fbpx

עורך דין נזקי שריפה – מהם זכויות המבוטח וחובותיו

המודעות הרבה הקיימת בכל הנוגע לנזקי שריפות, מביאה רבים מאיתנו לבחור בביטוח של הנכסים שלנו כנגד נזקים אלו. גם אז, חשוב לזכור כי במסגרת אותם ביטוחים חלים על המבוטח חובות לצד זכויותיו.

עורך דין ביטוח מנוסה מהווה אינסטנציה מקצועית מרכזית בכל הנוגע לשמירה על זכויותיהם של המבוטחים ובהבהרה מהם חובותיהם במסגרת פוליסות הביטוח עליהן חתמו. בכתבה שלפניכם נתייחס למספר היבטים מרכזיים שחשוב להכיר כמבוטחים.

כיצד יש לפעול בשלב מוקדם?

עורך דין נזקי שריפה בתחום הביטוח מדגיש את החשיבות בבחירת פוליסת ביטוח המתאימה לנכסים הקיימים שלכם, לבטח אם מדובר בנכסים בהם הסיכוי להיווצרות של דלקה גבוה למול הפונקציה שממלאים חלק מאותם נכסים, דוגמת בתי עסק בהם מופעלים מכשירים חשמליים.

במקרים של שריפה, חשוב בראש ובראשונה למנוע את התפשטותה וזאת באמצעות הפעלת אמצעי הכיבוי הזמינים במקום, בפינוי האנשים החוצה ובהזעקת כוחות כיבוי אש. לאחר כיבוי השריפה, חשוב כמובן לאסוף עדויות ולדאוג לתיעוד הנזק הרחב, כשאלו ישמשו את המבוטח מול חברת הביטוח.

מה כולל הכיסוי בפוליסה סטנדרטית?

כיסוי של פוליסת ביטוח סטנדרטית מתייחס לשלושה נושאים מרכזיים, כשאלו כוללים את פירוט הנכסים המכוסים, את סכום הביטוח המרבי שחברת הביטוח מחויבת לשלם כפיצוי ומהו סכום ההשתתפות העצמית שיוטל על המבוטח עצמו.

שלושת נושאים אלו נתונים כמובן למו”מ, כשמבוטחים רבים פונים לעורך דין ביטוח על מנת שיוכל לסייע להם בהשגת תנאים כמה שיותר טובים מול חברת הביטוח, כשהוא מהווה באותה הזדמנות כשומר סף בכל הנוגע לניסוח תנאים מעורפלים של פוליסת הביטוח.

הרחבות ביטוח מומלצות

במקרים רבים, עורך הדין שלכם ימליץ לכם על הרחבות ביטוח מומלצות, כשהרחבות אלו מתייחסות לנזקי שריפה. באותן הרחבות, תוכלו לבטח לא רק את הנזק שנגרם למבנה שלכם, אלא לבטח חפצים ורהיטים שנמצאים בבית או בעסק שלכם. כיסויים רחבים אחרים מאפשרים למבוטחים ליהנות מפיצוי הכולל בתוכו את כלל עלויות ההריסה של בית שניזוק בשריפה רחבה, עלות פינוי האתר ואף כיסוי שכר אדריכלים.

הרחבה של הביטוח מובילה כמובן לעלות גבוהה של פוליסת הביטוח. גם כאן, מרכזיותו של עורך הדין משמעותית והוא יוכל לסייע לכם להגיע לפוליסת ביטוח מורחבת, מטיבה וכדאית.

הגשת תביעה לחברת הביטוח

במקרים של נזקי שריפה לנכסים המבוטחים, קיים נוהל מסודר מול חברת הביטוח בכל הנוגע להגשת התביעה לפיצוי. תחת נוהל זה, חשוב כמובן ליידע את חברת הביטוח בגין הנזקים שקרו ולדאוג להגשת כלל המסמכים הנדרשים, כשכאן יוכל עורך דין מתחום הביטוח לסייע לכם להגיש את התביעה במלואה ובאופן ראוי.

בנקודה זו, בהגשת התביעה באופן נכון וראוי חשוב להבהיר בצורה ברורה ומעוגנת בעובדות מה היה הגורם שהוביל לשריפה. במידה והגורם לשריפה ברור והוא מעוגן בפוליסת הביטוח כגורם המחייב את חברת הביטוח בתשלום של פיצוי מלא, הדבר אמור להוביל בסופו של דבר למימוש הפוליסה במלואה מצד חברת הביטוח.

ערעור בגין דחייה מצד חברת הביטוח

במידה וחברת הביטוח דחתה את תביעתכם, היא מחויבת לנמק את החלטתה, כשמנגד יכול המבוטח לערער על החלטתה. בנקודה זו, בוחרים מבוטחים רבים לפנות לעורך דין בתחום הביטוח שייצג אותם מול חברת הביטוח ויפעל בכדי להגיש ערעור.

כניסתו של עורך דין לתמונה, מצידו של המבוטח, מהווה לא פעם אקט שיש בו לשנות בצורה מאוזנת את יחסי הכוחות בין המבוטח לחברת הביטוח. בחלק מהמקרים, תבחר חברת הביטוח, על אף שדחתה את תביעת המבוטח, ליישב את המחלוקת מול המבוטח ולחזור בה מהדחייה.

עורך דין מנוסה המכיר מקרוב כיצד לנהל את אותו שיח מול חברת הביטוח, יאפשר למבוטח, בסופו של תהליך, ליהנות מפיצוי כספי ראוי ולהוביל בעצם למהלך בו חברת הביטוח חוזרת בה מדחיית התביעה וזאת מבלי הצורך להגיע לבית המשפט.

למשרד עו”ד ששי לב התמחות, ידע וניסיון רחב בכל הנוגע לפוליסות ביטוח הכוללות בתוכן התייחסות לנזקי שריפות. מעוניינים לבחון, כמבוטחים, האפשרות בקידום נושאים אלו בעבור הנכסים שלכם? מוזמנים ליצור עמנו קשר כאן.

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד