fbpx

מפגע בכביש תאונת דרכים

לצד העובדה כי חלק ניכר מתאונות הדרכים נגרמות בשל כשל אנושי, ישנם אף מקרים מצערים בהם תאונות דרכים מתרחשות בשל כשל או מפגע בכביש עצמו, כשאלו יכולים להוות את הגורם המכריע להתרחשותה של התאונה ומכאן, נגזרת האחריות או המחדל לגורם האחראי על המפגע בכדי לקבל פיצוי.

מהי תאונת דרכים בשל מפגע בכביש?

תאונת דרכים בשל מפגע בכביש תוגדר ככזו לאחר שנהג המעורב בתאונה, עד ראייה או בוחני תנועה האמונים על הקביעה לסיבת התאונה יצביעו על מפגע כלשהו בכביש כזה שהיה הגורם המרכזי לתאונת הדרכים.

קיימים מקרים ובהם מפגע בכביש יכול היה להיות אף גורם נוסף להתרחשות התאונה לצד גורמים אנושיים הנוגעים לנהגים ולהולכי הרגל עצמם. במקרים מורכבים יותר יוכלו בבתי המשפט לקבוע את מידת השפעת המפגע על תאונת הדרכים וזאת תוך סיוע של מומחים, בוחני תאונות דרכים ומומחים לתעבורה.

מהם סוגי המפגעים הגורמים לתאונת דרכים?

מקרי עבר מלמדים, כי קיימים סוגים רבים של מפגעים בכבישים העלולים להוות גורם מרכזי וישיר להיווצרות של תאונת דרכים. בין היתר, כוללים מפגעים אלו בורות שנוצרו בכבישים, בליטות, מכסי ביוב פתוחים, מערכת ניקוז לא תקינה, תאורה חלשה ועוד.

סוגי המפגעים השונים יכולים להיווצר, בין היתר, מבלאי עם הזמן, תחזוקה לקויה, נזקי טבע ואף לאחר עבודות שנעשו בכביש שהובילו להיווצרות אותם מפגעים. עורך דין תאונות דרכים יכול לסייע ולאתר את הגורם האחראי למפגע ולהשיג עבורכם את הפיצוי הכספי.

את מי ניתן לתבוע במקרה של מפגע בכביש?

לצד האפשרות בקבלת פיצויים מחברת הביטוח במקרה של תאונת דרכים בשל מפגע בכביש, רצוי שאותו נפגע יגיש תביעה גם מול הגורם האחראי על המפגע, כשברוב המקרים מדובר בעירייה או הרשות המקומית אשר בשטחן עובר הכביש שבו היה מצוי המפגע.

ישנם מקרים שעורך הדין שמייצג אתכם יבחר לתבוע גורם אחר האחראי על המפגע. במקרים, למשל, ובהם נוצר אותו מפגע בשל כשל של חברה קבלנית האמונה על תיקון ותחזוקת הכביש יש ויהיה כדאי לתבוע רק את החברה המבצעת או להוסיפה לתביעה לצד תביעת העירייה או הרשות המקומית.

סוגי תאונות דרכים ומפגעים בכביש

סקרנו קודם בקצרה במספר סוגי מפגעים העלולים להוביל לתאונת דרכים. להלן יובאו דוגמאות למספר מפגעים שכיחים, אשר מהווים את הגורמים המרכזיים להתרחשות של תאונות דרכים הגורמים כאמור לנזקי רכוש וגוף.

סוג המפגע

גורם אחראי

תאונת דרכים בור בכביש רשות מקומית/חברת תשתיות כבישים
תאונת דרכים כתם שמןרשות מקומית/חברת תשתיות/צד ג’
תאונת דרכים חפץ בכבישרשות מקומית/חברת תשתיות/צד ג’

תאונת דרכים בור בכביש

אחד ממקרי המפגעים המובילים לתאונות דרכים הם אותם בורות בכביש. אלו מהווים מלכודת של ממש לבטח בכבישים בהם מהירות הנסיעה גבוהה. מעבר של כלי רכב במהירות גבוהה מעל בורות עלולה להוביל במקרים רבים להסטה של הרכב ולהתנגשותו במעקה הבטיחות, ברכבים סמוכים ובהולכי רגל. הדבר כמובן מקבל משנה תוקף במקרים ובהם אותו בור מהווה מכשול עבור אופנועים, קטנועים ואופניים.

תאונת דרכים כתם שמן

מפגע נוסף על גבי הכביש שאינו בולט לעין ממרחק ואף לא מקרוב הם אותם כתמי שמן שהופכים את הכביש למשטח חלק שבו השליטה של הנהגים על כלי הרכב מוגבלת ומכאן הדרך לתאונת דרכים קצרה. ברוב המקרים מפגע זה ייווצר כתוצאה משמן של כלי רכב בשל תקלה או מצב תחוזה לקוי או  לאחר תאונת דרכים של כלי רכב מהם נשפך שמן או כל נוזל אחר העלול לגרום לתאונה.

לצד דוגמאות אלו ניתן, כאמור, להצביע על דוגמאות נוספות של מפגעים בכביש שיש בהם להוביל לתאונות דרכים קטלניות. חלק מאותם מפגעים הם כאלו בהם יש מחסור באמצעי זהירות אותם גם כן ניתן להגדיר כמפגע, בין אם מדובר על מעבר עילי להולכי רגל, החלטה על התקנת רמזור במקום ועוד.

תאונת דרכים בשל חפץ בכביש

לעיתים, נשמטים חפצים מכלי רכב ובעיקר משאיות ורכבי תובלה, אשר מובילים סחורות וחומרים כאלו ואחרים, כאשר אותו חפץ מוטל על הכביש, מהווה מכשול הגורם לרכב לסטות מנתיבו או לפגוע בו ועל כן, בשל אותו החפץ נגרמת התאונה. קיים קושי רב להוכיח, מהיכן החפץ ואולם יחד עם זאת, ניתן להגיש תביעה כנגד הגורם האחראי על הכביש ולעיתים אף לאתר את הגורם ממנו נשמט החפץ שגרם לתאונה.

פיצויים בשל תאונת דרכים ממפגע בכביש

ככל והייתם מעורבים בתאונת דרכים ונגרמו נזקי רכוש או נזקי גוף, ניתן להגיש תביעה נזיקית בגין המעשה או המחדל כנגד הגורם האחראי על התשתית ותחזוקת הכביש, בין אם מדובר בנתיבי ישראל, דרך ארץ או הרשות המקומית. חשוב לדעת ולפנות אל הגורם הרלוונטי בזמן אמת ולדווח על קיומו של המפגע, הן בכדי שהמפגע יתועד והן בשל הצורך, כי הגורם האחראי יסיר את המפגע לאלתר בכדי למנוע נזקים נוספים.

תיעוד המפגע, דיווח והוכחת הנזקים

בכדי להוכיח את התביעה חשוב מאוד להציג ראיות מזירת התאונה ובין היתר את המפגע שנוצר בכביש כולל תיעוד בוידאו וכן לצלם את הנזקים שנגרמו, אם מדובר בנזק לרכב או לרכוש. תביעות רבות נדחות בבתי המשפט חדשות לבקרים, בשעה שאין תיעוד של המפגע או לא תועד הנזק ולא ניתן להוכיח, כי מדובר בנזקים שנגרמו כתוצאה מהתאונה.

עוד ובנוסף, חשוב לפנות לגורמים הרלוונטיים ולתעד את הפניה, אם מדובר במשטרת ישראל, מוקד עירוני או מוקד השליטה של הכביש ולהציג בפני הנציגים את המפגע שעל הכביש, אשר בעטיה התרחשה התאונה.

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי בנזקי תאונות דרכים.

 

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

מחפשים עורך דין בתחום תאונות דרכים לייצוג משפטי?

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

ששי לב עורך דין ומגשר