עורך דין תאונת אופנוע

בתאונות דרכים רבות מעורבים כלי רכב דו גלגלים כמו אופנועים וקטנועים, כשחלקם לצערנו מסתיים בנזקי גוף ונזקי רכוש. אם הייתם מעורבים בתאונה מומלץ לקבל יעוץ משפט וסיוע של עורך דין תאונת אופנוע .

תאונת דרכים עם אופנוע

אופנוע מהווה כלי רכב דו גלגלי אשר לגביו חלים כללי התנועה כפי שאלו חלים על כלי רכב ממונעים אחרים. באופן טבעי, במקרים בהם קרתה תאונת דרכים ובה מעורבות של אופנוע, תהיה מוגדרת אותה תאונה, בין היתר,  כתאונת אופנוע.

האם רוכב אופנוע זכאי לפיצויים?

רוכב אופנוע נחשב כנהג לכל דבר ועניין. מכאן, שכל פיצוי המגיע לנהגים בכלי רכב אחרים מתקיימים גם במקרה ומדובר בפגיעה בה מעורב רוכב אופנוע.

תאונה עם אופנוע – נזק לאופנוע (רכוש)

ברוב המקרים בתאונת אופנוע יינזק כלי הרכב הדו גלגלי. במקרים ובהם מדובר על תאונה עצמית או שאין מידע לגבי הגורם האשם בתאונה (למשל במקרים מצערים של תאונת “פגע וברח”) יכול רוכב האופנוע לתבוע את הביטוח המקיף במידה ורכש מבעוד מועד כיסוי ביטוחי זה באמצעות עורך דין תאונות דרכים.

במקרה של תאונה, על הנפגע להודיע לחברת הביטוח אודות התאונה שאירעה, לדאוג לבדיקה ועריכת חוות דעת מקצועית של שמאי רכב ובמקביל לדאוג ולהעביר את האופנוע או הקטנוע לטיפול במוסך. ברוב המקרים ידאגו בחברת הביטוח להעביר לבעל האופנוע את התשלום בתוך 30 יום מיום קבלת מסמכי התביעה.

במקרים ובהם האופנוע ניזוק באופן שאינו מאפשר את תיקונו (מצבים של אובדן להלכה \ אובדן מוחלט) קבלת הכסף על האופנוע תהיה לרוב בתוך 45 ימים מקבלת מסמכי התביעה בחברת הביטוח.

גם במקרים אלו, בוחרים נהגי אופנוע להסתייע לא פעם בעורך דין תאונות דרכים, אשר ישמור על זכויותיו במסגרת פוליסת הביטוח עליה חתם.

תאונה דרכים עם  אופנוע – נזקי גוף

אופנוע, לעומת כלי רכב אחרים, נחשב לכלי רכב שמי שעושה בו שימוש מודע לעובדה כי הוא חשוף לפגיעות ונזקי גוף באופן חמור יותר לעומת נהגים העושים שימוש בכלי רכב בטוחים יותר.

בתאונת אופנוע קיים סיכוי גבוה שרוכב האופנוע ייפגע פיזית וזאת גם אם הקפיד על חבישת קסדה המגנה כל ראשו וצווארו. לצד אלו, חשופים רוכבי האופנוע לנזקים בגפיים ובגב וזאת לצד הסיכון הרב במקרים ובהם מדובר בתאונה קשה בה מוצאים עצמם רוכבי אופנוע נחבטים על גבי הכביש באופן שהופך אותם לפצועים קשה ואנוש.

החוק בישראל מכיר כמובן בנזקי הגוף במקרים ובהם מדובר על נהג אופנוע. הזכויות לפיצויים מהמסגרות השונות מתקיימות גם כאן באופן מלא, כפי שאלו חלות במקרים ובהם מדובר בתאונת דרכים בה לא היה מעורב אופנוע.

תאונת דרכים עם אופנוע – נזק לצד שלישי

במקרים ובהם נהג אופנוע היה מעורב בתאונה, כשהאשמה בתאונה נעוצה ברכב אחר, יכול נהג האופנוע להגיש תביעה משפטית באמצעות עורך דין ולתבוע את חברת הביטוח של נהג הרכב האשם בתאונה. על נהגי האופנוע להכיר כי בתביעה שכזו קבלת הכסף איננה מובטחת וזאת בשל העובדה כי ייתכן ולצד ג’ אין כיסוי ביטוחי או שאינו מודה באשמה או בגרימת הנזק על ידו.

עורך דין תאונת אופנוע מומלץ

כפי שהדבר ניכר בכלל תאונות הדרכים, גם עבור נהגי האופנועים השימוש בשירותו של עורך דין תאונת דרכים הכרחי במקרים ובהם מצאו עצמם מעורבים בתאונת דרכים עם האופנוע שלהם. הדבר מקבל משנה תוקף בתאונות ובהם הפגיעה ברוכב הייתה חמורה ומשמעותית, כשעורך הדין בו בחרתם יהיה זה שיוביל אתכם ליהנות ממכלול רחב של פיצויים, בכדי שאלו יקלו עליכם במישור השיקומי והכלכלי.

עורך דין תאונת אופנוע ידאג לקבלת הפיצוי המקסימלי הן בגין נזקי גוף והן בגין נזקי האופנוע אשר נגרמו בעטיה של תאונת הדרכים.

עו”ד ששי לב, המוביל את המשרד, הינו בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחום ומלווה את לקוחות המשרד להשגת הפיצוי המקסימלי.

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון ותנאי השימוש באתר.

מחפשים עורך דין תאונת אופנוע לייצוג משפטי?
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
ששי לב עורך דין ומגשר