תביעה בגין נזקי שריפה לעסקים

תביעה בגין נזקי אש לעסקים

עסקים רבים בישראל חשופים ללא מעט נזקים שעלולים להוביל לפגיעה משמעותית וחמורה בעסק שלהם. בחלק מהמקרים מדובר על נזקי אש לעסקים. נזקים המובילים בחלק מהמקרים להגשת תביעה של בעל הנזק באמצעות עורך דין.

אירועים של שריפות ודליקות שכיחים מאוד. בתי עסק רבים בישראל בוחרים לבטח את בית העסק שלהם בפוליסת ביטוח, כשזו כוללת, בין היתר, ביטוח כנגד אירועים של נזקי אש שונים. עם זאת, ישנם מקרים בהם חברות הביטוח מתנערות מאחריותן, מה שמאלץ את המבוטחים, בעזרת עורך דין נזקי שריפה, לתבוע אותן בבית המשפט.

דיון בתביעה בבתי המפשט יעסוק בסוגיות הנוגעות לאירוע הדלקה שאירע. בין היתר, תיבחן הפוליסה עליה חתמתם מול חברת הביטוח ותתקיים התייחסות מעמיקה לגורם שממנו פרצה האש כמזיק.

אילו ביטוחים מומלצים על ידי עורכי הדין?

עורכי דין בתחום הביטוח ממליצים לבעלי עסקים בישראל לבטח את עסקם בביטוח מבנה לעסק, כשביטוח זה רלוונטי הן למבנה העסק שנמצא בבעלותכם והן במקרים ואתם השוכרים בלבד. ביטוח מבנה לעסק מכסה מקרים של נזקי אש והוא כולל אף מקרים של הצפות, חבלה מכוונת במבנה העסק ועוד.

כיסוי משלים נוסף הוא ביטוח רכוש, המוכר גם כביטוח תכולה. כאן מדובר על פוליסת ביטוח המכסה נזקים שנגרמו לציוד בתוך העסק שלכם והוא כולל בתוכו את הציוד והמוצרים המוצגים למכירה.

פערים מול חברת הביטוח המובילים לתביעה מצידכם

אל לנו להיות תמימים. גם היום, חברות הביטוח ואנשי המקצוע מטעמם, דוגמת מומחי שריפות, פועלים על מנת להביא לדחיית תביעתכם לפיצוי מלא או, לכל הפחות, בצמצום משמעותי בהיקף החבות של חברת הביטוח.

האופן בו חברות הביטוח למיניהן מתנהלות, לא מותיר ברירה אצל המבוטחים, להם בית עסק שניזוק בשריפה, והם פונים לשירותיו של עורך דין על מנת שיפעל ויגרום לחברת הביטוח לשלם את מלוא הפיצוי, בין אם בשיח ישיר מולם ובמידה ושיח זה אינו צולח – באמצעות הגשת תביעה בבית המשפט.

טענת חברת הביטוח יכולה להתבסס על כך שחלק מנזקי האש הם בגדר נזק תוצאתי – נזק המוגדר כנזק עקיף וכזה שנגרם בעקבות נזקי האש ולא כנזק ישיר. במקרים אלו ירצה עורך הדין לבחון את פוליסת הביטוח שלכם על מנת שיוכל לבחון האם הכיסוי הביטוח בו כולל בתוכו גם נזקים עקיפים (פיצוי, למשל, על הימים בהם העסק אינו פעיל ולא מאפשר הכנסה).

חלק מרכזי נוסף עליו מתבססים תביעות אלו, לרוב, נוגע לסעיף 39 לפקודת הנזיקין. סעיף המתייחס לחובת הראיה ברשלנות לגבי אש. כאן יכולה חברת הביטוח לטעון כי הוא פטורה מתשלום של פיצוי וזאת בטענה כי המבוטח הוא האחראי הישיר לדלקה שאירעה, בין אם מדובר על אחריות מתוך התנהלות רשלנית ובין אם מדובר באקט פלילי מצידו.

החשיבות בייצוג הולם של עורך דין

הגשת תביעה נגד חברת הביטוח בגין נזקי אש מצריכה מאיתנו, כמבוטחים, לשים ידנו על שירותיו של עורך דין מנוסה ומקצועי. כזה שיוכל לתת בבית המשפט מענה לכלל המחלוקות שעורכי הדין מצד חברת הביטוח יעלו במשפט. מחלוקות הנוגעות לסיבת הדליקה שנוצרה בבית העסק, היקף הנזק שנגרם לרכוש במקום, הערכת השווי האמיתי של הרכוש שניזוק ועוד.

עורך דין לו ניסיון בניהול תיקי תביעה אלו, יידע, יחד עם צוות המשרד שמקיף אותו, להכין עצמו מראש לכל התקלה או הצגה של מחלוקת על ידי עורכי הדין מנגד ובכך לשכנע את שופטי בית המשפט כי במקרה שלכם גובה הפיצוי אותו אתם דורשים ראוי ומוצדק.

לפעול בהתאם להנחיות עורך הדין שלכם

במקרים בהם הברירה היחידה שנותרה מול חברת הביטוח היא בהגשת תביעה נגדם בבית המשפט, יהיה עליכם למלא אחר הנחיות עורך הדין שלכם לאורך כל תקופת התביעה. במידה ותבחרו להתנהל באופן שאינו תואם את הנחיות עורך הדין שלכם, הדבר עלול להוביל למצב בו החלטת בית המשפט תתמוך בטענות חברת הביטוח.

ככלל, מרגע שבחרתם בייצוג של עורך דין שיתנהל מול חברת הביטוח שלכם, חשוב להימנע משיח מולם ולאפשר לעורך הדין בלבד לשוחח מולם ומול גורמים אחרים.

עורך דין נזקי שריפה מומלץ

על מנת שתוכלו להבטיח לעצמכם את מלוא הפיצוי הכספי ומימוש תגמולי הביטוח פנו עכשיו למשרדנו ותקבלו מעטפת מקצועית רחבה שתבטיח לכם מקסימום פיצוי כספי.

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

 * אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

ששי לב עורך דין
ששי לב עורך דין

עו"ד ששי לב הינו מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניבריסטת תל אביב כן בעל תארים מתקדמים במנהל עסקים. השילוב של הניסיון המקצועי לצד הידע האקדמי מקנים לעו"ד לב את מלוא המיומניוות הנדרשות בניהול הליך משפטי והדבר בא לידי ביטוי בהישגים ובתוצאות לטובת הלקוחות.

מאמרים קשורים:

שיחת ייעוץ עם עורך דין להערכת סיכויי התביעה

לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

תוכן העניינים:

לקוחות ממליצים

המידע סייע לכם? שתפו!

המשרד מספק שירותי ייצוג משפטי בכל רחבי הארץ.

אנחנו פה להילחם עבורכם!
ייעוץ ראשוני והערכת שווי התביעה

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות>>>

ששי לב עוד