כדי שתקבל את הפיצוי המקסימלי המגיע לך, הן מחברות הביטוח והן מהצד השלישי, גם במקרים בהם אין פוליסה בתוקף.

 

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

מחפשים עורך דין ביטוח להגיש תביעה נגד חברת ביטוח?​

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

ששי לב עורך דין ומגשר