fbpx
ששי לב | משרד עורכי דין

עורך דין נזקי גוף

תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים

תאונות דרכים המרחשות מידי יום מובילות לשני סוגים של נזקים – נזקי גוף ונזקי רכוש. במקרים ובהן לא נוצרה הסכמה בין חברות הביטוח או בין הצד שנפגע לצד הפוגע או המוסד לביטוח לאומי, שמורה זכותו של הנפגע לפנות לערכאות משפטיות באמצעות עורך דין תאונות דרכים.

חלק מהתוצרים של תאונות דרכים מתבטאים בהמשך בתביעת נזקי גוף המוגשת לבתי המשפט. התובעים, שחוו פגיעה ונזק גופני ומכאן גם נזק נפשי באותה תאונה, ילוו על ידי עורך דין לו הידע וההתמחות בסוג זה של תביעות.

תאונת דרכים בה לא מעורב רכב מנועי

בתאונת דרכים בה אין מעורבות של רכב מנועי, דוגמת תאונה בין הולך רגל לרוכב אופניים, לא יוכלו הנפגעים להגיש תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים. לצד זאת, יכולים הנפגעים בסיטואציה כזו להגיש תביעת פיצויים בגין נזקי גוף במסגרת כתביעת נזיקין בהתבסס על פקודת הנזיקין ולא על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

מתי אין צורך להוכיח אשמה

במקרים ובהם מוגשת תביעה לנזקי גוף בתאונת דרכים על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים לא קיים הצורך של הנפגע ועורך דינו להוכיח אשמה של הצד הפוגע. ניתן לחדד ולומר שבמקרים אלו אין בעצם כל רלוונטיות לשאלה מי אשם ובעצם מי שנפגע בתאונה רשאי, במסגרת אותו חוק, בקבלת פיצויים בגין נזקי גוף.

שכר טרחה מוגבל תביעת נזקי גוף תאונת דרכים

יתרון נוסף העומד לצד נפגעי תאונת דרכים, אשר מגישים יחד עם עורך דינם תביעת נזקי גוף במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, היא העובדה כי החוק מגביל את שכר הטרחה של עורך דין תאונות דרכים בנוגע לתביעה זו והוא בעצם שכר הטרחה הנמוך ביותר שמשולם בהשוואה לכל תביעת נזקי גוף אחרת שאיננה פלת”ד.

השלב בו נפסקו תגמולי הפיצוייםאחוז שכר טרחת עו”ד בפלת”ד
הושגה פשרה מחוץ לבימה”ש ובטרם הגשת תביעה8%
הושגה פשרה לאחר הגשת תביעה ובטרם פסק דין11%
ניתנה החלטת בימה”ש/פסק דין לגבי סכום הפיצוי13%

האם יש צורך בהגשת חוות דעת רפואית?

רובנו הגדול מכירים כי קבלת חוות דעת רפואית מרופא מומחה מהווה הוצאה יקרה. במקרים בהם נפגע אדם בתאונה כלשהי יש ויצטרך להגיע למספר רופאים מומחים ולמצוא עצמו משלם לכל אחד מהרופאים סכומים גבוהים על מנת לקבל מהם חוות דעת רפואיות שישמשו אותו בתביעה שהוא מגיש לחברות הביטוח, המוסד לביטוח הלאומי או לבית המשפט.

במסגרת תביעה לנזקי גוף בתאונת דרכים על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, לא קיים הצורך להוסיף לכתב התביעה את אותן חוות דעת על אף שמדובר בתביעת נזקי גוף. מדובר על עלויות גבוהות שעלולות להגיע לעשרות אלפי שקלים וזאת מבלי שאותן חוות דעת יכולות להבטיח את הצלחת התביעה. החלופה, במקרים אלו, מקבלת ביטוי בדמות מומחים רפואיים הממונים על ידי בית המשפט וזאת בהתאם למסמכים הרפואיים שהעביר התובע ועורך דינו.

מה החשיבות של עורך דין תאונות דרכים?

בהמשך לנאמר קודם, התובע ועורך דינו מעבירים לבית המשפט מסמכים רפואיים, כשעל פיהם יקבע וימנה בית המשפט את אותם מומחים רפואיים.

בנקודה זו נמדדת לא פעם יכולתו של עורך הדין המייצג את התובע. עורך דין בתביעת נזקי גוף בתאונת דרכים ידע מהם המסמכים החשובים והמשמעותיים אשר יובילו את בית המשפט להחליט על רופאים מומחים שיש והבדיקה שיערכו, על סמך אותם מסמכים רפואיים, תחזק את הצד התובע ותהווה בסיס איתן לפיצויים גבוהים שישולמו בהמשך.

מעוניינים לבחון האפשרות בהגשת תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים על בסיס חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים? נפגעתם במסגרת אחרת ומגיע לך פיצויים? צרו קשר עוד היום >>> עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

 

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

מחפשים עורך דין תאונות דרכים לייצוג משפטי?

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

ששי לב עורך דין ומגשר