fbpx

תביעת נזקי רכוש

תביעת נזקי רכוש הינו תחום רחב הכולל בתוכו מקרים בהם נגרם נזק לרכוש בשל רשלנות של צד שלישי, מחדל  או בשל סיבות של כוח עליון. נזקי רכוש יכולים לקרות לדירה ולרהיטים והחפצים שבה, לכלי רכב, בתי עסק וכל רכוש אחר.

במקרים רבים נזקים לרכוש יכולים להיגרם, כאמור, בשל רשלנות של צד שלישי ומכאן אחריותו של אותו צד לנזק שנגרם. במקרים ובהם מצאנו עצמנו בסיטואציה בה רכוש השייך לנו ניזוק בשל רשלנות של אחר, רצוי לבחון האפשרות בהגשת תביעת נזקי רכוש וזאת בליווי של עורך דין נזקי רכוש.

מקרים נפוצים של נזקי רכוש

לצערנו הרב כמעט בכל יום תוכלו לשמוע בגופי התקשורת השונים על מקרים בהם הייתה פגיעה רבה ורחבה ברכוש, כשלא פעם לצד הפגיעה ברכוש נוספה אף פגיעה בנפש שהובילה להרוגים ופצועים.

מקרים של נזקי רכוש בישראל יכולים לקרות בשל מספר רחב של גורמים, דוגמת דלקות שנוצרות בשוגג בדירות, משרדים ומפעלים, הצפות מים בשל נזילות ושיטפונות, נזקי רכוש לדירה וכלי רכב אליהם פרצו, רשלנות של בעלי מקצוע שונים, חברות אבטחה ועוד.

כל מקרה של נזקי רכוש יביא ברוב המקרים לבחינה של שמאי רכוש המתמחה ביכולת להעריך את שווי הנזק ואת הגורמים לו ולצידם כמובן עורך דין נזקי רכוש אשר עומד לצידם של מבוטחים ואלו שרכושם ניזוק כנגד חברות הביטוח, המדינה (במקרה, למשל, של אסונות טבע) ואותו צד שלישי שרשלנותו הישירה הביאה לנזק.

הפעלת הביטוח לצד האפשרות בהגשת תביעת כנגד צד שלישי

חשוב להכיר כי במקרים ובהם נזק לרכוש שנגרם באשמתו של גורם שלישי, אינו מאפשר לחברת הביטוח, בה ביטחתם את אותו רכוש שניזוק, להימנע מתשלום פיצויים.

מקרה, למשל, בו ניזוקה דירת מגורים של מבוטח בשל רשלנותו של השכן מהקומה למעלה שלא טיפל בנזילת מים בדירתו שלו, יכול אותו מבוטח שדירתו ניזוקה להפעיל את פוליסת ביטוח הדירה שלו וליהנות מתשלום של חברת הביטוח, כשבמקביל לכך אף להגיש תביעת נזיקין, יחד עם עורך דינו, כנגד השכן שגרום לאותו נזק, ככל שלא מדובר באותו הנזק. במקרה שבו פוצה הניזוק על ידי חברת הביטוח, הרי שחברת הביטוח תיכנס בנעלי המבוטח הניזוק ותגיש תביעה כנגד הצד השלישי.

מבוטחים רבים בחברות הביטוח השונות אשר בוחרים, במקרים כמו אלו, להגיש תביעת נזיקין כנגד אותו גורם שלישי, רצוי שיבחרו בעורך דין נזקי רכוש שלו גם הידע המקצועי והניסיון בכל הנוגע לתחום דיני הנזיקין.

מהי גובה האגרה בעת הגשת תביעת נזקי רכוש?

בהגשת תביעת נזקי רכוש לבית המשפט, על התובעים לקחת בחשבון כי גובה האגרה המשולמת לבית המשפט נגזרת מסכום התביעה עצמו, כשנכון להיום סכום האגרה עומד על כ-2.5% מסכום תביעת נזקי הרכוש שאתם ועורך הדין שלכם מתעתדים להגיש לבית המשפט.

את חצי מתשלום האגרה (בעצם 1.25% מסכום התביעה) יש לשלם בשלב הראשון עם הגשת תביעת נזקי רכוש, כשאת החצי השני נותר ניתן לשלם בשלב מאוחר יותר. אי לכך, על התובעים ועורכי דינם להעריך בצורה נכונה את סכום התביעה אותו הם דורשים ולבחון האם יוכל התובע לשלם את אותו סכום אגרה ראשוני.

שיעור האגרהמועד התשלום
1.25%במועד הגשת כתב התביעה
1.25%בטרם התקיים מועד הדיון הראשון

*סכום האגרה המינמלי בתביעות כספיות משתנה מעת לעת.

מהי משך ההתיישנות בעת תביעת נזקי רכוש?

משך ההתיישנות בהגשת תביעת נזקי רכוש הינו כשבע שנים, מלבד מקרים חריגים כמו אלו המצוינים במסגרת חוק ההתיישנות. לצד זאת, חשוב להכיר כי במקרים ובהם מוגשת תביעת ביטוח, שבבסיסה תביעה על נזק לרכוש, אזי כאן מדובר על התיישנות קצרה יותר של שלוש שנים בלבד.

רכושכם ניזוק? פנו עוד היום לעורך דין נזקי רכוש 

בתחום נזקי הרכוש חשוב להבין כי הזמן משחק תפקיד מרכזי ועל כן שיהוי בטיפול ובהגשת התביעה של אלו שרכושם ניזוק פוגע בצורה קשה ביכולתם לזכות בפיצוי ראוי מצד חברות הביטוח ואותו גורם שהתרשל.

מקרים כמו אלו מהווים דוגמה ישירה לחשיבות בפנייה לעורך דין נזקי רכוש, לו גם התמחות וידע בדיני נזיקין, וזאת בכדי שידאג במהרה לטיפול נכון, מקצועי ומדויק בכל הפרמטרים השונים הנוגעים למקרים אלו.

עו”ד נזקי רכוש ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

מחפשים עורך דין נזקי רכוש לייצוג משפטי?
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
ששי לב עורך דין ומגשר