fbpx

תביעה לנפילה במרחב ציבורי: מה לעשות וכיצד להגיש תביעה

תביעה לנפילה במרחב ציבורי: מה לעשות וכיצד להגיש תביעה

תאונות יכולות לקרות בכל מקום, אפילו במרחבים ציבוריים. אם חוויתם נפילה ונחבלתם בשטח ציבורי כמו גן ציבורי, פארק או מדרכה בשטח ציבורי או קניון, ייתכן שתהיו זכאי להגיש תביעה לפיצויים.

מאמר זה מספק המלצות מה לעשות במקרה של נפילה במרחב ציבורי ומתאר את הצעדים שיש לנקוט בעת הגשת תביעה.

1. פנו לטיפול רפואי מיידי:

הצעד הראשון והמכריע ביותר לאחר חווית נפילה במרחב ציבורי הוא פנייה לטיפול רפואי מיידי. הבריאות והרווחה שלכם תמיד צריכות להיות בראש סדר העדיפויות. גם אם אתם סבורים שמדובר בפציעה קלה, חשוב שגורם רפואי יעריך את מצבך ויתעד את כל הפציעות שנגרמו לכם. תיעוד זה ישמש כראיה רבת ערך בעת הגשת תביעתך ולכן חשוב להדגיש בפניה כיצד התרחשה התאונה ובאילו נסיבות.

2. דווחו על האירוע לגורם האחראי:

עליכם להודיע לרשויות המתאימות או לבעל הנכס על האירוע בהקדם האפשרי. אם הנפילה התרחשה בחנות, במסעדה או במפעל עסקי אחר, הודיעו למנהל או הממונה התורנים ובקשו מהם לתעד את האירוע בדו”ח האירועים שלהם. הקפידו לקבל עותק של דוח זה לתיעוד שלכם. אם הנפילה אירעה בשטח ציבורי המנוהל על ידי עירייה או רשות מקומית, פנו למחלקה הרלוונטית כדי לדווח על האירוע כולל דיווח למוקד העירוני הרלוונטי.

3. לתעד את הזירה ולאסוף ראיות:

חשוב מאוד לתעד את המפגע ולצלם תמונות או סרטונים של המקום בו התרחשה הנפילה, תוך שימת לב מיוחדת לכל מצב או גורם מסוכן שעשויים לתרום לתאונה. בנוסף יש לבדוק האם האירוע תועד במצלמות אבטחה מאחר וראיה זו יכולה להיות מכרעת בביסוס אחריות במסגרת ניהול ההליך המשפטי. כמו כן, יש לאסוף מידע ליצירת קשר מכל העדים שראו את האירוע. ההצהרות שלהם יכולות לתמוך בטענות ולספק ראיות נוספות.

4. שמירת הראיות והמסמכים:

שמרו כל ראיה פיזית הקשורה לאירוע כולל תיעוד רלוונטי והעבירו את כל המידע הנדרש כולל המסמכים והראיות לעורך הדין על מנת שיבחן את מכלול הראיות על מנת לגבש את עילת התביעה.

5. התייעצו עם עורך דין נזקי גוף:

כדי לקבל פיצויי כספי בגין נפילה במרחב ציבורי, מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין נזקי גוף המתמחה בתיקים מסוג מפגע במרחב הציבורי. עו”ד יכול  לספק ייעוץ משפטי המותאם למקרה הקונקרטי וכן לאתר את הגורמים האחראים, להעריך את גובה הנזקים ולהדריך אתכם בניהול ההליך המשפטי.

6. חוות דעת רפואית להערכת הפיצויים:

עורך הדין יסייע לקבוע את הפיצוי הראוי המבוסס על חומרת הנזקים, הוצאות רפואיות, אובדן שכר וכל כאב וסבל שחוויתם.  חשוב לציין, כי עורך דין המתמחה בתחום נזקי גוף יפנה אתכם לרופאים מומחים על מנת לקבל חוות דעת רפואית מהימנה להערכת הנזקים.

7. עילת התביעה במקרה של נפילה ברחוב או כתוצאה ממפגע במרחב ציבורי:

על מנת לבסס תביעה לפיצויים כנגד רשות מקומית או כל גורם אחראי רלוונטי יש להוכיח ראשית את קרות התאונה ועל כן חשוב התיעוד בזמן אמת, בשלב השני יש להוכיח קיומו של המפגע ואת הגורם האחראי שהתרשל במעשה או במחדל, בשלב השלישי יש להוכיח את גובה הנזקים והפיצויים המבוססים על הערכת מומחים.

8. פיצוי כספי בשל נפילה ברחוב או כתוצאה ממפגע במרחב ציבורי:

פיצוי כספי בתביעות נזיקין נגד העירייה או רשות מקומית הנובעות מנפילות ברחוב או מכל מפגע הינה שונה ועל בסיס כל מקרה לגופו, בהתאם למספר גורמים ובין היתר: היקף הפגיעה ואחוזי הנכות המוערכים שנקבעו לתובע וכן גילם, שכרם והוצאות שנגרמו כתוצאה ישירה מהאירוע. חוות דעת מומחה של רופא מומחה תסייע בקביעת דרגת הנכות הרפואית. לאחר מכן, התובע יהיה זכאי לפיצוי לאחר שבית המשפט יקבע את רשלנות העירייה ויקבע קשר סיבתי בין ההתרשלות האמורה, התאונה והנזק שנגרם לתובע כתוצאה מכך

לסיכום, במקרה של נפילה ברחוב או כל פציעה במרחב הציבורי יש לפנות לטיפול רפואי מיידי, יש לדווח על האירוע, תיעוד הזירה, שימור ראיות והתייעצות עם עורך דין נזקי גוף על מנת,  לנקוט בצעדים הנדרשים ולהגן על זכויותיך ולהגיש תביעה לפיצויים. יש  לאסוף את כל התיעוד הדרוש, כולל רשומות רפואיות, דוחות תקריות, תמונות והצהרות עדים, כדי לתמוך בטענות ולבסס התביעה.

עורך דין מנוסה יעזור לכם לנווט את ההליך המשפטי ולעמוד על זכויותיכם כולל קבלת פיצוי כספי. עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

 

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד