fbpx

חוקר מטעם חברת הביטוח – מה עושים?

חברת הביטוח שלחה חוקר לבירור הפרטים ?

חברות הביטוח, רשאיות לבדוק את האמיתות של תביעת הביטוח שהגיש המבוטח, שחייב לשתף עימה פעולה לבירור חבותה. במקרים רבים, חברות הביטוח שולחות חוקרים פרטיים, על מנת לחקור את המבוטח ואת חבריו או בני משפחתו.

כאשר המבוטח מיוצג ע”י עו”ד תביעות ביטוח, חברת הביטוח צריכה לפנות ישירות לעורך הדין של המבוטח. במידה ומופיע חוקר, ניתן יהיה לבקש ממנו לבצע את החקירה עם עורך הדין שיהיה נוכח בזמן החקירה על המבוטח להבהיר כל הזמן לכל נציג מטעמה של חברת הביטוח, שהמבוטח מעוניין לשתף פעולה ואין צורך להכשילו על מנת לברר את חבותה של חברת הביטוח.

קחו בחשבון, שכל פרט בחקירה יכול לפעול כנגדכם ולכן חשוב שלא ליפול בחקירה ולא לנדב פרטים שעלולים להכשיל אתכם. מצד שני, מסירת מידע או פרטים כוזבים עלולים בהחלט להביא לידי אבדן תגמולי הביטוח.

חוקר מטעם חברת הביטוח – מה עושים?

יש להתייחס לחוקר באדיבות ולא לאפשר לו לתמרן את המבוטח או שיציג דרישות בלתי סבירות מהמבוטח. לחוקר הביטוח, אין כל רשות או זכות להטריד את המבוטח או כל אדם אחר שקשור אליו, מה שיכול להיחשב להשגת גבול ולפגיעה בפרטיות ואפילו להטרדה.

לדוגמא, חוקר שמקליט את המבוטח עובר עבירה של האזנת סתר. מצד שני, אין כל מניעה שהשיחות עם החוקר יוקלטו ע”י המבוטח אם בידיעת החוקר ואם שלא בידיעתו, אך בתנאי שמי שמקליט את השיחה מהווה צד בעניין או שקיבל את ההסכמה של מי שהוא צד לשיחה. בתקנה 3(3) לתקנות חוקרים פרטיים ושירותי שמירה נקבע כי חוקר פרטי לא יתחזה שליחו של אדם פלוני או כפי שפועל מטעמו. כמו כן בתקנה 5 נקבע, כי חוקר פרטי ישתמש בתיאור מקצועו לכל מטרה ועניין והשימוש במילה “חוקר” בלבד הינו אסור. 

מה קבע ביהמ”ש לעניין חקירת מבוטח ?

בבית המשפט השלום בת”א(9562-07 אורלי דרשן נ’ מנורה חברה לביטוח) הוגשה תביעה נגד מנורה חברת ביטול בשנת 2012. החוקר הציג מצג שווא בפני התובעת, כאשר התחזה כנציג של עמותה העוסקת בהתנדבות לאנשים מבוגרים  ולא ציין בפני התובעת שהוא חוקר פרטי. כמו כן, החוקר הגיע לתחום אישי עם התובעת, כאשר ידע שהיא רווקה והרעיף עליה מחמאות, כאשר הוא אף הביע עניין בקשר אישי עימה.

בפסק הדין הדין נקבע, כי יש לראות בחומרה את מעשיו של הנאשם שחדר במרמה לפרטיותה של התובעת. בית המשפט הציג גבולות ברורים בעניין זה ודחה את ניסיון החוקר להגיש את הראיות שהושגו תוך הפרה של  ההגנה על פרטיותה של התובעת בניגוד לסעיף 1(9) לחוק הגנת הפרטיות. בית המשפט פסל את תצהירו של החוקר ואת הדיסק שהביא לביהמ”ש, והוציאו מתיק ביהמ”ש.

האם כדאי להיות מיוצג על ידי עו”ד תביעות ביטוח

מומלץ ורצוי להגיש את התביעה ולנהל את ההליך המשפטי על ידי עורך דין תביעות ביטוח ובכך, תהיו בטוחים כי תהיו זכאים למימוש מלוא ההפסדים והפיצויים להם אתם זכאים, גם אם נחקרתם על ידי חוקר מטעם הביטוח. 

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

 

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד