fbpx

ששי לב | משרד עורכי דין

עורך דין תאונות דרכים

מה עושים במקרה של תאונת דרכים?​

אם חלילה הייתם מעורבים תאונת דרכים, יש מספר פעולות חשובות שעלינו לבצע בזירת התאונה, בין היתר לצלם את  אזור התאונה והנזקים,  לצלם את מסמכיו של הנהג הפוגע ופרטים נוספים. בואו לגלות מה עושים במקרה של תאונת דרכים, ומתי מומלץ לשכור שירותי עורך דין תאונות דרכים ונזקי רכוש לרכב.

עורך דין תאונת דרכים נזקי רכוש וגוף

במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים ועם כל הצער שבדבר, קחו בחשבון שמדובר בסיטואציה שאליו עלול להיקלע כל מי שנוהג ברכב או משתמש בדרך, גם אם אין הוא אחראי בכלל בגרימתה.

במדינת ישראל מתרחשות מדי שנה עשרות אלפי תאונות דרכים, כאשר בעטיה של התאונה נגרמים נזקים לרכוש או לגוף. חשוב לדעת ולהבין כי במקרה של תאונת דרכים ניתן לתבוע ולקבל פיצויים הן בגין נזקי הרכוש לרכב והן בגין נזקי גוף. לא פעם מעורבים בתאונת דרכים לא מדווחים על התאונה ולא הולכים לקבלת טיפול רפואי מיד לאחר התאונה וכתוצאה מכך קיים קושי להוכיח את הקשר הסיבתי בין הנזקים לבין אירוע התאונה.

עשה ואל תעשה – טיפים לאחר התאונה

  • לאחר התאונה חשוב ומומלץ לתעד את זירת התאונה באמצעות תמונות וסרטוני וידאו. ראשית, מומלץ לצלם את מקום התאונה, מנח כלי הרכב (מבלי להזיז אותם), מיקום השברים, צילום מוקדי הנזק, לרבות נקודות הפגיעה השונות והדרך בה התרחשה התאונה. באמצעות סרטון וידאו מומלץ לספר כיצד בדיוק התרחשה התאונה וכמובן לשמור ולגבות את כל החומר שצולם בזירת התאונה.
  • יש לרשום ולצלם את פרטיו המלאים של הנהג המעורב בתאונה לרבות שם, תעודת זהות, כתובת, טלפון נייד, מספר רישוי, סוג הרכב, חברת הביטוח שביטחה את רכבו בביטוח מקיף או צד’ ג’ , ומס’ הפוליסה.
  • לאסוף פרטים של עדים לתאונה ולקחת מהם פרטים אישיים כולל שם ומשפחה, תעודת זהות או רשיון נהיגה וכן טלפון נייד בכדי שיוכלו להעיד לטובתכם, ככל ותדרשו לכך. עדות של עדים לתאונה בבית המשפט היא ברוב המקרים, חיונית ומכרעת, מאחר והם הם עדים ניטראליים ועדותם מהימנה על בית המשפט הדן בתביעה.
  • לבדוק היטב אם במקום התאונה קיימות מצלמות המתעדות את התאונה, בין אם מדובר במצלמות עירוניות, מצלמות של כלי רכב שנסעו בסמוך אליכם, מצלמות אבטחה של בתי עסק או בתים סמוכים. ייתכן, כי התאונה תועדה בוידאו ויש לראיות מסוג זה ערך רב.
  • במקרה של תאונה עם נפגעים בגוף יש לדווח מיד למוקד המשטרה 100 וכן להזעיק ניידת של מגן דוד אדום 101 ולמסור מידע מדויק אודות מיקום התאונה, פרטים על הנפגעים וכו’.
  • בתאונה ללא נפגעים, יש לצלם את מנח הרכבים לאחר התאונה וככל וקיימת הפרעה לתנועה, להזיזם לצד הדרך בכדי שלא להפריע להמשך התנועה של כלי הרכב האחרים. בתאונה עם נפגעים, אין להזיז את כלי הרכב אלא באישור המשטרה, מאחר וקיימת חשיבות רבה למיקום כלי הרכב לשחזור התאונה.
  • ככל ולא ניתן להזיז את הרכב או שלא ניתן להסיעו למוסך, התקשרו והיעזרו בשירותי גרר, בדרך כלל שירותי הגרר הם חלק מההטבות של המבוטח בפוליסה לביטוח רכב.
  • לא להודות באחריות ובאשמה לתאונה ולא לחתום על מסמך שבו הינכם לוקחים אחריות, מאחר וזה עלול לפעול לרעתכם. את הקביעה מי אחראי לתאונה, השאירו לידי נציגי הביטוח, נציגי המשטרה ובית המשפט מאחר וקיימים מקרים רבים, שבהם קיימת אחריות משותפת או מקרים גבוליים בהם לא ניתן להכריע מי אחראי לגרם התאונה.
  • במקרה שבו נהג הרכב הפוגע לוקח אחריות ומודה באשמה, רצוי לתעד זאת באמצעות מכתב הודאה בו יפורט כיצד התרחשה התאונה ולהחתים את הנהג על המסמך כולל פרטיו האישיים וככל הניתן, לתעד באמצעות וידאו או הקת, כי הוא מודה באחריות לתאונה.
  • במקרה של נזקי גוף יש לפנות לגורם הרפואי הרלוונטי ולדווח על התאונה במסגרת הטיפולים הרפואיים ולאסוף את כל האסמכתאות בגין ההוצאות הרפואיות והטיפולים – מומלץ להעזר בעורך דין נזקי גוף להגשת התביעה.

האם ומתי לדווח לחברת הביטוח על התאונה?

מיד ובסמוך לאחר התאונה חשוב ומומלץ לדווח לחברת הביטוח באמצעות סוכן הביטוח או נציגי חברת הביטוח אודות התרחשות התאונה. בין היתר, חשוב לשלוח את כל התיעוד של התאונה שברשותכם וכן לקבל מידע נוסף על הליך הטיפול ותיקון הרכב. יש להקפיד ולשמור את המסמכים המקוריים ולשלוח העתקים בהתאם לצורך.

מילוי טופס הודעה לחברת הביטוח

חשוב להקפיד ולמלא טופס הודעה על תאונת דרכים ולהעבירו בהקדם לסוכן הביטוח או לחברת הביטוח במישרין. בטופס ההודעה הינכם נדרשים למלא את כל הפרטים של הצדדים המעורבים בתאונה, תיאור מפורט וברור של אופן התרחשות התאונה, לציין את מוקדי הפגיעות והנזקים בכלי הרכב המעורבים בתאונה, לציין פרטים של הנהגים המעורבים, הנוסעים ברכב, עדים לתאונה וכן לציין אודות נפגעי גוף והאם האירוע דווח למשטרה.
במקרה של הליך משפטי, קיימת חשיבות רבה לטופס ההודעה ולכל הפרטים שצוינו בו ועל כן, השקיעו מאמץ במילוי הטופס ודיווח מהימן ומדויק ככל הניתן אודות אירוע תאונת הדרכים.

האם להפעיל את פוליסת הביטוח או לתבוע את הצד השלישי ?

אם יש ברשותך פוליסה בתוקף של ביטוח מקיף, תוכל להפעיל את הפוליסה, לתקן את הרכב ולקבל פיצוי מטעם חברת הביטוח. חשוב לציין, כי קיימים הפסדים ונזקים נוספים להם הינך זכאי לשיפוי מהצד השלישי (ככל והוא אחראי לתאונה, גם אם מדובר באחריות חלקית).
עוד חשוב לציין, כי ניתן לקבל פיצוי מצד ג’ באמצעות חברת הביטוח של צד ג’ או מהנהג המזיק עצמו, במקרים שבו הוא אחראי לגרימת התאונה. במקרים אלו, עדיף לקבל שיפוי ישירות מצד ג’ ולא להפעיל את הפוליסה בחברתכם.
כן יש לבחון את היקף העלות של התיקון, זאת בשל עליית מחיר הביטוח בעתיד. במידה ויופעל הביטוח בחברתכם, תישלל זכאותו של הניזוק ומפעיל הביטוח לדו”ח היעדר תביעות, אשר מעניק הנחה במסגרת רכישת הפוליסה, וכן עלול לייקר את מחיר הפוליסה בשנים שלאחר מכן.

בכל מקרה בו היית מעורב בתאונה המלווה בנזקי רכוש לרכב או בנזקי גוף מומלץ לפנות לעורך דין תאונות דרכים כבר בתחילת הדרך, על מנת לבחון את האפשרויות העומדות לרשותך, כדי שתקבל את הפיצוי המקסימלי המגיע לך, הן מחברות הביטוח והן מהצד השלישי, גם במקרים בהם אין פוליסה בתוקף

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

מחפשים עורך דין תאונות דרכים לייצוג משפטי?

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

ששי לב עורך דין ומגשר