fbpx

ששי לב | משרד עורכי דין

עורך דין תאונות דרכים

תאונת דרכים בעבודה

תאונת דרכים בעבודה מבחינה בין המקרים בהם אדם מעורב בתאונת דרכים במסגרת העבודה או בדרך אל או ממקום העבודה לבין תאונת דרכים שלא במסגרת העבודה. קיימים מספר תנאים והגבלות מתי תחשב תאונה שהתרחשה במסגרת העבודה ומתי מדובר בתאונה שאיננה במסגרת העבודה. ככל ומדובר בתאונת עבודה ניתן יהיה לקבל פיצוי ותגמולים מהביטוח הלאומי וכן פיצויים בגין נזקי גוף דרך חברת הביטוח בסיוע עורך דין תאונת דרכים.

מהי תאונת דרכים בעבודה?

חוק הביטוח הלאומי בסעיפים 80 ו 81 מגדיר זאת כתאונת דרכים המתרחשת בזמן העבודה, במקרים בהם העובד היה בדרך לעבודתו ובמקרים בהם עזב את עבודתו לביתו. במקרים ובהם סטה העובד מהמסלול הקבוע שלו בדרך לעבודה או ממנה, באשר ההפסקה או הסטיה לא היו למטרה הכרוכה במילוי חובותיו של המבוטח כלפי מעבידו תאונת הדרכים לא תוכל להיחשב כתאונת דרכים בעבודה.

את מי תובעים? ביטוח לאומי או חברת הביטוח?

תאונת דרכים בזמן העבודה נחשבת לתאונת עבודה ועל כן יהיה הנפגע זכאי לפיצוי כספי מהמוסד לביטוח לאומי. לצד הליך התביעה לפיצויים מול המוסד לביטוח לאומי, ניתן כמובן לתבוע את חברת ביטוח המבטחת את רכב צד ג’.

לצד מיצוי הפיצויים בשני אפיקים אלו, החוק בישראל דואג שהפיצוי שיתקבל משניהם יהיה משלים ולא כפול. המוסד לביטוח לאומי ישלים רק אחוז מסוים מהפיצוי אותו תקבלו מחברת הביטוח. קיימים מקרים ובהם המוסד לביטוח לאומי יבחר לתבוע את חברת הביטוח שביטחה את הרכב על מנת שזו תעמוד בתשלומי הפיצוי המגיעים למבוטח.

מהי קצבת דמי פגיעה? 

סוג הפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי ההינו פיצוי הנקרא קצבת דמי פגיעה. קצבה זו מהווה מעין “עזרה ראשונה” לנפגע עבור שלושת החודשים הראשונים לפגיעה בהן יזכה לקבל כ-75% מהשכר הממוצע שלו בשלושת החודשים שקדמו לתאונה.

לאחר קבלת קצת דמי פגיעה, רשאי המבוטח להגיש, בעזרת סיוע של עורך דין נזיקין, תביעה למוסד לביטוח הלאומי אשר תקבע את דרגת נכותו. במסגרת התהליך יוזמן המבוטח לוועדות רפואיות בתקווה לזכות בדרגת נכות של 20% ומעלה וכך יוכל לזכות בפיצוי חודשי משמעותי.

מי אחראי לפצות את העובד שנפגע?

לצד האפשרות לתבוע את המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח, על הנפגעים להכיר בעובדה כי הכלל המאפשר לתבוע את המעסיק במקרים ובהם נפגענו במסגרת העבודה אינו חל במקרה זה בשל העובדה כי מדובר בתאונת דרכים.

מה חשוב לעשות אחרי התאונה ולפני הגשת תביעה?

הכלל החשוב ביותר הוא לפנות מיידית לטיפול רפואי ותיעוד וקבלת אסמכתאות על אופן הפניה ודרכי הטיפול. מיידיות הפנייה יש בה להבטיח כי כל נזק שנגרם או התגבש כתוצאה מהתאונה יתועד על מנת לבסס את התביעה.

למעשה יש הכרח להוכיח קשר סיבתי בין אירוע התאונה לבין הנזק ועל כן, החשיבות המכרעת בפניה לטיפול רפואי ותיעוד של כל הנזקים שנגרמו בעטיה של התאונה.

דגש חשוב נוסף בפנייה הראשונית במיוחד ובכל פניה בהמשך לגורמים רפואיים, לציין את פרטי אירוע התאונה ולוודא, כי הצוות הרפואי תיעד את הסיבה בגינה פניתם לטיפול רפואי. למשל, בעת פינוי באמבולנס לטיפול רפואי ובקבלה למיון לציין באופן ברור ומפורש את הסיבה בעטיה נזקקתם לטיפול הרפואי.

האם חובה לפנות לביטוח הלאומי לקבלת פיצוי?

במקרה והתאונה מוגדרת כתאונת דרכים בעבודה חובה לפנות אל הביטוח הלאומי בשלב הראשון על מנת למצות את הפיצוי לו אתם זכאים. ככל ולא תעשו כן, בתביעה לחברת הביטוח ללא פנייה לביטוח לאומי, יכולה חברת הביטוח לקזז תגמולים אלו.

חשוב להבין שלא מדובר בפיצוי כפול ואולם כל פיצוי אשר ישולם על ידי הביטוח הלאומי יכול להיות מקוזז מתגמולי הביטוח. בנוסף חשוב לדעת, כי בתאונת עבודה נקבעת דרגת נכות על ידי המל”ל והוועדה הרפואית היא אשר קובעת את דרגת הנכות וקביעה זו מחייבת את חברת הביטוח

באשר למועדים להגשת התביעה, תביעה לביטוח לאומי יש להגיש בתוך שנה אחת בלבד מיום התאונה ואילו את התביעה לחברת הביטוח ניתן להגיש עד 7 שנים מיום התאונה. כל איחור מהמועדים הללו עלולים להביא לדחיית התביעה ולשלול באופן מוחלט את הפיצוי לנפגע מהתאונה.

עורך דין תאונת דרכים בעבודה

בטרם הגשת התביעה חשוב כמובן להיעזר בשרותיו של עורך דין תאונת דרכים ולקבל הנחיות מקצועיות, אשר יביאו לשיפור כושר הפיצוי והתגמולים. ביצוע פעולות באופן עצמאי עלולים להביא לתוצאות שליליות משמעותיות עבורכם כנפגעים, כשלאופן ההתנהלות מול הגורמים השונים, דוגמת תזמון שליחת מסמכים ותביעות ואופן ההצהרות מול הוועדות הרפואיות, משמעות מכרעת הנוגעת לתוצאות הסופיות של תביעתכם וביחס ישיר לתגמולים ולפיצוי הכספי לו אתם זכאיים.

רק פניה באמצעות עורך דין נזיקין ששי לב, תבטיח לכם את הטיפול המשפטי אשר ישמור על זכויותיכם מול המעביד, חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי.

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

 

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

מחפשים עורך דין תאונת דרכים בעבודה לייצוג משפטי?
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
ששי לב עורך דין ומגשר