תביעות פוליסה לביטוח דירה – עורך דין תביעות ביטוח

תביעות פוליסה לביטוח דירה – מדריך משפטי

הבית שלנו מהווה נכס משמעותי עבורנו ועבור בני משפחתנו. צרכנים רבים בוחרים לבטח את ביתם בפוליסת ביטוח וזאת בכדי להגן על אותו נכס כנגד נזקים שונים שעלולים להתרחש. ביטוח דירה הוא חוזה ביטוח המכסה את הנכס הביתי של המבוטח מפני נזקים שונים, כגון שריפה, גניבה, נזקי טבע ועוד. במקרה של נזק המזכה בתגמולי ביטוח, המבוטח רשאי להגיש תביעה לחברת הביטוח.

למול העובדה שפוליסות לביטוח דירה קיימות, ניתן להצביע על מקרים רבים בהם מבוטחים מתקשים במימוש פוליסת אלו מול חברות הביטוח, כשאלו בוחרות להתנער באמצעות אמתלות שונות ובעזרת סוללת עורכי דין.

בנקודה זו, חשוב שאותם מבוטחים יפנו לעורך דין תביעות ביטוח המתמחה בהגשת תביעות בנושאים אלו וזאת בכדי להביא את חברת הביטוח למימוש הפוליסה בשלמותה במסגרת הגשת תביעה בבית המשפט.

 
זכותתיאור
קבלת הודעה בכתב על החלטת חברת הביטוחחברת הביטוח מחויבת להודיע למבוטח בכתב על החלטתה בתוך 30 ימים.
קבלת הסבר בכתב על החלטת חברת הביטוחאם חברת הביטוח דוחה את התביעה, היא מחויבת לספק למבוטח הסבר בכתב על החלטתה.
הזכות לערער על החלטת חברת הביטוח בבית משפטאם המבוטח אינו מסכים עם החלטת חברת הביטוח, הוא רשאי לערער עליה בבית משפט.

זכאות לפיצוי בהתאם לתנאי הפוליסה

עורכי דין בתחום מדגישים כי האפשרות לתבוע את חברות הביטוח, המתנערות מתשלום פיצוי בגין נזק שנגרם לדירה ו\או לרכוש בה, תלוי בעובדה האם הנזק שנוצר נכלל בסעיפי הפוליסה, שלגביו התחייבה חברת הביטוח.

צרכנים  רבים בוחרים להיעזר עוד בשלב מוקדם בעורך דין בתחום הביטוח, המסייע להם במו”מ מול חברת הביטוח וזאת בעבור ניסוח פוליסת ביטוח שתגן על הנכס שלהם והרכוש בו באופן רחב ומטיב וכזה שלא יאפשר לחברת הביטוח להתנער מאחריותה בעתיד.

בפגישה מול עורכי הדין תוכלו להיווכח אודות פוליסות הביטוח המרכזיות שקיימות, כשאלו כוללות, בין היתר, ביטוח מבנה, ביטוח תכולת הדירה, ביטוח צד ג’ (רלוונטי למקרים בהם אתם מתגוררים בבניין משותף, כשמקור הנזק בדירה שלכם עלול להוביל גם לנזק בדירות הסמוכות) ואף ביטוח המיועד לעובדי משק הבית שלכם.

במקרים רבים המגיעים לבית המשפט, טוענות חברות הביטוח כי הנזק שנגרם בנכס אינו מהווה נזק שנמצא תחת מטריית האחריות שלהן. דוגמה לכך ניתן לראות בפסק דין מיכאל דמרי ואח’ נ’ איי. די. איי חברה לביטוח בע”מ. במקרה זה, חצר הבית של המבוטחים הוצפה, כשאותה הצפה הובילה אף לנזקים נוספים ברחבי הדירה.

טענתה המרכזית של חברת הביטוח הייתה “כי אין כיסוי ביטוחי לנזק שנגרם היות ולא אירע מקרה ביטוח”, זאת לצד טענה נוספת כי הסיבה להצפת הדירה נוגעת לליקויי בנייה בסיסיים בעת בניית הנכס.

שלבים בתביעת ביטוח דירה

שלבפעולה
הודעה על מקרה הביטוחמתן הודעה על מקרה הביטוח לחברת הביטוח, בעל פה או בכתב. ההודעה צריכה לכלול את פרטי המבוטח, פרטי האירוע הביטוחי, וכן הערכה של הנזק שנגרם.
בדיקה של חברת הביטוחחברת הביטוח בודקת את האירוע הביטוחי כדי לקבוע האם הוא מכוסה בפוליסה. במסגרת הבדיקה, חברת הביטוח עשויה לשלוח נציג לבקר בדירה ולערוך בדיקה פיזית של הנזק.
קביעה האם האירוע מכוסה בפוליסהחברת הביטוח מחויבת לבחון את תביעתו של המבוטח ב”זמן סביר”. בדרך כלל, חברת הביטוח תודיע למבוטח בתוך 30 ימים האם היא מקבלת את התביעה או דוחה אותה.
תשלום תגמולי הביטוחאם חברת הביטוח מקבלת את התביעה, היא תשלם למבוטח את תגמולי הביטוח בהתאם לתנאי הפוליסה. תגמולי הביטוח עשויים לכלול את עלות תיקון הנזק, את עלות החלפת הציוד שנפגע וכו’.

הובלת התביעה על ידי עורך הדין שלכם

עורך הדין שייצג אתכם יבחן לעומק את סעיפי פוליסת הביטוח שעליה חתמתם מול חברת הביטוח, זאת לצד בחינה מעמיקה של סעיפי חוק שונים שיש והם רלוונטיים לתביעתכם ואמורים לתמוך בטענתכם.

בחינה מעמיקה של עורך הדין בשלב מוקדם, תוכל לשקף לכם בצורה מקצועית ועניינית מה תוכלו להשיג בתביעת חברת הביטוח בבית המשפט – האם קיימת סבירות גדולה לקבלת מלוא הפיצוי שאותו אתם דורשים, או יש ועורך הדין יצביע בכנות על האפשרות ליהנות מפיצוי נמוך יותר, כשפיצוי זה מבטא את החלק לו אחראית חברת הביטוח, כשממנו ניסתה להתנער.

במקרים בהם עורך דין מקצועי ומנוסה יידע להעריך בצורה נכונה את סך הפיצוי שיש לתבוע, זאת תוך היכולת להבהיר לבית המשפט את מרכיבי הפיצוי באופן משכנע, יובילו אותם מקרים להצלחת תביעת המבוטחים ליהנות מפיצוי ראוי והוגן.

דוגמה למקרה בו הפיצוי שנתבע התקבל בשלמותו על ידי שופטי בית המשפט ניתן לראות בפסק דין מויאל נ’ איי.די.איי. חברה לביטוח בע”מ. פסק דין בו המבוטח תבע, יחד עם עורך דינו, פיצוי של 160,171 בגין נזקי מים ונזקים לצד שלישי, כשסכום הפיצוי שנתבע כלל הערכת מהנדס בעבור עלות התיקונים, חוות דעת מהנדס, עלות איתור נזילת מים, דיור חלופי למשך 45 ימים ועוגמת נפש.

במקרה זה, הצליח עורך הדין לתבוע את מלוא הסכום ובכך לשכנע את בית המשפט כי יש לשלם למבוטח את הסכום שנדרש, בהתאם לאותם מרכיבים שהציג עורך הדין של המבוטח.

ייצוג משפטי של עורך דין המתמחה בתחום תביעות ביטוח יכול להגדיל את סיכויי המבוטח לקבל את מלוא תגמולי הביטוח המגיעים לו. עורך הדין יסייע למבוטח להכין את התביעה בצורה מקצועית, ייצג אותו מול חברת הביטוח ובבית המשפט, ויסייע לו להשיג את התוצאה הטובה ביותר.

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום דיני החוזים ומלווה את לקוחות המשרד בחתימה על הסכמים מסחריים, הסכמי נדל”ן ועוד.

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד תקנון תנאי שימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד